کد خبر: ۴۳۳۷۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۱۶ آبان ۱۳۹۶
جانشین ستاد اربعین ناجا تصریح کرد، خبر فضای مجازی درباره امکان عبور بدون گذرنامه و روادید از مرز مهران شایعه است و کنترل خروج از کشور با مدارک قانونی تا پایان مراسم اربعین به قوت خود باقی است.
به گزارش پایگاه 598، سردار محمد بابایی جانشین ستاد اربعین ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، در خصوص بروز شایعه‌ای مبنی بر عبور از مرز مهران بدون داشتن گذرنامه و ویزا، اظهار داشت: همچنان گذرنامه و ویزا تنها شرط خروج از مرز است و هیچ تغییری در این برنامه ایجاد نشده است.

این مقام ارشد ناجا که هم اکنون در نقطه صفر مرزی مهران حضور دارد، به وضعیت تردد در این مرز پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر تردد روان زوار را به صورت کاملاً قانونی در مرز مهران شاهدیم.

وی در خصوص بروز برخی شایعه‌ها مبنی بر اینکه در روزهای منتهی به اربعین می‌توان بدون داشتن مدارک از مرز مهران عبور کرد، اعلام کرد: با توجه به کمتر شدن تردد، کنترل‌ها دقیق‌تر و با ملاحظات کاملاً امنیتی صورت می‌گیرد و اینگونه نیست که کنترل‌ها کمتر شده باشد بلکه برعکس، تشدید شده است و هیچ‌یک از گیت‌های کنترلی حذف نشده و مأموران کنترل‌کننده نیز مرخص نشده‌اند.

جانشین ستاد اربعین ناجا با تأکید بر این مطلب که فرایند کنترلی خروج از کشور به قوت خود باقی است، تأکید کرد: این کنترل تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

سردار بابایی به تسهیلاتی که برای ورود زائران اختصاص یافته، اشاره و اظهار داشت: سالن شماره 3 مهران با 60 گیت اختصاصی برای ورود هموطنان اختصاص یافته تا زوار بدون هیچ وقفه با سهولت و سرعت وارد کشور شوند.

وی درباره آخرین آمار ورود زوار به کشور گفت: تا امروز صبح حدود 500 هزار نفر به کشور بازگشتند و این روند رو به افزایش است؛ پیش‌بینی می کنیم تا روز اربعین بخش عمده‌ای از زوار به کشور بازگردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها