کد خبر: ۴۳۰۱۸۳
زمان انتشار: ۰۱:۵۲     ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال میانمار در واکنش به اتفاقات رخ‌داده در این کشور اقدام ارزشمندی انجام داد.
به گزارش پایگاه 598، رضا کردی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال میانمار به‌دلیل اتفاقات رخ‌داده در میانمار و نسل‌کشی مسلمانان این کشور، از سمت خود استعفا کرد. قرار است مسئولان میانمار فردا (جمعه) به سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال خود در این خصوص پاسخ دهند و در این باره تصمیم‌گیری کنند.

وی از سال 2008 در کشورهای قطر و کویت فعالیت کرده و پنج ماه است که هدایت تیم ملی میانمار را به‌عهده دارد.

کردی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: این کمترین کاری بود که می‌توانستم انجام دهم.

وی در خصوص کناره‌گیری خود از سرمربیگری تیم ملی فوتسال میانمار به دلیل نسل‌کشی مسلمانان در این کشور اظهار داشت: پس از کشتارهای سال 2011، امنیت نسبی در این منطقه (شهر روهینگیا) در این چند سال برقرار بود اما بعضی اوقات درگیری‌های قبیله‌ای ایجاد می‌شد. زمانی که به ایران بازگشتم، درگیری‌ها در روهینگیا شدت گرفت که حدوداً از شهری که در آن زندگی می‌کنم، سه روز فاصله دارد.

این مربی ایرانی با بیان اینکه من هم در شهر مذهبی قم رشد کرده‌ام، عنوان کرد: پس از این کشتارها، دوستان و اعضای خانواده پیام‌های زیادی فرستادند. با جمع بندی شرایط تصمیم گرفتم به دبیرکل فدراسیون فوتبال میانمار ایمیلی ارسال و استعفای خود را اعلام کنم و این کمترین کاری است که می‌توانم انجام دهم.

کردی در پاسخ به این پرسش که اگر این کناره‌گیری مورد قبول فدراسیون فوتبال میانمار قرار نگیرد چه خواهد کرد، به تسنیم گفت: طبق قوانین فیفا، مسائل سیاسی نباید دخالتی در فوتبال داشته باشد اما نمی‌توانم ادامه همکاری را قبول کنم. مبلغ قرارداد یک ساله من، 100 هزار دلار است که ماهیانه پرداخت می‌شود. علاوه بر هدایت تیم ملی فوتسال، تیم‌های ملی پایه فوتبال میانمار هم زیر نظر من است، اما این همکاری از نظر من قطعاً لغو خواهد شد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
۰
۰
درود بر شرفش
حمایتی که میتونه خیلی هزینه براش داشته باشه
کاش بعضی ها یاد میگرفتن و بجای حرف ... زدن، یک عمل مثبت انجام میدادن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها