کد خبر: ۴۴۵۳۶۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
تحولات ساحل غربی یمن؛
رزمندگان انصارالله یمن در محور ساحلی استان الحدیده موفق شدند 400 شورشی وابسته به ائتلاف را کشته و زخمی کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صاحب نیوز، درگیری بین شورشیان وابسته به ائتلاف «عربی، غربی و صهیونیستی» با رزمندگان مقاومت انصارالله و ارتش یمن در مناطق مختلف استان ساحلی «الحدیده» شدت گرفته است.

شبکه خبری «المسیرة نت» یمن اعلام کرد: صدها تن از شورشیان موجود در محور جنوب شرقی فرودگاه شهر الحدیده، حمله گسترده‌ای را با پشتیبانی دریایی و هوایی ائتلاف علیه مواضع نیروهای یمنی در منطقه «الدریهمی» آغاز کردند.

نیروهای یمنی مستقر در ایستگاه‌های دفاعی شمالی، غربی و جنوبی منطقه متوجه تحرکات شورشیان شدند و از همان ابتدا با استفاده از موشک‌های حرارتی چند خودروی نظامی وابسته به شورشیان را منهدم کردند.

سپس نیروها به‌منظور توقف پیشروی شورشیان با آن‌ها درگیر شدند و توانستند باوجود حمله هوایی و دریایی ائتلاف با چند کمین موفقیت‌آمیز، مزدوران را در منطقه زمین‌گیر کنند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی بعد از درگیری نفس‌گیر موفق شدند حمله شورشیان را به‌طور کامل خنثی کنند و حدود 350 تن از آن‌ها را در منطقه کشته و زخمی کنند.

نیروهای یمنی همچنین در این عملیات توانستند بیش از 20 خودروی نظامی ازجمله مجهز به دوشکای شورشیان را منهدم کنند و مقادیر زیادی از مهمات را به غنیمت بگیرند.

از محور مناطق «الفازه، تحیتا، جبلیه و ...» نیز خبر می‌رسد، حمله‌های شورشیان با پشتیبانی ائتلاف علیه مواضع نیروهای یمنی به نتیجه نرسیده است و در تمام محورها با شکست روبرو شده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، رزمندگان یمنی در محورهای ذکرشده همچنین توانسته‌اند با کشته و زخمی کردن حداقل 100 شورشی، آن‌ها را از مناطق فراری دهند.

بیش از 70 درصد از استان الحدیده شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی تحت کنترل رزمندگان انصارالله و ارتش یمن است و بخش‌هایی از مناطق غربی و جنوبی ازجمله «حیس، الخوخه، مغرس و ...» تحت اشغال شورشیان وابسته به ائتلاف است.

نقشه اختصاصی صاحب نیوز از آخرین تحولات استان الحدیده


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها