کد خبر: ۴۳۷۰۶۵
زمان انتشار: ۱۶:۵۴     ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
رئیس پیشین رسانه ملی گفت: یکی از برکات بزرگ جمهوری اسلامی ایران وجود مقام معظم رهبری است، ایشان ستون خیمه نظام هستند و تمام جریانات سیاسی موافق و مخالف این را می‌دانند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سید عزت‌الله ضرغامی در اختتامیه جشنواره ابوذر که پیش از ظهر امروز در سالن وحدت برگزار شد، اظهار داشت: ابوذر به دلیل صفات شجاعت و صداقت در صدر اسلام ماندگار شد.

* رسانه باید شجاعت و صداقت داشته باشد

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه رسانه اگر شجاعت نداشته باشد، رسانه نیست، اضافه کرد: رسانه باید شجاعت و صداقت داشته باشد در غیر اینصورت نمی‌تواند ارتباطی با ابوذر داشته باشد، چراکه وی شجاعت و صداقت را در زندگی خود داشت.

وی وظیفه اصحاب رسانه در انتقال پیام را به صورت شیوا، صریح و با شجاعت توصیف کرد و ادامه داد: ذات رسانه در شجاعت و شهامت معنا می‌شود، برخی رسانه‌ها برای دریافت بودجه کار انجام می‌دهند و برای کار ارزش قائل نیستند.

ضرغامی رسانه را با عشق معنا کرد و گفت: رسالت عشق به رسانه این است که با روحیه کار و آماد‌ه‌سازی، کارها را پیش برد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگاری حرفه کسی است که صفاتی شامل شجاعت در طرح پیام و صداقت دارد این از نکاتی است که مقام معظم رهبری به آن توجه ویژه دارد.

*ساخت مستند باید چاره‌جویانه باشد

وی با بیان اینکه مستندی که ساخت می‌شود باید چاره‌جویانه باشد، افزود: رسانه باید در ساخت مستند از کینه و خصومت شخصی دوری کند و نگاه ناصحانه داشته باشد.

ضرغامی متذکر شد: شجاعت در رسانه به معنای انتشار خبر با نفرت، کینه و کسب بازدید کننده بیشتر نیست، بلکه شجاعت به معنای بیان مسائل واقعی است.

*رسانه‌ای که بخواهد به انقلاب آسیب برساند، قدرت رسانه‌ای ندارد

وی ادامه داد: امروز رسانه‌ای که بخواهد به انقلاب آسیب برساند فکر می‌کند شجاعت و قدرت رسانه‌ای دارد، اگر در فضای مفاهمه و وحدت ملی با هم هستیم باید خبر را درست انتقال دهیم و ملاحظه به حد باشد.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یکی از برکات بزرگ جمهوری اسلامی ایران را وجود مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایشان ستون خیمه نظام هستند و تمام جریانات سیاسی موافق و مخالف این را می‌دانند.

*دفاع رسانه‌ای از یک فرد انقلابی در مواردی شنا در جهت مخالف است

وی دفاع از یک فرد انقلابی در مواردی شنا در جهت مخالف معنا کرد و اظهار داشت: شجاعت خبرنگار در این مواقع مشخص می‌شود که باید در این راستا صادقانه برخورد کند و وجودش مالامال از عشق و دلسوزی باشد و بعد نقد کند.

ضرغامی فضای مجازی را کمک خوبی به انقلاب و نظام دانست و گفت: باز بودن بستر فضای مجازی در زلزله‌ اخیر استان کرمانشاه، شور و انگیزه کمک و خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان را در مردم بیشتر از زلزله‌های گذشته نشان داد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی اگر با قدرت و بینش حرکت کند می‌تواند زمینه‌ساز ظهور باشد.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه وظیفه ملی و انقلابی امروز همگان بسته‌بندی حرفه‌ای و کارآمد از تمدن اسلامی در فضای مجازی است، ادامه داد: قدرت تولید ما در فضای مجازی بالا است، ولی اکثرا در این فضا در سطح دریافت هستند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است در فضای مجازی به فکر رفع عقب‌ماندگی‌هایی که ریشه در قدیم دارد، باشیم  چراکه این فضا دیگر یک رسانه نیست و تبدیل به یک روش  زندگی شده است.

ضرغامی با اشاره به تغییر مفهوم قدرت، افزود: مفهوم قدرت تغییر کرده است، قدرت در فضای مجازی است.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما مسئله‌یابی را کار اصلی رسانه دانست و یادآور شد: باید رسانه‌ها از مسئله‌سازی فاصله بگیرند و باید انتقادات مردم را به‌صورت قوی در مورد مسائل ریز و درشت انتقال دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها