کد خبر: ۴۳۲۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
انتخابات ‌مجلس ‌نهم برای جریان اصلاح ‌طلب از اهمیتی فراتر از دیگر گروه‌های سیاسی برخورداربود، چند شکست پی در پی در عرصه سیاسی، موجب شد که لیدر اصلاحات به عنوان یک نماد تصمیمی هدفمند را عملیاتی سازد.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از محدوده، انتخابات ‌مجلس ‌نهم برای جریان اصلاح ‌طلب از اهمیتی فراتر از دیگر گروه‌های سیاسی برخورداربود ،چند شکست پی در پی در عرصه سیاسی،عدم اقبال مردمی به آنان و در آستانه حذف تاریخی قرار گرفتن موجب شد که لیدر اصلاحات به عنوان یک نماد تصمیمی هدفمند را عملیاتی سازد.

چند ماه مانده به انتخابات گروهی از آنها دم از تحریم زدند، طیف دیگر، برای حضور شرط و شروط گذاشت اما شواهد و علایم، حاکی از دگردیسی در مواضع اصلاح‌ طلبان از تحریم به سوی مشارکت پنهان بود ، امری که با حضور بهت انگیز محمد خاتمی در پای صندوق های رای ، پشت پرده اصلی خود را نشان داد .

با توجه به اینکه در جلسات محفلی شورای هماهنگی اصلاحات، تصمیم بر این امر شده بود که با گذشت دو سال از فتنه‌ ی 88 و سردرگمی اصلاح طلبان  اکنون نوبت یک تصمیم و تعیین تکلیف اساسی برای ورود به بدنه نظام است، رویداد جمعه ‌ی پیش را  نمی ‌تواند زیاد دور از ذهن دانست، رویدادی که در آن بسیاری از چهره های رادیکال و تند جریان اصلاحات با حضور در پای صندوق های رای خبر ساز ترین اتفاق انتخابات را رقم زدند.

اما با وجود اینکه افرادی نظیر محمد خاتمی که خود را این روزها منجی جریان اصلاحات و لیدر اصلی اجرایی آن معرفی می کند ،  بعد از گذشت چند ماه مجادله با بزرگان اصلاحات به نقطه ‌ی روشنی رسیده و نتیجه به این شده بود که ، در شرایط موجود باید صف نیروهایی که آینده‌ ی جریان اصلاح طلبی اداره خواهند کرد را از مسیر صندوق‌های رأی جست جو کرد ، به نظر می رسد با عدم اقبال عمومی از همین کاندیداهای محدود و حتی مورد اعتماد نظام هم این تیر خاتمی به سنگ خورده باشد.

رای نیاوردن افرادی نظیر مصطفی کواکبیان و علیخانی که از نمایندگان اصلاح طلب تایید شده در مجلس هشتم به شمار می آمدند ، به نوعی به " مرد به ظاهر لیدر" جریان اصلاحات فهماند که مردم حتی با ساکت فتنه هم مشکل دارند چه رسد به اشخاصی که نقش گردانندگان اصلی این جریان برانداز را بازی کرده و می کنند.

شرکت رئیس جمهور دوران اصلاحات در انتخابات مجلس نهم در حالی رقم خورد که  وی سعی داشت با حضور در پای صندوق های رای هم به نوعی طرفداران خود را به حضور در انتخابات برای رای دادن به باقی مانده های اصلاح طلبان تشویق کند و هم از فرصت به دست آمده برای جلب اعتماد نظام برای عرض اندامی جدید بهره ببرد.

در پایان بنظر می رسد که خاتمی به فراست دریافته که حافظه ملت ایران چندان میلی به فراموشی آنچه که وی و دوستانش طی ۲ سال گذشته انجام داده اند،ندارد.لذا برای گریز از حذف تاریخی او به پای صندوق رای می آید تا یک تصمیم را عملیاتی سازد؛ادامه حیات سیاسی اصلاح طلبان.

خاتمی در انتخابات شرکت کرد تا چند صباحی گروه ها و جریان های سیاسی با چرایی شرکت وی در انتخابات بپردازند و عصبیت ها و هیجانات خود را بروز دهند تا او فرصتی را برای گام های بعدیش برای اصلاح طلبان بردارد.

آینده باردار حوادث بزرگی خواهد بود.باید سال ۹۱ را به انتظار نشست.

*امیر حسینی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها