کد خبر: ۴۴۲۳۴۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۵     ۲۰ خرداد ۱۳۹۷
طرح لاغرسازی ستون‌های اطراف حرم امام حسین (ع) به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در حرم سیدالشهدا (ع)، بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و قرار است تا پایان شهریور این طرح تکمیل و به اتمام برسد.
به گزارش پایگاه 598، طرح لاغرسازی ستون‌های حرم امام حسین (ع) به منظور توسعه فضای داخل حرم و جلوگیری از ازدحام جمعیت در این مکان مقدس از سال گذشته به همت مهندسان ایرانی اجرایی شد.

با توجه به حساسیت و اهمیت طرح، اقدامات متنوعی هم‌گام با آن صورت گرفت به طوری که علاوه بر لاغرسازی ستون‌ها، به دلیل پوسیدگی چوب‌های داخلی ستون‌های حرم، طرح مقام‌سازی آن نیز اجرا شد.

بر همین اساس طرح‌های لاغرسازی و مقام‌سازی چهار ستون اطراف ضریح امام حسین (ع) آغاز و تاکنون بیش از ۸۰ درصد این طرح اجرا شده است، تا جایی که سه ستون اطراف ضریح که فضای زیادی را در برگرفته بود، لاغرسازی و مقام‌سازی شده‌اند که البته هنوز به دلیل نهایی نشدن این طرح، امکان بازشدن فضای اطراف ضریح وجود ندارد.

با توجه به فعالیت و تلاش مهندسان و هنرمندان کشورمان در حرم امام حسین (ع)، طرح لاغر و مقام‌سازی ستون‌های اطراف ضریح در حال تکیمل و نهایی شدن است که به گفته مسؤولان این طرح قرار است تا پایان شهریور ستون‌های اطراف ضریح لاغر و مقام می‌شوند و فضای اطراف ضریح برای حضور زائران بازتر شود.

پیش از این مسؤولان از تکمیل و اتمام طرح لاغرسازی ستون‌های حرم امام حسین (ع) تا پایان سال خبر داده بودند.

البته به گفته مسؤولان عتبه حسینیه با بازشدن اطراف ضریح همچنان تقسیم‌بندی و میله‌کشی برای زیارت قبه و ضریح امام حسین (ع) اجرایی می‌شود تا زائران به راحتی به زیارت بپردازند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها