به گزارش پایگاه 598، روزنامه شرق نوشت: بازار شايعه بنزيني حالا خيلي داغ شده و به احتمال گراني بنزين نيز رسيده است. اين شايعه البته از سوي مدیرعامل شرکت کلی پخش فراورده‌های نفتی ایران تكذيب شده است. سیدمحمدرضا موسوی‌خواه با اشاره به شایعات منتشرشده در فضای مجازی افزود: اگر قرار به افزایش قیمت حامل‌های انرژی باشد، وزارت نفت، به‌ویژه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی موضوع را اطلاع‌رسانی و با مردم در میان خواهد گذاشت. او با بیان اینکه تاکنون هیچ بحثی در رابطه با افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در سطح دولت و مجلس مطرح نبوده است، گفت: موضوع مورد بحث فعلی راهکارهای کنترل مصرف سوخت و توزیع مناسب فراورده‌های نفتی در سطح کارشناسان، سیاست‌گذاران و مسئولان بوده است.

موسوی‌خواه ضمن تأکید بر اینکه هیچ کمبودی به‌لحاظ منابع ارزی و انرژی در کشور وجود ندارد، افزود: هم‌اکنون وضعیت ذخایر فراورده‌های نفتی از قبیل بنزین، نفت گاز و نظایر آن از شرایط بسیار خوبی در سطح کشور برخوردار است. او با اشاره به اینکه توزیع فراورده‌های نفتی به وسیله نفت‌کش‌های جاده‌پیما از انبارهای این شرکت به اقصی نقاط کشور صورت می‌گیرد، ادامه داد: ترافیک‌های جاده‌ای و با‌لطبع تردد و معطلی نفت‌کش‌ها در برخی از مسیرهای مواصلاتی کشور در هفته گذشته موجب تعطیلی موقت و گاه‌وبیگاه برخی از جایگاه‌های سوخت در شهرهای شمالی کشور مانند چالوس، نوشهر و تنکابن شده است. به گزارش شانا، موسوی‌خواه همچنين با بیان اینکه نگهداری بنزین در منازل و خودروها بسیار خطرناک است و مردم با جان و مال و سرمایه عزیزان خود بازی نکنند، گفت: مردم به شایعات توجهی نداشته باشند و این مخاطره را برای خانواده خود ایجاد نکنند، زیرا آتش‌سوزی و انفجار، تلفات بسیار ناگواری برجای خواهد گذاشت.

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، هم در گفت‌وگو با تسنيم گفت: به علت مراجعه زیاد مردم برای سوخت‌گیری، عملیات سوخت‌رسانی به جایگاه‌های عرضه تا دوبرابر حالت عادی افزایش یافته تا هر اندازه تقاضا برای سوخت وجود دارد را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهیم.


او افزود: به علت مراجعه بیش از حد مردم به پمپ‌های بنزین در برخی نقاط شمالی کشور که بررسی‌های ما نشان می‌دهد از نگرانی‌های ایجادشده در پی پخش شایعه‌هایی بی‌اساس درخصوص احتمال کمبود سوخت یا افزایش قیمت یک‌باره آن بوده، در برخی از جایگاه‌های عرضه بنزین که با تجمع زیاد متقاضیان سوخت مواجه شده، در بیشترین حالت معطل‌ماندن مردم برای سوخت تا رسیدن تانکرهای نفت کش، در تعدادی جایگاه انگشت‌شمار، نیم‌ساعت تا یک ساعت وقفه در سوخت‌گیری ایجاد شده تا مخازن جایگاه دوباره پر شوند.

کاهی با تأکید بر اینکه «به‌هیچ‌وجه کمبود سوخت در کشور نداریم»، گفت: از مردم انتظار داریم شایعه‌های بی‌اساس فضای مجازی را باور نکنند و تحت‌تأثیر آن، به جایگاه‌های عرضه سوخت مراجعه نکنند. سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه هم‌اکنون سوخت‌رسانی به تمام نقاط ایران بدون مشکل و بدون وقفه در حال انجام است، گفت: روز گذشته مصرف بنزین به بیش از 90میلیون لیتر رسید، حتی در روزهای اخیر رکورد تاریخی مصرف بنزین کشور با ثبت مصرف روزانه حدود 122 میلیون لیتر شکست. او افزود: در نقاط شمالی کشور نیز در روزهای اخیر در استان گیلان با رشد 63 درصدی و در استان مازندران با رشد 34 درصدی مصرف بنزین مواجه شده‌ایم.