کد خبر: ۴۳۴۱۱۰
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۲۳ آبان ۱۳۹۶
آیت‌الله آملی‌لاریجانی درباره اهانت به راهپیمایی اربعین و زوار اباعبدالله الحسین(ع):
توهین‌‌های مکرر اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و تحقیر زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین، موجی از نفرت عمومی را علیه این جریان ضد شعائر دینی ایجاد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «وطن‌امروز»، همزمان با اوج گرفتن مشارکت جهانی در راهپیمایی اربعین حسینی و در حالی که مقامات عراقی میزان مشارکت مردمی در این راهپیمایی را بین 20 تا 30 میلیون نفر تخمین زده‌اند؛ صحبت‌های برخی مقامات در دولت حسن روحانی و نیز برخی اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان نشان داد شروع به تخریب این حرکت عظیم کرده و زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین را مورد اهانت و تحقیر قرار داده‌اند. از شهیندخت مولاوردی که جرقه تخریب حرکت جهانی اربعین را زد تا اظهارات سطح پایین صادق زیباکلام تا توهین زشت حمیدرضا جلایی‌پور نشان داد احیای پدیده عظیم اربعین حسینی نگرانی و عصبانیت اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان را ایجاد کرده است.

روز گذشته آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی درباره این اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان و توهین‌‌های آنان به زائران اباعبدالله‌الحسین گفت که این افراد این اظهارات را یا از سر جهل مطرح می‌کنند یا از سر عناد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ابتدای جلسه مسؤولان عالی قضایی برخی تحلیل‌‌های حاشیه‌ای درباره راهپیمایی عظیم اربعین را ناشی از کج‌اندیشی، جهل یا عناد توصیف کرد و افزود: اینکه 20 میلیون نفر از کشورهای مختلف به سوی یک نقطه حرکت کنند خارج از اختیار دولت‌هاست و آن را تنها امری الهی می‌توان قلمداد کرد. بسیار باعث تاسف است برخی افراد که خود را روشنفکر و اصلاح‌طلب می‌خوانند، دولت‌ها را پشت این حرکت عظیم معرفی می‌کنند در حالی که هیچ دولتی امکان و قدرت هدایت چنین جمعیتی را ندارد. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه باید واقعیات را دید و خداوند را بابت محبت اهل‌بیت(ع) شاکر بود، راهپیمایی اربعین را بستری برای دریافت فیوضات الهی توصیف کرد.

شوت، بد، زشت!
اظهارات آیت‌الله آملی‌لاریجانی درباره دشمنی اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان با شعائر شیعی پس از آن اتفاق افتاد که یک موج اعتراض عمومی نسبت به رفتارهای توهین‌آمیز و اهانت‌‌های اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان نسبت به حرکت بزرگ اربعین و زائران امام حسین(ع) ایجاد شد.

در میانه حرکت عظیم اربعین حسینی، صادق زیباکلام از چهره‌‌های اصلی اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان در اظهارنظری عجیب مدعی شد اربعین، ساخته و پرداخته دولت‌ها و جمهوری اسلامی است. او در توئیترش نوشت: «به دخترم سارا که عازم کربلا بود، گفتم ان‌شاءالله زیارتت مقبول اما در بین راه این پرسش را هم از خودت بکن که چه شد بعد از ۱۴۰۰ سال، ما ایرانی‌ها 4-3 سال است دفعتا به فکر راهپیمایی اربعین افتاده‌ایم».

این توئیت زیباکلام و تلاش او برای القای حکومتی بودن راهپیمایی اربعین، در حالی است که حرکت عظیم اربعین از ماجرای زیارت قبر مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین توسط جابربن عبدالله انصاری و توصیه ائمه هدی بویژه حضرت امام صادق(ع) نضج گرفت و از سده‌‌های قبل همواره توسط شیعیان مورد پاسداشت قرار گرفته است. از سوی دیگر ایرانیان نیز همواره عضو ثابت این پیاده‌روی بزرگ بوده‌‌‌اند. البته طی دهه‌‌های اخیر و پس از سقوط رژیم بعث در عراق زمینه برای پرشور‌‌‌‌‌‌تر شدن راهپیمایی اربعین حسینی توسط شیعیان فراهم شد و اکنون از 70 کشور دنیا در این مراسم بزرگ شرکت می‌کنند. اما اظهارنظر بد درباره اربعین مربوط به شهیندخت مولاوردی، معاون جنجالی و پرحاشیه حسن روحانی است. مولاوردی با انتشار مطلبی توهین‌آمیز در صفحه اینستاگرام خود، باعث شد جریان ضددین تخریب‌‌های فراوانی را علیه شعائر دینی انجام دهند. مولاوردی با چشم بستن بر میلیون‌ها گزاره زیبا و پر معنای موجود در راهپیمایی اربعین حسینی، به موضوع «آشغال» تکیه کرد و با انتشار یک عکس از اجتماع زائران حسینی در درون مرز ایران، در اینستاگرام خود نوشت: «چه اندازه رفتارهای‌مان با امامان بزرگواری که برای زیارت‌شان سر از پا نمی‌شناسیم و نظافت را از ایمان می‌دانند، شباهت دارد».

این نوشته مولاوردی نیز با انتقادات فراوانی مواجه شد. برخی این نوشته را جرقه‌ای برای تخریب حرکت اربعین حسینی توسط جریان‌‌های ضددین دانستند. اما اظهارنظر زشت این ماجرا را حمیدرضا جلایی‌پور مطرح کرد. او نیز در توهینی زشت به زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) زمینه توهین و تحقیر شیعیان اباعبدالله را فراهم کرد. جلایی‌پور در این رابطه گفت: «اقشاری را در فرودگاه امام خمینی(ره) دیدم که بهترین امکان مدرنی را که ممکن است در طول زندگی استفاده کنند، همان ماشین بنز حمل جنازه بهشت زهراست ولی حالا با بهترین هواپیما یا اتوبوس VIP به کربلا می‌روند». رفتار توهین‌آمیز و ضددینی اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان در بحبوحه راهپیمایی اربعین حسینی باز هم ماهیت واقعی این جریان و نسبت آنها با شعائر دینی و اهل‌بیت(ع) را نشان داد و تداعی‌گر دوران سیاه دولت اصلاحات و توهین‌‌های مکرر اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان به اسلام، پیامبر اسلام و اهل‌بیت(ع) شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۱۴
۲
جان آقا دست از سر این جماعت بی فرهنگ و بی دین بردارید هر چی بیشتر به حرفهاشون بها بدید بیشتر به مردم دیندار و متدین اهانت میکنند چون به خودشون امیدوار میشن واگذارشون کنیم به صاحب این حرکت عظیم و مولامون آقا امام حسین علیه السلام
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۱۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۱۳
۱
جماعتی بی ریشه وبی هویت که در هر حالی بدنبال مطرح کردن خود والقا اینکه ما روشنفکریم وبهتر ازهمه میفهمیم هستند واز همه چیز وهمه کس در راستای افکار نسنجیده وپلید خود مایه میگذارند
پاسخ
محمودی خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۲
۰
جان دل بردار البته که درهرکاری اشکال ممکن رخ دهد مثل زباله ها کنار جاده که خانم معاونت ریاست جمهور ایراد گرفتند اما هرکاری درجه اهمیت دارد الان وقت بزرگ کردن چنین ایرادهایی نیست چون اشکالات خیلی خیلی ریز را بزرگ نمایی کردن وتخریب کاربزرگ است متاسفم گاهی عقل را بکارنگیریم چنین اشتباهاتی حضرات انتقاددارند
پاسخ
ناشناس
-
۱۰:۴۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۳
۰
سالارشهیدان شما این افرادنالایق راببخشیدوهدایت شان کنید
پاسخ
بختیاروند
-
۱۰:۴۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۲
۰
کافر هستند اما خودشون رو زیر پرچم اصلاحات قرار می دن . وگرنه این وطن فروشان بی هویت برای اصلاحات از سگ هم کم ارزش تر اند
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۴۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۰
۷
به نظر نمیرسه در توئیت خانم مولاوردی و آقای زیبا کلام که از پایه های نظام محسوب میشه توهینی نهفته باشه. پس لطفا دست از فرافکنی و تفرقه افکنی برداشته بشه. باتشکر
پاسخ
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۱
۱
من تعجب می کنم که چرااین افراد بیسواد،بی عقل وبی ادب رادردستگاهای نظام بکارگیری می کنند ضمن اینکه اگریک بارهم شده حدود شرعی براین افراد جاری گردد دیگر دهانشان بسته میشود وازتوهین به اعتقادات ویااین حرکت عظیم دینی نمی کنند
پاسخ
هاشمی از فارس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۵
۰
معاند هستن جاهل نیستن
پاسخ
یک جانباز از اسفراین
-
۱۵:۴۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶
معاند که بماند چیزهای هستند که فکرت هم نمی رسد #
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۳
۰
صدهاهزار بار پدر احمدی نزاد بیامرزد که میگفت اینها به خدا امام پیغمبر هم رحم نمی کنند این جماعت با اسلام ما پدر کشتگی دارند
پاسخ
علی58
-
۱۳:۴۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۱
۰
متاسفانه بخشی از افکار عمومی هم با اینا همراهند .بایستی به شکل دقیق و خیلی منطقی جواب اینا را داد مطمئنا اگر با استدلال قوی پاسخ داده شود دیگه به خود جرات توهین نمیدهند و گرنه هر سال این برنامه را داریم.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۱
۰
زيبا كلام اگر در وجودت و ذهنت امام حسين را درك نكني واقعا ابلهي حقوقتو از اين مملكت ميكيري وبه ائمه توهين ميكني اگر اینگونه باشد با سلمان رشدي فرفي نداري
پاسخ
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
۱
۰
اینگونه ادمها هم جاهلند هم معاند . حق را نمیتوانند درک کنند و به ناچار با ان عناد میورزند و انقدر جستجو میکنند تا در گوشه ای ایرادی پیدا کنند و همه چیز را بکوبند . اگر کسی توانست جهنمی را به بهشت ببرد پس میتواند اینها را هم هدایت کند . اینها نور خدا را که عالمگیر است نمیبینند و قبله امالشان غرب است هر چند که از روی ناچاری قیافه اسلامی به خود گرفته اند .
پاسخ
مرتضی حسامی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
۲
۰
حضرت آیت الله ، اصلاح طلب جماعت ذاتا خائن وطن فروشو مزدور کدخداست ...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
۱
۰
بسمه تعالي
يه پيشنهاد دارم به اين زنه كه شما و دولتتون بريد بطري هاي آب را جمع كنيد و بازيافت كنيد هم پولشو به جيب بزنيد و كارنامه خالي ازعملكرد خود را سياه كنيد.
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۱ - ۲۴ آبان ۱۳۹۶
۰
۰
بله. اما شما چطور؟
پاسخ
یابو علفی ازپشتکوه
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶
۰
۰
بنام خداسلام علیکم ؛ این اصلاح طلبان یا معانند یا جاهل - من که عقلم نمی رسد !!! اینها معاندند یاجاهل - ولی این را می دانم که ایشان استاد من هستند چه در زمینه عقلی چه در زمینه ادبی ؛ چه در زمینه هنری ؛ چه در زمینه سیاسی واز همه مهمتر از نظر دفاع شخصی ودر درگیری فیزیکی ومنطق وفلسفه از اساتید بنام این حقیر هستند واینجانب به عنوان یک یابو علفی خیلی چیزها ازایشان یاد گرفته ام - باتشکر التماس دعا (طنز وکنایه هم از مرحومان عبید زاکانی گل آقا یاد گرفته ام )
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها