کد خبر: ۴۳۱۱۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۱ مهر ۱۳۹۶
قاضی‌پور:
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: هم‌اکنون بیش از 96 درصد دریاچه ارومیه خشک شده و حتی 25 سانتی‌متر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه 598، نادر قاضی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: متأسفانه هم‌اکنون بیش از 96 درصد دریاچه ارومیه خشک شده و حتی 25 سانتی‌متر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بارها گفته شده و باز هم تأکید می‌شود که ستاد احیای دریاچه ارومیه نقش ستاد مرگ آذربایجان را بازی کرده و متأسفانه سد نازلو و باراندوز نیز تعطیل شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با ابراز تأسف از اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه همچنان به دنبال بستن 3 هزار چاه کشاورزی در استان است، گفت: در این صورت کشاورزان و دامداران آذربایجان‌غربی با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده و معیشت آنها به خطر می‌افتد.

وی بیان کرد: متأسفانه هزینه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه صرف کارهای انتخاباتی شده و از ابتدای سال با وجود اینکه تخصیص اعتبار کلی شده است اما از نحوه هزینه‌کرد آن اطلاعی در دست نیست چون شفاف‌سازی لازم صورت نمی‌گیرد.

قاضی‌پور تصریح کرد: حتی برنامه بازنگری نقشه راه احیای دریاچه ارومیه که پیش‌بینی شده است، دردی را دوا نکرده و تنها باید منتظر بارندگی برای حل بحران دریاچه ارومیه باشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد امین
Canada
۱۵:۵۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶
۰
۰
اگر دلسوز آذربایجان هستین باید ببینید چقدر توان گسترش کشاورزی داره. تو سی سال گذشته زمینهای زیادی زیر کشت رفتن بدون در نظر گرفتن تامین آب برای بلند مدت. حالا فهمیدیم داره آب چاههامون و سفره های آب پایین میره و آب دریاچه هم همینطور. راه علاجش راحتش هم معلومه وسعت کشاورزی باید کم بشه و برسه به حد بیست سی سال قبل. کار خیلی سختیه و خیلیا متضرر میشن برا همین باید دولت و شازمانها و گروههای مردمی باهم مرحله مرحله همکاری کنن. البته راه دیگری هم هست که سخت تره اونم افزایش راندمان و بهره وری از آب هست یعنی همین مزارع بتونن مصرف آب رو 20-30 درصد کم کنن که اونم سرمایه گذاری زیاد و مدیریت جامع میخواد. و من الله التوفیق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها