کد خبر: ۴۳۱۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
یادداشت نویسندگان آذربایجانی درباره سیاست ترور غرب تحت عنوان «انساندوستی»
برخی نیروها برای شکار مغزهای متفکر ایران تصمیم جدی گرفته اند. بطوری که به رغم تمامی تدابیر امنیتی ایران برای حراست از دانشمندان هسته ای خود ، شکارچیان مغزهای متفکر توانسته اند در زمان دلخواه دانشمندان مورد نظر را یافته ، آنها را به قتل برسانند. تا بدین ترتیب به قدرت بالای علمی ایران لطمه وارد کنند...

بولتن نیوز: دو تن از نویسندگان آذربایجانی و یک مرکز مطالعاتی امنیتی در یادداشتها و بیانیه جداگانه با استفاده از شواهد موجود در قتل دانشمندان هسته ای کشورمان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را از عاملان اصلی این ترورها دانسته اند و بیان داشته اند که با ادامه سکوت مجامع بین المللی در قبال این جنایات، در آینده نزدیک شاهد جهانی فاشیستی خواهیم بود.

به گزارش بولتن نیوز، روزنامه ایروان پرس در یادداشتی با عنوان "«شکار دانشمندان» دموکراتها که غیرنظامیان را در خون خود خفه با اشاره به کتابی که در آن به دنیای اخلاقی ـ معنوی کثیف غرب در اعمال خشونت و خونریزی پرداخته شده است، می نویسد:سیاست های اخیر امریکا و هم پیمانان اروپایی او در خاور میانه نشان می دهد که محقق کتاب اشتباه نکرده است و غرب که مدعی مبارزه با ترورریسم می باشد خود بزرگترین تروریست است.


 


الهام نویسنده علی رغم اینکه دولتمردان کشورش در این ترورها با رژیم صهیونیستی همکاری داشته اند، می افزاید:حوادث عراق و لیبی ، همچنین شکار دانشمندان در مصر ، سوریه و ایران تحت نام «انساندوستی» نشانه بارز سیاست ترور غرب است. قتل چندین دانشمند هسته ای سوریه و ایران در سالهای اخیر توسط سرویسهای جاسوسی اسراییل و امریکا بیش از پیش توجه را به خود جلب می کند. این کشورها که سعی می کنند با این اقدام خود در روند برنامه هسته ای ایران ایجاد مانع کنند نه تنها علیه ارزشهای دموکراتیک، حتی مغایر با قوانین نظامی اقدام می کنند. وحشتناکتر از همه این است که به رغم رخ دادن این اعمال تروریستی در مقابل چشم همه ، جهانیان همچنان با اتخاذ سکوت فقط نظاره گر اوضاع هستند که این نیز موجب ترغیب هر چه بیشتر امریکا و اسراییل برای ادامه اعمال خود است. سکوت جامعه جهانی در مقابل مضمون اظهارات کشورهای مزبور پس از حوادث قتل دانشمندان هسته ای موجب جسورتر شدن «تروریستهای انساندوست» گردیده است.

به نوشته این روزنامه،اکنون خاور میانه و جهان صحنه اعمال خونین امریکا و هم پیمانان غربی آن شده است. هنگامی که دیگر دوره امپریالیستی در جهان به سر آمده و ارزشهای نو پا به میدان گذاشته است، ادامه سیاستهای امپریالیستی امریکا به قیمت خون و ثروت دیگر ملتها ، نشان می دهد که واشنگتن هنوز از عادت دیرینه خود دست برنداشته است. طبیعی است که تمامی اینها موجب تشدید مناسبات ایران با امریکا و اسراییل شده است.

روزنامه ایروان افزایش تهدیدهای متقابل طرفین و احتمال بروز رویارویی نظامی را نتیجه اعتراض ایران به سیاست ترور غرب دانسته و می افزاید:. تحلیل مناسبات طرفین نشان می دهد که هر لحظه احتمال بروز جنگ وجود دارد. جنگی که معلوم نیست برای کدام طرف موفقیت به همراه داشته باشد. به رغم اظهارات متفاوت کارشناسان سیاسی ـ نظامی در مورد این مساله، تمامی آنها در این مورد متفق القول هستند. بدین ترتیب که تقابل ایران ـ غرب به نابودی اسراییل منجر خواهد شد. تحلیل گران نظامی معتقدند، به رغم تمامی فناوریهای نوین اسراییل ، تل آویو نمی تواند از نتایج زیانبار جنگ با ایران فرار کند. سرهنگ اوزئیر جعفراف رییس اتحادیه اجتماعی خبرنگاران نظامی معتقد است، می توان جنگ با ایران را به منزله پایان عمر اسراییل تلقی کرد. اگر غرب و هم پیمانان اروپایی او جنگ علیه ایران را تحقق بخشند، آنگاه ایران دو سه برابر زیانی که به این کشور وارد خواهد شد به اسراییل ضربه وارد خواهد کرد. این نیز موجب تزلزل کامل اسراییل خواهد شد. یکی از دلایل اصلی بازدارندگی امریکا از حمله به ایران نیز بطور محض همین مساله است. امریکا بخوبی می داند که موجودیت اسراییل به عنوان یک دولت به امنیت ایران وابسته است و اگر کوچکترین تهدیدی برای امنیت ایران بوجود آید، هیچ تردیدی وجود ندارد که اسراییل با بزرگترین حمله علیه خود مواجه خواهد شد.


حمله مغناطیسی به مغزهای متفکر ایران

اما دیگر نویسنده آذربایجانی درباره اقدامات تروریستی علیه دانشمندان کشورمان نوشت:پس از ترور مصطفی احمدی روشن دانشمند هسته ای ایران ، بار دیگر مساله امنیت دانشمندان مطرح شده است. قابل ذکر است که در سال 2010 نیز مسعود علیمحمدی یکی دیگر از دانشمندان هسته ای ایران بر اثر انفجار بمب مغناطیسی کار گذاشته شده در اتومبیل وی کشته شد. در نوامبر همین سال مجید شهریاری دیگر دانشمند هسته ای ایران با شیوه ای مشابه به قتل رسید.

این موارد نشان می دهد که برخی نیروها برای شکار مغزهای متفکر ایران تصمیم جدی گرفته اند. بطوری که به رغم تمامی تدابیر امنیتی ایران برای حراست از دانشمندان هسته ای خود ، شکارچیان مغزهای متفکر توانسته اند در زمان دلخواه دانشمندان مورد نظر را یافته ، آنها را به قتل برسانند. تا بدین ترتیب به قدرت بالای علمی ایران لطمه وارد کنند.

 

قابیل حسینلی ادامه می دهد:در مورد عاملان این قتلها نیز ایران بطور قاطع از اسراییل نام می برد. اگر عادلانه سخن بگوییم، در متهم شدن اسراییل از سوی ایران به دست داشتن در این قتلها منطق اساسی وجود دارد. زیرا اسراییل نگرانی خود از تحقیقات دانشمندان هسته ای ایران را ابراز کرده و موضع تند خود در مورد ضرورت بستن مراکز هسته ای ایران را اعلام داشته است. حتی اعلام کرده است که اگر ایران برنامه هسته ای خود را متوقف نکند مراکز هسته ای این کشور را بمباران خواهد نمود. لذا ظرفیت بالقوه قاتل بودن اسراییل که بطور کل ایران را تهدیدی برای موجودیت خود می داند، بیش همه توجه را بخود جلب می کند.

 

به نوشته این روزنامه نگار، کارشناسان سیاسی آذربایجان نیز معتقدند، تمامی جزییات این ترورها از شیوه های اعمال این قتلها گرفته تا اینکه این اقدام به سود چه کسانی می باشند، نشان می دهد امریکا و اسراییل در پشت این قتلها قرار دارند. قابیل حسینلی کارشناس سیاسی نیز معتقد است که احتمال قتل دانشمندان هسته ای ایران توسط اسراییل و امریکا قابل قبول تر از دیگر گزینه ها است: شبهاتی کافی دال بر انجام این قتلها توسط سرویسهای جاوسوسی اسراییل و امریکا وجود دارد. قتل دانشمندان هسته ای ایران با یک شیوه واحد نشان می دهد که سرویسهای جاسوسی در ورای این قتلها قرار دارند. همه اینها نشان می دهد که در رابطه با این قتل ها باید تمامی فرضیه ها مورد بررسی قرار گیرند و بطور همه جانبه تحلیل شوند.

این کارشناس سیاسی «جنگ ویروس» اسراییل علیه ایران را نیز یادآوری کرد: گفتنی است که چندی قبل برخی سیستمهای رایانه ای مراکز هسته ای ایران به ویروس مبتلا گردید که در نتیجه انفجار بزرگی در یکی از آنها رخ داد. روسیه دارای این توان نیست که بوسیله ویروس انفجار ایجاد کند. بلکه فناوری این اقدام را غرب در اختیار دارد. در اینجا نیز عامل اسراییل بیش از دیگران جلب توجه می کند. زیرا اسراییل این قبیل فناوریهای نوین را در اختیار دارد .

 

فاشیسم باز می گردد

در همین راستا،"مرکز مطالعات امنیت دنیا" که تحولات جاری در دنبا را تحلیل می کند، اخیرا بیانیه ای صادر کرده است. محققیین در تحقیقی که در مورد میزان ریسک صنفی مربوطه برای صاحبان مشاغل مختلف انجام داده اند، به نتیجه ای جالب و در عین حال نگران کننده رسیده اند.

یکی از دلایل اصلی نگرانی صادر کنندگان این بیانیه، با اظهارات در خصوص قرار گرفتن برخی از کشورها پشت ماجرای حمله علیه دانشمندان در ارتباط است. محققان رخدادهای مربوط به قتل چند دانشمند هسته ای در ایران و سوریه در چند سال گذشته را نیز از این زاویه مورد تحلیل قرار داده اند: « به قتل رسیدن عده ای از دانشمندان هسته ای در ایران و سوریه و احتمالات اصلی که در رابطه با این قتل های اسرارآمیز نشان می دهد که شبهه های زیادی در این مورد که برخی از دولتها سفارش کنندگان حمله به دانشمندان هسته ای بوده اند، وجود دارد. این مساله نیز از وجود دلایل جدی برای نگرانی از کشیده شدن تروریسم به سطح دولتها، حکایت می کند».

گفتنی است که طی سال گذشته تعدادی از دانشمندان هسته ای در ایران و سوریه به قتل رسیده اند و ادعا می شود که سرویس های جاسوسی آمریکا و اسراییل این قتلها را سازماندهی کرده اند. در واقع متعاقب متهم شدن اسراییل به اینکه سفارش دهنده این قتلها در ایران بوده، برخی از مقامات تل آویو اظهاراتی عنوان کردند که موجب افزایش این ابهامات شد. این اظهارات نشان دادد که اتهامات عنوان شده از سوی ایران در مورد دست داشتن آمریکا و اسراییل در این قتل ها، بیمورد نبوده است. این وقایع نشان می دهد که آمریکا و اسراییل از دوران جنگ سرد به این سو نیز از شیوه خود در قتل دانشمندان کشورهای « دشمن» دست برنداشته اند.

صادر کنندگان این بیانیه با تعبیر ظهور تروریسم در کسوت دولتهای مختلف بعنوان بازگشت فاشیسم به گونه ای تازه، اعلام کرده اند: « سوقصد به جان دانشمندان هسته ای در کشورهای مشرق زمین و بویژه ایران و سوریه، حکایت از بازگشت فاشیسم در کالبدی جدید دارد. تعرضات فیزیکی فاشیسم علیه خدمتگذاران علم و هنر اروپا در اواسط قرن بیستم میلادی، اکنون در دنیای مدرن نیز بشدت در حال گسترش است و کشورهایی نیز که دارای وجهه دموکراتیک هستند، در این میان دیده می شوند».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها