کد خبر: ۴۴۴۲۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
درجریان سفر سال 1389 حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم، با وجود اینکه ایشان قبلا نمایندگانی را به جهت دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا اعزام کرده بودند،خود نیز به صورت سرزده به دیدار سه خانواده  از شهدای قم رفتند و به دلجویی از ایشان پرداختند.

با مطالعه وصیت نامه بسیاری از شهدا  می بینیم که در کنار سفارش به حمایت و پشتیبانی از نظام و انقلاب، در بسیاری از موارد حمایت از روحانیت،علما و مراجع عظیم الشأن نیز تأکید شده است. در وصیتنامه شهید محمد رضایی زال، دانشجوی جوانی که در جریان عملیات کربلای 5 و منطقه عملیاتی جزیره بوارین به شهادت رسید، می خوانیم که :لازم است از علما و مراجع و فقها که در انقلاب نقش مؤثر داشته و دارند، حمایت کنید و همواره در راه تحقق اسلام فقاهتی بکوشید.

شهدا سهم خود را در حمایت و تلاش برای پایداری دین مبین اسلام،انقلاب و استمرار جریان مقدس روحانیت و مرجعیت ادا کردند و هنوز هم که هنوز است ما شاهد تشییع شهدای گلگون کفن مدافع حرم بر روی دوش مردم شریف قم هستیم.

 لذا در این برهه حساس، با توجه به منویات مقام معظم رهبری که خود به صورت مستمر،حضور سرزده و بی تکلّفی را در بیت شهدا دارند، لازم است تکریم و سرکشی از خانواده‌های شهدا، خصوصا شهدای مدافع حرم که بعضا در کشور و شهر ما غریب و مظلوم شده اند در جامعه ترویج و فرهنگ‌سازی شود و آنچه در این بین ضروری به نظر می رسد حضور بزرگان و علمای اعلام قم جهت سرکشی به خانواده شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و خانواده  بزرگ مدافعان حرم به شهادت رسیده و مدفون در قم است.

انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول این چهار دهه  حیات، شکوه، پایداری و بالندگی خود را از رشادت ها و جانفشانی های شهیدان والامقام و فداکاری‏ها و گذشتهای جانبازان و ایثارگران دارد.

توقع جامعه ولایی و ارزشی قم این است که سرکشی و حضور در بیت نورانی خانواده شهدا در دستور کار عموم بزرگان قم قرار گیرد و به هر نحو مقتضی دلجویی از عزیزانی که در راه حفظ اسلام و کشور اسلامی بزرگترین سرمایۀ خود را از‌‎ ‌‏دست داده اند فراموش نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها