کد خبر: ۴۳۲۶۲۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۲۸ مهر ۱۳۹۶
نماینده مجلس دهم:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی و موسسه خصوصی کاسپین متخلف شناخته شد و پرونده آنها با اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی به صحن علنی مجلس ارجاع شد و بر همین اساس مجلس اعلام کرد که دستگاه قضا در خصوص تخلفات تصمیم بگیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در زمینه ساماندهی موسسات مالی و اعتباری، به خانه ملت گفت: اقداماتی که در یک سال گذشته توسط بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات پولی و بانکی آغاز شده مناسب بوده و توفیقات نیز در این زمینه وجود داشته است، اما این مشکلات که تبعات زیادی داشته ناشی از یک اقدام دیرهنگام در ساماندهی بوده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: رانت های اطلاعاتی که موسسات پولی و بانکی داشتند سبب شده بسیاری از سرمایه های موسسات و بانک های خصوصی خارج شود و در دسترس نباشد.

وی با بیان اینکه منابع بانکی و سرمایه های موسساتی همانند فرشتگان و بدر توس کفاف سپرده‌های سپرده‌گذاران را نمی کند، ادامه داد: این ناشی از رانت های اطلاعاتی و عدم نظارت به روز و برخط بانک مرکزی و موسسات مالی و اعتباری بوده است، که این مشکل جدی پولی و بانکی را برای موسسات به وجود آورده و هزاران نفر را درگیر ماجرای عدم نقدینگی در این موسسات کرده است.

حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه مجلس تکلیف خود را در پرونده کاسپین به خوبی انجام داد، یادآور شد: مجلس در بازه زمانی یک ساله ارزیابی، بازرسی و نظارت خود را به ویژه در کمیسیون اقتصادی انجام داد و بانک مرکزی مورد مواخذه قرار گرفت و  همچنین سوال از وزیر مطرح شد و در نهایت پس از اینکه احساس کرد که در اجرای حقوق سپرده گذاران باید اقدامات خاصی صورت گیرد.

وی افزود:بر همین اساس بانک مرکزی و موسسه خصوصی کاسپین متخلف شناخته شد و پرونده آنها با اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی به صحن علنی مجلس ارجاع شد و بر همین اساس مجلس اعلام کرد که دستگاه قضا در خصوص تخلفات تصمیم بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اکنون تکلیفی متوجه مجلس نیست، ادامه داد: در حال حاضر قوه قضاییه باید در این زمینه پاسخگو باشد چراکه مجلس اختیار محدودی دارد و در حیطه قانون اختیار دارد و از تمام اختیار خود در این زمینه استفاده کرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:حضور و ورود پزشکیان نایب رئیس مجلس برای کسب اطلاعات بیشتر و کاهش جو ملتهب جامعه و به ویژه سپرده گذاران در موسسات مختلف از جمله کاسپین مناسب بود و  تلنگری به بانک مرکزی بود که در نظارت و ساماندهی دیگر موسسات تسریع کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هر اقدامی که در هیئت رئیسه مجلس و با مسئولیت پزشکیان صورت گرفته در جهت اصلاح حوزه پولی و بانکی کشور بوده و هست که امیدوارم اقدام قوه قضاییه به این امر کمک کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
تلنگر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
۱
۰
به سپرده گذاران کاسپین توصیه میشه ی کنسرت بذارن لغوش کنند تا ی عدهای که تالان سکوت کردن رگ گردن کلفت کنند!!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶
۰
۰
یعنی چی ..این قدر بی اعتنایی به حرف مردم و داد وفریاد مردم .شما همه ضد انقلاب هستید .نوکر امریکا و اسراییل و انگلیس ..میخواهید با این کارهها ایران را بهم بریزید .....مگر نه همان روز اول پول مردم را می بی سر و صدا می دادید ..... سپاه وارد شود .اگر میخواهد هنوز مردم پشتیبانیش کنند .... وام های گرفته شود را پس بدهد ..یا ازکشورهایی که وام داده و طلبکار است پولش را بگیرد واین سر و صدا را به خواباند ....
پاسخ
وطن امروز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶
۰
۰
شکایت بانک مرکزی از تانک مرکزی!
بانک مرکزی از تیتر «تانک مرکزی» روزنامه «وطن امروز» که درباره مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی بود شکایت کرد! روزنامه «وطن‌امروز» نهم خردادماه امسال در گزارشی از روند کند رسیدگی به مشکلات سپرده‌گذاران موسسات مالی انتقاد کرد و با توجه به نابودی سرمایه و سپرده‌های مردم این بی‌تدبیری و اهمال‌کاری‌ها را به تانک تشبیه کرد و با استفاده از تشابه کلامی بانک و تانک تیتر «تانک مرکزی» را برگزید. گویا مسؤولان دولت که نشان داده‌اند تاب انتقاد را ندارند نتوانستند این تیتر دو کلمه‌ای را هم تحمل کنند و در عین ناباوری از این تیتر شکایت کرده‌اند. بانک مرکزی گویا قصد دارد به جای درایت و رفع مشکلات سپرده‌گذاران، از رسانه‌ها شکایت کند اما مسؤولان این نهاد نظارتی بدانند که با شکایت از رسانه‌ها نمی‌توانند مشکلات ایجادشده برای صدها هزار سپرده‌گذار موسسات مالی را رفع کنند. جالب اینکه بانک مرکزی از متن این گزارش شاکی نبوده و با شکایت از تیتر «وطن‌امروز» نشان داد هیچ جوابی به انتقادات مطرح‌شده در این گزارش نداشته و عملا جزئیات آن را تایید کرده است. روابط عمومی بانک مرکزی همواره جوابیه بلندی به انتقادات می‌داده است اما این بار جوابیه‌ای برای «وطن‌امروز» ارسال نشد و به جای آن از تیتر دو کلمه‌ای ما که حاوی دو کلمه حرف حساب بود شکایت کرده است. باز هم تاکید می‌کنیم بانک مرکزی به جای شکایت باید درایت کند تا مانند تانک زندگی سپرده‌گذاران سایر موسسات را به نابودی نکشاند، موسساتی که هنوز بلاتکلیف هستند و روزی نیست که خبرهای بدی از وضعیت آنها منتشر نشود.
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
چرا این دست اون دست میکنید.پولمان رابدهید.ما که این پول رو از راه دزدی بدست نیاورده ایم.سالها پس انداز کردیم.چرا پولمان را خوردند .مگه مسلمان نیستند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها