کد خبر: ۴۳۱۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
به نظرم اگر در عرصه ي هنر و فرهنگ كشورمان مديريت صحيح و درستي داشته باشيم اين جوايز و حضور فرهنگ ايران... .
آويني فيلم: در روزهاي اخير كه موفقيت فيلم ايراني جدايي نادر از سيمين يكي از بحث هاي اصلي در فضاي فرهنگي كشور شده است خيلي ها اين سوال را مي پرسند كه آيا بايد براي اين جايزه خوشحال بود؟

گرچه اين سوال نشات گرفته از نگاه برخي سينماگراني است كه اسكار را سياسي مي دانند اما به گفته بزرگان سينما از جمله عزت الله انتظامي مي توان موفقيت اين فيلم را به پاي غني بودن فرهنگ و هنر كشورمان نوشت و از آن به نفع خودمان استفاده كرد. در اين باره گفتگو كرديم با حسين پاكدل و نظر وي را جويا شديم. او در اين باره گفت:

من به عنوان يك هنرمند كسب جايزه ي اسكار براي ايران و اصغر فرهادي را تبريك مي گويم و اميدوارم كه اين نوع جايزه ها و حضور بين المللي در سينماي جهان استمرار داشته باشد. اين جايزه نشان مي دهد كه در حقيقت ما صاحب فرهنگ و تمدن هستيم و در دنيا حرف براي گفتن داريم. به نظر من اين جايزه بسيار ارزشمند است.

به نظرم اگر در عرصه ي هنر و فرهنگ كشورمان مديريت صحيح و درستي داشته باشيم اين جوايز و حضور فرهنگ ايران در عرصه هاي بين المللي به يك قاعده تبديل شده و در تمامي رشته هاي هنر مثل نقاشي، تجسمي، گرافيك، انيميشن، تلويزيون و تئاتر و ديگر رشته هاي هنر به موفقيت هاي بزرگ دست پيدا خواهيم كرد.

ما ملت هنرمند و فهيمي هستيم. ما در زمينه ي فرهنگي در دنيا صاحب نظر و انديشه هستيم. ما شايدي نتوانيم در زمينه ي نظامي حرف اول را در دنيا بزنيم اما مطمئنا حرف هاي فرهنگي و تمدن ما در دنيا حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.

كشور ايران كشور هنر و تمدن است و اگر مديريت هدفمند و صحيح بوجود بيايد قطعا شاهد شكوفايي هاي بيشتري خواهيم بود. بايد توجه داشته باشيم كه هنر دستوري و فرمايشي نيست بلكه هنر در دل هنرمند و فطرت اوست و يك شبه كسي هنرمند نمي شود.

اين هنرمند كشورمان در پايان ضمن تسليت به خانواده ي شهيد آويني به مناسبت در گذشت مادر گرانقدر سيدالشهداي اهل قلم در هفته گذشته، افزود:
من از رفقاي قديم شهيد سيد مرتضي آويني بوده ام. مرتضي از رفقاي نازنين و دوست داشتني من بود. سال ها با او كار مي كردم و با هم بحث هاي فرهنگي زيادي داشتم. من فوت مادر شهيد آويني را به فرزند برومندش سيد محمد آويني تسليت مي گويم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
دانشجو
-
۱۵:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
۲
۰
چطوری جدایی نادر از سیمین فرهنگ غنی ما را نشان میده؟حتما گلشیفته هم فرهنگ غنی ما را نشان داد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها