کد خبر: ۴۲۹۷۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
برده‌داری و خریدوفروش جسم انسان‌ها میراث نامبارک و تأسف‌برانگیز دوران جاهلیت است و کنون، با آغاز عصر جاهلیت مدرن شکلی متفاوت به خود گرفته است و این بار با عنوان
به گزارش پایگاه 598 به نقل از حزب‌الله سایبر، به‌محض مواجهه با واژه "برده" ذهن‌ها تا اعماق تاریخ در مصر باستان و  سرزمین آشور و بابل و روم پیش می‌رود و چهره‌هایی سیاه و برزنگی و مکدر از یوق‌هایی در گردن و زنجیرهای غلاف شده در پا در  نظر ترسیم می‌گردد.

 پدیدهٔ برده‌داری تا ابتدای قرن بیستم در بخش‌هایی از آمریکای متمدن! و اروپای آزاد! همچنان رواج داشته وعده‌ای متمول و قدرتمند و زور مدار،  آزادی جان و روح عده‌ای دیگر را تسخیر خودکرده و از آن در راستای امیال و خواسته‌های خود بهره می‌بردند.

با آغاز دوران توسعه، توأمان با تباهی بشر برده‌داری شکل جدید به خود گرفت و انسان‌های این دوره جان و روح خود را به نحوی دیگر در اختیار زورمداران قراردادند، این بار در شکل پدیده‌ای به نام "مد".  برده‌داری نوینی که در آن زنان و مردان، لجام مد و مدلینگ را به خود می‌آویزند و با ادعای به‌روز بودن و شیک‌پوشی  جسم خود را محصور ویترین‌هایی سیار می‌بینند و شکل دیگری از تن‌فروشی را ترسیم می‌نمایند.

اتفاق نامبارکی که دامنه آن تا این‌سوی مرزهای ایران اسلامی هم کشیده و با یک گشت زنی ساده در خیابان‌های شهرهای بزرگ به‌راحتی  با آن روبرو خواهید شد.  پسران جوان و خوش قامت و دخترکان عشوه‌گری که بالباس‌های مختلف و عجیب  در کمال بی‌حیایی، خیابان‌های شهر را به ویترین‌هایی سیار مملو از مدهای غربی  بدل کرده‌اند.

اگر سری هم به سایت‌های دارای مجوز مدلینگ بزنید با شکل سازمان‌دهی شدهٔ این پدیده شوم و خجالت‌آور روبرو می‌شوید. سایت‌هایی که در کمال وقاحت با ارائه سایز و تیپ و شکل مدل موفق بر طبل بی‌حیایی هرچه محکم‌تر می‌کوبند و از بازخواست و پیگرد قانونی هیچ ابایی ندارند.

با رصد برخی از این سایت‌ها به نکات تأسف باری پی خواهید برد. دریکی از معروف‌ترین این سایت‌ها که در کمال تعجب فیلتر هم نیست! متوجه آگهی استخدام مدل خواهید شد که در قسمت موردنظر هر فرد مستعد! می‌تواند با پر کردن فرمی الکترونیکی و ارائه مشخصات فیزیکی (حیا اجازه شرح بیشتر را به قلم نمی‌دهد) و در پایان ارسال عکسی ترجیحاً فاقد حجاب  خود را متقاضی استخدام به‌عنوان مانکن سیار و مدل معرفی نماید و با متوسط حقوق روزانه بین ۸۰ هزارتا یک‌میلیون تومان به کار گرفته شود.

در بخش دیگری از این سایت با مطالب شرم‌آوری در خصوص چگونگی تبدیل بدن یک فرد عادی به بدن یک مانکن مواجه خواهید شد  که در نوع خود  جالب‌توجه و البته تأسف‌آمیز است. جالب‌توجه اینکه تصاویری با پوشش زننده و فاقد حجاب حداقلی در این سایت‌ها و البته با اسم و فامیل مدل موردنظر یافت می‌شود که به‌عنوان الگو و نمونه کار در اختیار سایر متقاضیان این امر قرار می‌گیرد.

گرفتن عکس‌ها در محیط‌های عمومی کشور مانند پارک‌ها و بوستان‌ها و سواحل خود بیانگر وضع نابسامان و البته آزاد و بی‌بندوبار این شرکت‌های نوظهور است. رژهٔ محصول تولیدی این زنجیره برده‌داری نوین را می‌شود  که در بازهٔ زمانی بسیار کوتاهی از تولید به مصرف عموم می‌رسد را می‌شود در عصرهای شلوغ خیابان‌های پایتخت ملاحظه کرد.

باوجود درخواست مصاحبه در خصوص این پدیده شوم با مسئولان امر- اعم از نمایندگان مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی -تلاش‌ها بی‌ثمر باقی ماند و  هیچ‌یک از مدیران و نمایندگان زی ربط حاضر به پاسخگویی در خصوص جریان رو به رشد و فراگیری استخدام مانکن زنده در کشور نشدند.

شاید مسئولان امر و در رأس آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند پیش از فراگیر شدن این پدیدهٔ شوم باتدبیری به‌موقع مانع نشر و فراگیر شدن آن گردند وگرنه در آینده‌ای نزدیک کشور در مواجهه با هجوم مانکن‌ها خود را دچار معضل فرهنگی جدیدی خواهد دید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
چرا کسانی را که خوذشان مایل هستند برده باشند رسما به بردگی نگیریم؟ آنها را برده حکومت اعلام کرده و به نفع بیت المال اجاره دهیم یا بفروشیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها