کد خبر: ۴۴۵۴۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۴     ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
در آستانه از سرگیری گفتگو‌های واشنگتن با پکن برای کاستن از دامنه تنش در مناقشه تجاری بین دو کشور، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد تعرفه‌ای ۱۳۲ درصدی بر واردات لوله‌های فلزی از چین وضع کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فرانس پرس، در آستانه از سرگیری گفتگو‌های آمریکا با چین برای کاستن از دامنه تنش در مناقشه تجاری بین دو کشور، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد تعرفه‌ای ۱۳۲ درصدی بر واردات لوله‌های فلزی از چین وضع کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد چین لوله‌های فلزی دارای قطر بالا را که در صنایع نفت و گاز کاربرد دارند به بهایی بسیار پایین‌تر از بهای واقعی آن‌ها به فروش می‌رساند و این امر به صنعت آمریکا زیان وارد می‌کند. واردات لوله آمریکا از چین در سال گذشته میلادی به ۱۸۰ میلیون دلار رسید.

موضوع وضع تعرفه بر واردات لوله از چین موضوعی مجزا از مجموعه تعرفه‌های تنبیهی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بر روی هزاران نوع محصول چینی وضع کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد واشنگتن تعرفه ۲۴ درصدی بر لوله وارداتی از کانادا نیز وضع کرده است. تعرفه واردات لوله از هند نیز بیش از ۵۰ درصد اعلام شده است. کره جنوبی و یونان با تعرفه ۲۲ درصدی و ترکیه با تعرفه ۵ درصدی در خصوص صادرات لوله به آمریکا مواجه شده اند.

شش شرکت تولید کننده لوله در آمریکا در ماه ژانویه به پایین بودن قیمت لوله وارداتی به آمریکا اعتراض و شکایت خود را به وزارت بازرگانی این کشور تقدیم کردند. با این حال، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد تا ماه نوامبر تصمیم خواهد گرفت که آیا لوله وارداتی از چین و هند به آمریکا با قیمتی پائین‌تر از قیمت واقعی عرضه می‌شود یا خیر. اگر ‹‹کمیسیون مستقل تجارت بین المللی›› دریابد که صنایع آمریکا از واردات لوله متضرر نمی‌شود، تعرفه‌های اخذ شده عودت خواهد شد. قرار است تا ۲۰ دسامبر در این باره تصمیم گیری شود.

تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا در قبال واردات از کانادا و سایر کشور‌ها نیز قرار است تا ماه ژانویه آینده اتخاذ شود. ‹‹کمیسیون مستقل تجارت بین المللی›› نیز نظر خود را در ماه بعد از آن اعلام خواهد کرد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها