کد خبر: ۴۲۸۱۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۰۵ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حسین بکیان دوگاهه صبح امروز در جمع مردم شهر بره‌سر از توابع این شهرستان با اشاره به ضرورت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: مردم ایران با حضور خود در تمام انتخابات‌ها، و صحنه‌های حساس نظام مانند هشت سال دفاع مقدس، راهپیمایی‌ها و فتنه سال 88 نشان داده‌اند که پشتیبان ارزش‌ها هستند و چشم دشمنان را کور می‌کنند.

وی، تدین، ایمان، اعتقاد پذیری، علم و سواد، کارآمد بودن و شجاعت داشتن را از ویژگی‌های یک نماینده اصلح دانست و گفت: یک نماینده با دارا بودن این شرایط قادر است در مجلس از حقوق مردم شهرستان و کشورش به خوبی دفاع کند.

این فعال سیاسی رودبار، مهم‌ترین معضل شهرستان را عدم بهره‌گیری نمایندگان از توانایی‌هایشان در مجلس دانست و افزود: رودبار با دارا بودن قومیت‌های مختلف نیازمند انتخاب نماینده‌ای توانا و اصلح است.

وی، شجاعت و کارآمدی یک نماینده را مهم‌ترین ویژگی نماینده مجلس عنوان کرد و گفت: جایگاه نمایندگی از ارزش والایی برخوردار است و امام راحل آن را در رأس همه امور دانستند.

بکیان دوگاهه افزود: مجلس شورای اسلامی تنها  قوه‌ای است که می‌تواند بر تمام قوا نظارت کند و حتی از وزرا و رئیس جمهور پاسخ بخواهد.

 وی، با بیان اینکه دین، اعتبار، سواد و اعتبار هرکسی زیر زبان آن نهفته است، ابراز داشت: اگر کاندیدایی صادقانه سخن بگوید و از تخریب دیگران بپرهیزد و ایده‌ها و برنامه‌های خودش را ارائه دهد، مردم در تشخیص کاندیدای اصلح موفقتر می‌شوند.

کارشناس ارشد فرهنگ و زبان‌های باستانی، با تصریح بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم نظارتی و قانونگذاری را به‌عهده دارند، گفت: برنامه‌های پیشنهادی نامزدها باید در چارچوب وظایف و تکالیف قانونی نمایندگان مجلس تنظیم شود.

وی، اضافه کرد: مردم انتظاراتی از نمایندگان دارند که در حوزه فعالیت و وظایف یک نماینده نیست بنابراین نمایندگان نیز اقدام‌هایی انجام می‌دهند که آنان را از انجام تکالیف نمایندگی باز می‌دارد و یا منجر به دخالت در حوزه وظایف دیگران و افزایش هزینه‌های حاکمیت می‌شود.

بکیان دوگاه، خاطرنشان کرد: برای برطرف شدن این معضل و با هدف افزایش کارآمدی نهاد نمایندگی، برنامه‌های پیشنهادی باید مبتنی بر این اصل باشد که بتوان وظیفه قانونگذاری را به درستی انجام داد.

وی، نظارت برفعالیت دستگاه‌ها برای انجام صحیح و قانونی وظایف محوله و مدیریت مطالبات مشروع و قانونی مردم را از دیگر راهکارها برای برطرف شدن این مشکل عنوان کرد.

کاندیدای دوره نهم مجلس، افزود: ممکن است در ابتدای امر تدوین چنین برنامه‌ای، آرمانی و غیر قابل اجرا تلقی شود و از طریق ایجاد یک ساختار سازمانی مناسب و با بهره‌گیری از توان مشارکت مردم این معضل را برطرف کرد.

به گفته وی، اگر وظیفه نظارتی نماینده به درستی و با دقت انجام گیرد نیازی به دخالت در حوزه اجرایی و اینکه فرماندار، بخشدار و مدیران دستگاه‌ها توسط نماینده منصوب شوند، نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها