کد خبر: ۴۴۲۹۶۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۵ تير ۱۳۹۷
هشدار نمایندگان مجلس نسبت به ضعف مدیریت داخلی کشور؛
دولتی که 5 سال از عمر خود را پای «برجام» و مذاکره «مبهم» با آمریکا و اروپا صرف کرد حالا آنقدر در اداره امور «یومیه» و «جاری» کشور ناتوان شده که قیمت اجناس و کالاها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و مسئولان ارشد اجرایی هم تنها اعلام می‌کنند که مردم نباید نگران باشند! و در اصل چنین وضعیتی هم ماحصل رفتار سیاسی و انتحاری دولتی است که به نصایح دلسوزان کشور توجهی نکرد.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، دولتی که 5 سال از عمر خود را پای «برجام» و مذاکره «مبهم» با آمریکا و اروپا صرف کرد حالا آنقدر در اداره امور «یومیه» و «جاری» کشور ناتوان شده که قیمت اجناس و کالاها به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و مسئولان ارشد اجرایی هم تنها اعلام می‌کنند که مردم نباید نگران باشند! و در اصل چنین وضعیتی هم ماحصل رفتار سیاسی و انتحاری دولتی است که به نصایح دلسوزان کشور توجهی نکرد تا چنین وضعیتی گریبان کشور را بگیرد. به گزارش «عصرایرانیان»، با ناکامی‌های متوالی دولت در اداره امور کشور حالا مطالبه نمایندگان مجلس، کارشناسان سیاسی و عامه مردم این است که باید شخص حسن روحانی به سرعت با انجام تغییر در سطح مسئولان ، مانع بروز فاجعه‌های اقتصادی دیگر در کشور شود.

مجلس: کمیته ویژه برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم تشکیل شود

در همین رابطه،جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌روز گذشته(دوشنبه) در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی‌خواستار برگزاری نشست قوای سه‌گانه و تشکیل کمیته ویژه برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم و نوسانات ارزی شدند.  در همین زمینه، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ، ضمن تایید این خبر گفت: در این نامه از رئیس مجلس خواسته‌ایم هرچه سریعتر نشست سران قوا با حضور وزرا ، نمایندگان مجلس و مقامات قضایی در صحن خانه ملت برگزار شود.  براساس گزارش فارس،وی ادامه داد: امروز زمان آن است که قوای سه‌گانه مانند بسیاری از دوران‌ها با وحدت بر سر یک میز نشسته و برای رفع مشکلات مردم بکوشند. دیگر امروز عدم فعالیت مقام و مسئولی قابل توجیه نیست.  حاجی بابایی با بیان اینکه نشست قوای سه‌گانه باید به صورت علنی و شفاف برگزار شود خاطرنشان کرد: مردم محرم ما هستند و نباید چیزی را از آنها پنهان کنیم، ملت باید بدانند که چه مسائلی در کشور وجود دارد. نماینده مردم همدان با ابراز انتقاد از عملکرد برخی از وزرای دولت، گفت: برخی وزرا کسل و خسته‌اند و طوری رفتار می‌کنند که گویی شکست خورده‌اند،‌در این شرایط بهتر است آقای روحانی قبل از آنکه مجلس بخواهد وزیری را اسیتضاح کند، آن فرد را برکنار کند.  حاجی بابایی با تاکید با اینکه وکلای ملت در مجلس ضمن حمایت از دولت و سایر نهادهای کشور بر روی عملکرد آنها نظارت می‌کنند تصریح کرد: امروز زمان آن است که رئیس مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کرده و همانطوری که رهبری گفتند طوری مسائل را تنظیم کند که مجلس در راس امور باشد، مجلس بدون گل زدن نمی‌تواند در راس امور باشد.

نقوی حسینی: رییس‌جمهور استیضاح شود

همچنین سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش لحظه‌ای قیمت سکه، ارز، طلا، مسکن و خودرو و شرایط نابسامان اقتصادی و تعطیلی بازار، اظهار داشت: شرایط اقتصادی در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و به اعتقاد ما عمده مشکل هم مربوط به مدیریت داخلی است، یعنی دلیل شرایط نابسامان اقتصادی کشور مسائل تحریم یا موانع اقتصادی نیست، به جهت اینکه ما در دورانی شرایط تحریمی‌بسیار سخت‌تر از وضعیت فعلی را پشت‌سر گذاشتیم اما هرگز شرایط اقتصادی کشور این گونه نشده بود، به همین جهت مشکل اقتصادی کشور مدیریتی است و مردم تحت فشار هستند. وی افزود: گرانی‌های سرسام‌آور و فضای روانی که افزایش نرخ دلار، سکه، ارز و خودرو برای مردم ایجاد کرده، بسیار سنگین است، ما از تیم اقتصادی دولت و رئیس‌جمهور محترم هیچ برنامه، هیچ توضیح و هیچ تبیینی درباره شرایط نابسامان اقتصادی شاهد نیستیم، آنقدر شهامت ندارند که بیایند در رسانه ملی حضور یابند و درباره این شرایط برای مردم توضیح دهند و با مردم صحبت کنند، مردم نباید لحظه به لحظه شاهد افزایش قیمت‌ها به طور سرسام‌آور باشند. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امروز بازار کشور رسماً رها شده است و گویا متولی ندارد، این تیم اقتصادی و این بی‌برنامگی را چه کسی باید پاسخ دهد؟ متأسفانه مجلس شورای اسلامی‌هم در این شرایط بسیار منفعل است در حالی که در چنین شرایط نابسامانی نباید این گونه برخورد کند، هم‌اکنون شرایطی را در پیش داریم که می‌طلبد رئیس‌جمهور استیضاح شود، می‌طلبد تیم اقتصادی دولت استیضاح شود، البته اگر شهامت داشتند که باید خودشان استعفا می‌دادند، چون یا قادر به مدیریت شرایط نیستند و یا عمداً مدیریت نمی‌کنند. نقوی یادآور شد: اگر تیم اقتصادی دولت قادر به مدیریت شرایط اقتصادی کشور نیستید که باید استعفا دهند و اگر هم عمداً کاری انجام نمی‌دهند و به این التهاب دامن می‌زنند که این خیانت به کشور است. نماینده ورامین در مجلس تصریح کرد: حداقل از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی‌انتظار است که صدای ملت باشند، فریاد ملت باشند و حرف ملت را بزنند و از قدرت نظارتی خودشان استفاده کنند، بحث کفایت سیاسی را مطرح کنند یا استیضاح تیم اقتصادی دولت را مطرح کنند، بالاخره دولت باید به خودش بیاید وگرنه چه مشکلی پیش آمده که ارز، طلا، سکه، خودرو و مسکن این گونه شاهد افزایش لحظه‌ای قیمت هستند. نقوی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار این است که آقای رئیس‌جمهور به جای اینکه با کلاه آلمانی و کفش ایتالیایی به توچال و گردش برود، بیاید از کالای داخلی استفاده کند و به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی نماید؛ مردم از دولت انتظار کار شبانه‌روزی را دارند، مردم از دولت انتظار مدیریت جهادی را دارند، در ملاقات نمایندگان و کارکنان مجلس با رهبر معظم انقلاب، ایشان روی مدیریت جهادی تأکید کردند و گفتند امروز می‌طلبد مدیریت جهادی داشته باشیم، آیا آقای رئیس‌جمهور می‌خواهد از توچال مدیریت جهادی داشته باشد، باید به کار مردم رسیدگی کرد، انصافاً ما برنامه‌ای از سوی دولت برای مدیریت شرایط نابسامان اقتصادی شاهد نیستیم.

بازهم «سوال» از روحانی

اما یکی از دیگر از نکات مطرح شده، ماجرای طرح سوال از روحانی است؛ طرح سوالی که هربار با لابی سنگین دولتی‌ها سرنوشت محتومی‌پیدا کرد و البته باید یادآوری کرد که اگر این اتفاق رخ می‌داد اوضاع کشور به چنین نقطه‌ای نمی‌رسید. در همین زمینه عباس پاپی‌زاده نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی‌در گفت‌وگویی با اشاره به جلسه دیروز (دوشنبه 4 تیرماه) این کمیسیون، اظهار داشت: تصمیم‌گیری و بررسی درباره ابهام به وجود آمده درباره سوال از رئیس‌جمهور در دستورکار امروز کمیسیون قرار داشت.

وی با بیان اینکه پیش از این هیئت رئیسه قوه‌مقننه طرح سوال از رئیس جمهور را به کمیسیون ارجاع داده بود تا درباره ابهام به وجود آمده در این باره تصمیم‌گیری شود، افزود: ابهام به وجود آمده این بود که آیا تعداد امضا‌های سوال از رئیس جمهور در تاریخ مشخص از حد نصاب افتاده یا خیر؟ نایب رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم در این باره، اعضای کمیسیون به اتفاق آرا به این جمع‌بندی رسیدند که تصمیم‌گیری در این موضوع در حوزه اختیارات و وظایف هیئت رئیسه مجلس است لذا سوال از رئیس جمهور به هیئت رئیسه پارلمان ارجاع شد، تا در این باره تصمیم‌گیری شود.

رییس‌جمهور دقیقا کجاست؟

با بررسی اتفاقات روزهای اخیر اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا شخص اول اجرایی کشور حاضر به پاسخگویی درباره معضلات شدید اقتصادی نیست؟ روز گذشته جمعی از مردم وکسبه در مقابل مجلس تجمع کردند و به اوضاع اسفناک بازار اعتراض کردند اما با شدت گرفتن اعتراضات مردم معلوم نیست مسئول اتفاقات و احوالات جاری کشور،چرا حاضر نمی‌شود بر اساس قانون اساسی کشور به اوضاع سر و سامانی بدهد و حداقل به صورت شفاف درباره وضعیت فعلی حرفی بزند. بسیاری از ناظران سیاسی اعتقاد دارند روحانی عملا امور کشور را رها کرده است و باید دید آیا با ادامه فرافکنی‌های دولتی‌ها این موضوع صحت دارد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها