کد خبر: ۴۴۵۶۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم از برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع حوزه و انتخابات در مدرسه فیضیه قم خبر داد.

محمود مقدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که بیشتر هدفشان این بوده که فرصت گفت‌وگوی آزادانه و با جرأت در بین طلاب به معنای جرات ابراز عقیده و احترام به عقاید دیگران و نقد سازنده آنها، فراهم شود.

وی ادامه داد: حوزه‌ها از قدیم الایام این روش وجود داشته که پیرامون موضوعات مختلف بحث می‌کردند و شاید در سال‌های اخیر این موضوع مقداری افت کرده باشد که امیدواریم با پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی، این عقب افتادگی جبران شود و وقتی این قضیه در طلاب تقویت شد خود به خود به جامعه هم سرایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم تصریح کرد: این نشست، نخستین کرسی آزاد اندیشی به معنای تمام کلمه است و دیگر نشست‌هایی که برگزار شده بیشتر نظریه پردازی بوده است.

وی ادامه داد: مقام رهبری دو بحث دارند یکی آزاد اندیشی و دیگری نظریه پردازی؛ در آزاد اندیشی لازم نیست یک نفر نظریه جدیدی داشته باشد بلکه جرأت برای حرف زدن و تحمل عقاید دیگر داشتن را باید در اشخاص نهادینه کرد و ما به دنبال نهادینه کردن آن هستیم.

مقدمی گفت: موضوع اصلی که شورای عالی حوزه تصویب کرده است، حوزه و سیاست است که دیدیم این عنوان کلی است و باید در جلسات مختلف به آن پرداخته شود که یکی از آنها موضوع حوزه و انتخابات است.

وی افزود: در این نشست، عملکرد حوزه و حوزویان از سطوح پایین تا بالا در موضوع انتخابات بررسی و آسیب‌شناسی می‌شود.

مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم  ادامه داد: ما سعی کردیم در این کرسی طلاب سطوح مختلف حضور داشته باشند که شش نفر از بین ثبت نام کنندگان انتخاب شدند که صحبت خواهند کرد و سپس آیت‌الله کعبی سخنران مدعو خواهد بود.

کرسی آزاداندیشی حوزه و انتخابات 22 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مدرسه فیضیه قم برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها