کد خبر: ۴۳۹۸۳
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
این تظاهرات در حالی صورت گرفت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و شیمون پرز همتای اسرائیلی وی در حال سخنرانی علیه ایران در این نشست بودند.

جام نیوز، سایت صد خبر5 مارس(15اسفند) نوشت: «مخالفان جنگ با ایران بیرون از محل برگزاری کنفرانس آیپک در واشنگتن به عنوان قلب آمریکا تظاهرات کردند و فریاد حمایت از کشورمان را سر دادند.»

یک گروه موسوم به "ایپک را اشغال کنید" "Occupy AIPAC"، یکشنبه مقابل محل برگزاری نشست سالانه کمیته امور اسرائیلی- آمریکایی در واشنگتن تظاهرات کردند.

معترضان که خواستار خروج رژیم صهیونیستی از کرانه باختری و غزه شدند ضد گزینه جنگ با ایران شعار دادند.

"تای بری" از شهروندان لس آنجلس گفت: رئیس جمهور آمریکا در حال سخنرانی برای قدرتمندترین لابی در جهان است. آنهایی که ما را به سمت جنگ با عراق سوق دادند اکنون به سمت جنگ با ایران سوق می دهند.

وی افزود: «ما خواستار آزادی فلسطین هستیم. ما می گوئیم برای صلح در فلسطین باید مذاکره شود. باید سلاح های اتمی از خاورمیانه برچیده شود که شامل اسرائیل هم می شود.»

معترضان بیرون از محل برگزاری کنفرانس لابی یهود در آمریکا شعار می داند: آیپک را اشغال کنید نه فلسطین را.

"جان زانگاس" گفت: «ما نیازی به ایجاد نارضایتی بیشتر در خاورمیانه نداریم. ما باید مسئولیت اجتماعی در قبال این منطقه داشته باشیم. ما نباید از برادران عرب و اسرائیلی مان استفاده ابزاری کنیم.»

"آتنا ویسکوسی"یکی دیگر از معترضان گفت: «ما در رکود به سر می بریم. ما نباید میلیاردها دلار برای ظلم به مردم فلسطین، حمایت از دولت اسرائیل، حفظ آپارتاید در اسرائیل و ادامه اشغال سرزمین های اشغالی صرف کنیم. این به نفع منافع کشور ما نیست.»

این تظاهرات در حالی صورت گرفت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و شیمون پرز همتای اسرائیلی وی در حال سخنرانی علیه ایران در این نشست بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها