کد خبر: ۴۲۷۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
نشريه اسرائيل تودي طي گزارشي به قلم "رايان جونز" علت اصلي مخالفت آمريكا و اروپا را با اقدام نظامي عليه ايران، قدرت بالاي نظامي و دفاعي اين كشور و تبعات سنگين آن براي غرب دانست.
به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسرائيل تودي، قدرت هاي غربي سالهاست در كنفرانس ها و مجامع عمومي مختلف از لزوم توقف ايران در برنامه هسته اي اش سخن گفته اند اما اكنون كه پيشرفت هاي هسته اي آن به اوج خود رسيده، هيچيك از اين كشورها تمايلي به رويارويي مستقيم با تهران ندارند.

اگرچه تل آويو طي ماه هاي گذشته گزينه نظامي را يكي از انتخاب هاي اصلي خود براي برخورد با ايران مي نامد اما به گفته كارشناسان سياسي غربي و اذعان مقامات دولتي اين رژيم، هرگز توان نظامي مواجهه با كشور قدرتمندي مانند ايران در نيروهاي ارتشي و تسليحاتي اسرائيل وجود ندارد.

باراك اوباما در آغاز دوره رياست جمهوري خود اظهار داشته بود كه دولت ايالات متحده از هيچ كمك و اقدامي براي حفاظت از موجوديت اسرائيل فروگذار نخواهد كرد. اما اكنون و با گذشت حدود چهارسال از اين اظهار مشاهده توانمنديهاي هسته اي و نظامي و نيز پيشرفت هاي سياسي و استراتژيك ايران باعث شده نه تنها آمريكا هيچ تمايلي به اقدام نظامي عليه اين كشور نداشته باشد، بلكه به يكي از منتقدان اين طرح توسط اسرائيل تبديل شود.

نصب سيستم رادار موشكي ناتو در خاك تركيه باعث شد اسرائيل مطمئن شود تركيه با اعلام هشدار اين سيستم در مورد هرگونه فعاليت موشكي ايران عليه رژيم صهيونيستي به امنيت تل آويو كمك مي كند اما عدم موافقت آنكارا با ارائه اطلاعات اين رادار به اسرائيل، شكست ديگري در تجميع كشورهای غربی عليه تهران به شمار مي آيد.

اوايل ماه جاري ژنرال "آويو كوچاوي"، رئيس اطلاعات نظامي اسرائيل اذعان كرد كه توانايي هاي هسته اي ايران به حدي رسيده كه قادر به نابودي تل آويو طي چند هفته است و اگر اين كشور تصميم به ساخت بمب اتمي بگيرد طي كمتر از يكسال آن را توليد مي كند.

دشمني ديرينه مردم ايران و نيز حكومت اين كشور با رژيم صهيونيستي عامل ديگري براي وحشت اسرائيل از پيشرفت هاي هسته اي ايران محسوب مي شود. كارشناسان اطلاعاتي-امنيتي اين رژيم پيش بيني كرده اند چنانچه ايران و هم پيمانانش تصميم به حذف اسرائي بگیرند، پيش از سال 2014 اين طرح آنها عملياتي شده و موجوديت اين رژيم كاملا از بين خواهد رفت.

در اين ميان آمريكا و انگليس بيش از ساير قدرت هاي غربي نسبت به حمله نظامي به نيروگاه هاي هسته اي ايران ابراز مخالفت مي كنند؛ چرا كه منافع آنان در مقايسه با ديگر كشورهاي غربي در معرض خطر بيشتري قرار خواهد گرفت.

 همچنين دستگاه هاي اطلاعاتي اين كشور با آگاهي از توانمندي هاي نظامي دفاعي ايران احتمال موفقيت اقدام نظامي را در حداقل سطح ممكن مي دانند.
از سرگيري مذاكرات ميان كشورهاي غربي و ايران در حقيقت راه فرار غرب براي عدم مواجهه مستقيم با تهران است.

واشنگتن معتقد است چنانچه راهي براي نفوذ در اين و تضعيف موقعيت آن وجود داشته باشد، مطمئنا آن راه نظامي نيست.

در پایان اين گزارش آمده است، حدود 33 سال از پيروزي انقلاب مردم ايران گذشته و طي اين سالها كشور توانسته به پيشرفت هاي دست يابد كه انديشه تجاوز نظامي را از اذهان دشمنانش پاك كند. چهار دوره تحريم و ترور وفشار نيز براي توقف برنامه پيشرفتي اين كشور با شكست مواجه بوده است. با گذشت اين مدت غرب بخصوص واشنگتن از نقش پررنگ و تأثير گذار ايران در منطقه و جهان آگاه بوده و حاضر به مشاركت با اسرائيل در تقبل خسارات سنگين آن نيستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
نه آمریکا نه انگلیس نه اسراییل و نه ناتو هیییییییییییییییییییییییییییییچ غلطی نمیتونن بکنن .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
بنظر بنده اینگونه تبلیغات که آمریکا و انگلیس مخالف حمله ی اسرائیل به ایران هستند یک نوع تلاش برای تلقین این تفکر است که اسرائیل واقعا" قصد حمله به ایران را دارد اسرائیل اگر قدرتی بود به آن شکل خفت بار از سیدحسن نصرالله و گروه کوچکش شکست نمیخورد خود اسرائیل هم خوب میداند که حمله به ایران چه عواقبی دارد و خودکشی است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها