کد خبر: ۴۴۵۵۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
آیت‌الله موحدی کرمانی:
خطیب نماز جمعه تهران خواستار اهتمام مسؤولان برای حل مشکلات اقتصادی مردم شد و به رؤسای قوا پیشنهاد کرد که بدون واسطه پای درد دل مردم بنشینند، سخنانشان را بشنوند و برای حل مشکلات آنان اقدام کنند.
به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که آمریکا و غرب همراه ضدانقلاب‌ها، سلطنت‌طلب‌ها و منافقان امیدوار شدند که با فشار اقتصادی، بین مردم و حاکمیت جدایی ‌اندازند، گفت: آنها کور خوانده‌اند؛ مردم مشکلات را تحمل می‌کنند و دست از انقلاب برنمی‌دارند.

وی در این زمینه وظیفه مسؤولان را یادآور شد و افزود: یکی از مسائل مهم کشور ایجاد یک پل ارتباطی دائمی و سهل‌الوصول بین مردم و مسؤولان است تا مسؤولان به صورت لحظه‌ای از مشکلات و خواسته‌های مردم با خبر باشند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده به مسؤولان نظام اعم از رؤسای قوه مجریه، قضائیه و مقننه و دیگر رؤسا و مدیرکل‌ها آن است که نمایندگانی تعیین کنند که در ساعت‌های مشخص و در جایی معین مانند مساجد حضور پیدا کرده و سخنان، مسائل و مشکلات مردم را بشنوند و به آنها منتقل کنند.

وی ادامه داد: مسؤولان هم در جایی حضور پیدا کنند تا مردم بتوانند به راحتی و بدون مانع با آنها دیدار کنند و نیاز به وقت گرفتن و بازدید بدنی هم نباشد تا هرکسی که مشکلی دارد بداند بدون واسطه حرفش به مسؤول مورد نظر منتقل می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: مسؤولان نظام بدون واسطه پای درد دل مردم بنشینند، سخنانشان را بشنوند و برای حل مشکلات آنان اقدام کنند، در اتاق‌های خود را نبندند، جواب تلفن‌ها و نامه‌ها را بدهند و به داد مردم برسند که مردم گرفتار هستند.

امام جمعه موقت تهران در ابتدای سخنان خود نسبت به نفوذ دشمن در بین نیروهای خودی هشدار داد و با اشاره به سالروز شهادت مسلم بن عقیل، حوادث کوفه را برای مسلمانان درس‌آموز خواند.

وی گفت: وقتی حضرت مسلم به کوفه وارد شد و نامه امام حسین(ع) را برای مردم خواند ۱۸ هزار نفر با حضرت بیعت کردند و شهر کوفه در اختیار ایشان بود، اما وقتی آن حضرت نماز مغرب را خواند و از مسجد خارج شد یک نفر با او نبود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که چه اتفاقی می‌افتد که در یک زمان کوتاه نظر مردم تغییر می‌کند، اظهار داشت: یکی از عوامل این بود که دشمن در بین یاران حضرت مسلم نفوذ کرده بود و امروز نیز عامل دشمن در انقلاب نفوذ کرده است به این سبب فریاد رهبر از خطر نفوذ بلند بود و ایشان در این زمینه سخنان مفصل داشتند.

خطیب نماز جمعه تهران به تبیین ماهیت نفوذ در دو شکل نفوذ انسانی و نفوذ در فکر و باور پرداخت و گفت: در حادثه کربلا نفوذ دوم هم اتفاق افتاد و این جمع عظیمی که آمده بودند اطراف حضرت مسلم و عصر هشتم ذی الحجه قصر را محاصره کردند، با سخن ابن زیاد که گفت پراکنده شوید که فردا لشکر یزید به شهر شما آمده و شهر شما را ویران می‌کند، پراکنده شدند.

وی با اشاره به این‌که امام راحل بارها فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، نترسید و به میدان بیایید، ابراز کرد: مردم صدای مسلسل شاه را می‌شنیدند و جنازه‌هایی را که شاه کشته بود می‌دیدند و روی دستشان بود اما ایستادند چراکه امام فرمود شاه رفتنی است نگران نباشید یعنی آن گروهی که خدا با او باشد پیروز است.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که دشمن امکانات و سلاح دارد اما خدا ندارد از این‌رو شکست می‌خورد، گفت: مقام معظم رهبری چند روز قبل درباره ادعای این‌که آمریکا می‌تواند با ما بجنگد به زیبایی بیان کردند که نمی‌تواند یعنی به کسانی که از آمریکا وحشت دارند می‌خواهند تفهیم کنند که آمریکا نه از آن جهت که دلش سوخته باشد اگر می‌توانست با جنگ کاری از پیش ببرد می‌جنگید.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «جنگی رخ نخواهد داد آمریکا جرأت جنگ با ایران را ندارد چراکه نگران امنیت صهیونیست‌ها است آنها خوب می‌دانند که در این حادثه از دور و نزدیک چه بر سرشان می‌آید. هزاران موشک حزب الله و حماس و ده‌ها هزار نیروی چند ملیتی مستقل در سوریه تل‌آویو را با خاک یکسان خواهد کرد.»

«ایران امروز بیخ گوش اسرائیل رسیده کوچک‌ترین حماقت چه از سوی اسرائیل و چه از سوی آمریکا عواقب خطرناکی برای آنها خواهد داشت و آنها را سخت پشیمان خواهد کرد و از طرف دیگر قدرت بازدارندگی ایران یعنی موشک‌هایی که در پی از کار انداختن آنها هستند عامل بسیار مهمی است که جرئت جنگ را از آنان می‌گیرد».

«آمریکایی‌ها به خوبی از قدرت بزرگ ما مطلع هستند و می‌دانند که دوران بزن و در رو گذشت و به خوبی از نفوذ منطقه‌ای ایران و ارتباطش با ملت‌ها و دولت‌ها مطلع هستند. ده‌ها هزار نیروی نظامی آمریکا امروز در افغانستان، عراق، سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس در تیررس موشک‌های ایران هستند».

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که منطقه خاورمیانه منبع انرژی جهان به حساب می‌آید و دشمنان نگران هستند شاید به نوعی پای کل جهان به این ماجرا کشیده شود و جنگ جهانی به راه افتد، گفت: آنها می‌ترسند که با قدم گذاشتن در جنگی جدید، نتیجه‌ای که جنگ جهانی اول برای امپراطوری عثمانی و جنگ جهانی دوم برای آمریکا، ژاپن، انگلیس و فرانسه داشت و ابرقدرت شرق و شروع کننده جنگ نابود شدند، همان سرنوشت را آمریکا داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درباره مذاکره با آمریکا خطاب به کسانی که خواهان مذاکره هستند فرمودند که هنوزم می‌خواهید آمریکا را امتحان کنید و بفهمید که آمریکا به وعده‌هایش عمل نمی‌کند. آمریکا اصرار بر مذاکره دارد اما در مذاکره باید تعهداتی را بپذیرد در حالی که او به ایران می‌گوید به تعهدات عمل کند اما خود به تعهداتش عمل نمی‌کند.

وی در خطبه نخست نماز جمعه تهران با تبریک عید قربان و عید غدیر، به بیان ویژگی‌های این دو عید بزرگ پرداخت و با بیان این که در عید غدیر آیه «انما ولیکم الله و رسوله...» نازل و حضرت علی(ع) به عنوان امام بر حق پس از پیامبر اکرم(ص) معرفی شدند، گفت: در دوران غیبت که دسترسی به امام نداریم تمسک به ولایت تمسک به ولی فقیه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها