کد خبر: ۴۳۵۸۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۷ دی ۱۳۹۶
لکه ننگی دیگر بر پیشانی وزارت خارجه منفعل دولت تدبیر و امید؛
در سایه خواب عمیق دستگاه دیپلماسی کشورمان، اردوغان و ترکیه به عنوان سردمدار مبارزه با ظلم و حامی اصلی ملت مظلوم فلسطین در افکار عمومی مسلمانان مطرح شده و باید از آقایانی که 1 روز برای انتشار یک توئیت وقت می گذارند پرسید چرا ترکیه‌ای که مبادلات تجاری اش با اسرائیل به بیش از ۴میلیارد دلار درسال می‌رسد، در تل‌آویو سفارت و در اورشلیم کنسولگری دارد ، اینگونه درماجرای قدس قهرمان جهان اسلام می‌شود؟!
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم هر گاه نام وزارت خارجه و ظریف به میان آمد موضوع برجام به ذهن ها تبادر کرد و تمام تمرکز این وزارتخانه بر روی مذاکرات هسته ای معطوف شد. موضوعی که انتقادات فراوانی را در 4 سال اول دولت حسن روحانی برانگیخت تا جایی که برخی حتی نام وزارت امور خارجه را به وزارت برجام تغییر داده بودند و همگان پس از پایان مذاکرات هسته ای انتظار داشتند که انفعال دستگاه دیپلماسی  در خصوص سایر مسائل همچون ارتباط  با کشورهای منطقه در دستور کار قرار گیرد اما کماکان شاهد انفعال وزارت خارجه کشورمان در این خصوص هستیم و آخرین نمونه از انفعال ظریف و تیمش را می توان در ماجراهای اخیر فلسطین اشغالی مشاهده نمود.

پس از اینکه ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام و دستور انتقال سفارت آمریکا به آنجا را صادر کرد تمام کشورهای جهان اسلام و حتی سایر ملت ها با این تصمیم مخالفت شدیدی صورت دادند و در بسیاری از کشورهای اسلامی تظاهراتی بر علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا برگزار گردید.

اما تندترین و در عین حال موثرترین اقدامات که بازتاب رسانه ای فراوانی نیز در دنیا داشت توسط ترکیه و در رأس آن رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور صورت گرفت. اردوغان در اظهاراتی تند مدعی شد که تصمیم ترامپ هیج ارزش و اعتباری نزد ما ندارد ، قدس را خط قرمز خود دانست و در عین حال مدعی شد که اگر قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود روابط دیپلماتیک تل آویو-آنکارا قطع می شود.

اما قسمت جالب تر اقدامات رئیس جمهور ترکیه به ملاقات وی با نوجوان فلسطینی بر میگردد یعنی آنجا که کمتر از یک هفته پس از بازداشت چند ساعته محمد الطویل، جوان فلسطینی مبتلا به سندرم داون توسط سربازان صهیونیست در شهر الخلیل، اردوغان ضمن دعوت از او و خانواده اش به ترکیه، با محمد دیدار و از او تجلیل کرد. اقدامی که با استقبال گسترده افکار عمومی منطقه همراه شد.


اما تاثیرات اقدامات ضدصهیونیستی اردوغان در ذهن مردم مسلمان منطقه اینجا مشخص می شود که دانشجویان سودانی برای استقبال از اردوغان هنگام ورود به دانشگاه خارطوم با پلاکاردی به استقبال وی رفته اند که روی آن نوشته شده بود:  "ای صدای بلند مردم مظلوم..."  و پس از آن رئیس این دانشگاه در اظهاراتی  حماسی به مدح اردوغان پرداخت.


بله! در سایه خواب عمیق دستگاه دیپلماسی کشورمان، اردوغان و ترکیه به عنوان سردمدار مبارزه با ظلم و حامی اصلی ملت مظلوم فلسطین در افکار عمومی مسلمانان مطرح شده و باید از آقایانی که 1 روز برای انتشار یک توئیت وقت می گذارند پرسید چرا  ترکیه‌ای که مبادلات تجاری اش با اسرائیل به بیش از ۴میلیارد دلار درسال می‌رسد، در تل‌آویو سفارت و در اورشلیم کنسولگری دارد ، اینگونه درماجرای قدس قهرمان جهان اسلام می‌شود؟!

جای خالی ایران در فهرست حامیان اصلی ملت مظلوم فلسطین در افکار عمومی منطقه و مسلمانان قطعا لکه ننگی بر پیشانی عملکرد منفعلانه وزارت خارجه (بخوانید وزارت امور برجام و توئیت زنی) دولت حسن روحانی در سال های اخیر است و به نظر می رسد دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر و امید  در ۴ سال نخست کار خود را انجام داده و در ۴ سال دوم تنها وظیفه توئیت زنی برعهده دارد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۶
۰
۰
ترکیه اگر از قدس حمایت می کند اما از میانمار و چچن و ترکستان هم حمایت می کند. پس حمایت ایران از فقط قدس قابل باور نیست.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها