کد خبر: ۴۳۵۲۹۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۵     ۲۱ آذر ۱۳۹۶
رئیس اتاق اصناف کشور:
رئیس اتاق اصناف در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با وزارت آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد یک بنگاه در صنایع بزرگ حداقل ۲ میلیارد تومان و صنایع متوسط ۴۵۰ میلیون تومان سرمایه باید صرف کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی وزارت آموزش و پرورش و اتاق اصناف ایران گفت: یکی از برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر با قید اولویت از سوی اتاق اصناف در دستور کار قرار گرفته است، موضوع آموزش در بخش‌های مختلف بوده است. 

وی افزود: 1850 رسته صنفی و 650 هزار بنگاه صنفی تولیدی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که در این میان صنعت ساختمان، مبلمان، پوشاک و لوازم چوبی و چرم مزیت‌های بیشتری از بخش‌های صنعتی دارند. 

رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: بخش بزرگی از اصناف کشور سنتی است که باید با بخش آموزشی و علمی همراه شود. بنابراین در این راستا تلاش کرده‌ایم تا دانشگاه‌ها و اصناف را همسو کنیم و در برخی از رسته‌ها از جمله صنوف طلا و جواهر و املاک این مهم اجرا شده است .

وی با بیان اینکه برای ایجاد یک بنگاه در صنایع بزرگ حد اقل ۲ میلیارد تومان و صنایع متوسط حداقل ۴۵۰ میلیون تومان سرمایه باید صرف کرد، گفت: اما در بنگاه‌های کوچک با ۹۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان هم می‌توان یک بنگاه اقتصادی را راه‌اندازی کرد. 
فاضلی با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارند، اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هر روز به افراد جویای کار اضافه می‌شوند، اما تناسبی بین تخصص آنها و نیازهای بازار کار وجود ندارد. 
در ادامه این مراسم علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 630 هزار هنرجو در دو بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: این افراد باید یا وارد باز کار شوند و یا با دریافت مدرک تکنسین اشتغال به کار یابند.
وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش آموزش با تولید است، گفت: بنابراین چرخه آموزش، تولید و فروش با نگاه افزایش کیفیت خدمات آموزشی و کاربردی تعریف شده است.
براساس این گزارش تفاهمنامه مذکور با هدف هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌های قانون و امکانات طرفین در ارائه آموزش‌های رسمی مناسب با نیاز بازار کار و ارتقاء مهارت دانش‌آموزان با استفاده از توان بخش اصناف منعقد شده است. 
تفاهم‌نامه مذکور که در آن برخی از تعهدات معاونت آموزش و پرورش فراهم نمودن امکان ادامه تحصیل کارکنان بخش اصناف برای اخذ دیپلم متوسطه و همکاری در تاسیس هنرستان‌های وابسته یا غیر دولتی بخش اصناف ذکر شده است، از تاریخ امضا و مبادله بین 2 طرف به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت و پس از آن در صورت توافق قابل تمدید خواهد بود.

اعلام نیاز مشاغل مورد نیاز اصناف و جامعه به منظور تدوین استانداردهای مهارتی و همکاری در تدوین و به روز رسانی استانداردهای مرتبط با اصناف از جمله تعهدات اتاق اصناف در تفاهم‌نامه یاد شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها