أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۳۸۳۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
انتشار تصویری از چهار زن که در حال ورق بازی در مسجدالحرام هستند، در محافل مختلف عربستان و خارج از این کشور جنجال به پا کرده است.
به گزارش پایگاه 598، شفقنا به نقل از پایگاه خبری ارم نیوز، پس از انتشار این تصویر که در فضای مجازی در این کشور و دیگر کشورها جنجال به پا کرده، کاربران این شبکه ها ویدئویی را از یکی از اعضای هیات علمای ارشد این کشور به نام «شیخ عبدالله المطلق» منتشر کرده اند که وی در آن درباره شروط جواز این بازی سخن می گوید.

شیخ المطلق در این فیلم مدعی می شود که هیچ مانعی از ورق بازی وجود ندارد به شرط اینکه انسان را از نماز باز ندارد، به درگیری و نزاع میان بازی کنندگان منجر نشود و باعث تلف شدن وقت و به بطالت سپری شدن آن نشود.

در این تصویر که در داخل مسجد الحرام منتشر شده است، چهاز زن درحال ورق بازی هستند. این موضوع نه تنها در عربستان بلکه در خارج این کشور نیز جنجال به پا کرده است.

علی رغم انتشار بازی ورق در عربستان و کشورهای خلیج فارس اما بازی کردن آن از سوی زنان، در یک مکان عمومی آن هم در داخل مسجد الحرام اتفاقی نادر در عربستانی به شمار می رود که مسئولیت حرمین شریفی در مکه و مدینه را برعهده دارد.

«مشعل الزاهد» نویسنده و روزنامه نگار عربستانی در واکنش به این تصویر نوشت: ورق بازی دختران در مسجد الحرام، بی احترامی به قداست این مکان شریف و بی ادبی و اهانت به احساسات زائران بیت الله الحرام را نشان می دهد.

کاربر دیگری که خود را «المهاجر» معرفی کرده درباره این تصویر نوشته است: به سطحی از نادانی و استهزا رسیده ایم که در محوطه مسجدالحرام ورق بازی می کنند. آیا چنین صحنه ای برای مسلمانان مناسب است؟ آنها به زائران و نمازگزاران اطراف خود احترام نگذاشتند… خداوند قبیح گرداند کسانی را که اسلامش را می دانند اما حدودش را نمی دانند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۱۷:۵۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
۱
۰
دیوانه ها
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
۱
۰
بی شک ورق بازی آلت قمار است و بازی با آن حرام. آن هم چه رسد به مسجد الجرام!
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۳۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
۱
۰
این وهابیها هر کاری بگید مکنن
پاسخ
عباس ازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
ولی نه به اندازه بعضی از بازیگران سینمای ایران مانند :دختر کارگردان مرحوم ومغفور - سریال هزار دستان وکمال الملک که درجشنواره برلین ان طور گند زد -
ناشناس
-
۰۹:۲۵ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
۰
۰
اینه که به زنان عرب نباید روی خوش بدی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها