کد خبر: ۴۴۶۵۹
زمان انتشار: ۲۰:۲۲     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
خطیب جمعه این هفته تهران درایت مقام معظم رهبری را در تشکیل شورای عالی مجازی ستود و خطاب به مسؤولان و کارگزاران نظام هشدار داد: رهبر شما را مأمور به مقابله با فساد کرد، اما آن‌طور که انتظار بود نشد، مبادا عملکرد شما در تشکیل شورای عالی مجازی مانند برخورد شما با فساد شود.
خبرگزاری رسا، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان قانون اساسی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تقدیر و تشکر از حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دست مردم را باید بوسید که هر رأی آنان یک سیلی محکمی بود که به فرموده رهبر معظم انقلاب بر صورت دشمن نواخته شد.

وی با بیان این‌که مشارکت مردم در انتخابات دشمن کور کن بود، روحیه دشمنان را شکست و آنان را ناامید کرد، افزود: آرزوی کسانی که می‌گفتند باید شکست زمانِ فتنه را با مشارکت حداقلی مردم در انتخابات جبران کنیم که اگر مشارکت کم شود مشروعیت نظام زیر سؤال می‌رود، همه بر آب رفت.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به این‌که آرای 64 درصدی مردم که از دو دوره قبل هم بیشتر بود، جواب دندانشکنی به دشمنان داد، حسن انتخاب مردم را هم جالب توجه دانست و تصریح کرد: برخی لیست‌هایی را اعلام و از مردم دعوت کردند که به آن رأی دهند، اما مردم لیستی فکر نکردند، بلکه آگاهانه خود انتخاب کردند.

حذف افرادی که شورای نگهبان دل خوشی از آنان نداشت

وی با بیان این‌که مردم افرادی را از لیست خارج کردند و به افرادی رأی ندادند که واقعا باید رأی نمی‌دادند، ابراز داشت: مردم افرادی را که شورای نگهبان به زحمت تأیید کرده‌ بود، اما دل خوشی از آنان نداشت، تأیید نکرده و حذف کردند، حسن انتخاب مردم قابل تقدیر است.

آیت‌الله جنتی در ادامه خواستار تلاش مسؤولان در راستای رفع مشکلات مردم شد و بیان داشت: هرچند دشمن با تحریم، کشتن دانشمندان هسته‌ای، تبلیغات و ایجاد مشکلات اقتصادی می‌خواهد مردم را از نظام و حکومت جدا کند، اما مردم ایران بلوغ سیاسی پیدا کرده‌اند، دیگر فریب نمی‌خورند و این مشکلات را از مسأله نظام جدا می‌دانند و تفکیک می‌کنند.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به ویژه وزارت کشور، رسانه‌ها و نیروهای امنیتی، گفت: انتخابات با آزادی، شور، شوق و نشاط همراه بود و همان چیزی که پیش‌بینی می‌شد و خواسته ما و مردم بود رخ داد؛ مردم با کمال آرامش رأی خود را در صندوق ریختند، عزت و قدرت خود را زیاد کردند و دشمن را شکستند.

دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که امام خمینی‌‌(ره) فرمودند «باید دندان‌های آمریکا را در دهانش خورد کرد» و یکی از راه‌های شکست آمریکا شرکت مردم در انتخابات و اعتنا نکردن به توطئه‌ها و تقویت نظام اسلامی است، بار دیگر از مسؤولان خواست تا قدر مردم را بدانند و تا آنجا که می‌توانند برای رضای خدا به مردم خدمت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری، گفت: خبرگان نهاد بی‌بدیلی است که با هیچ نهاد دیگری مقایسه نمی‌شود، این خبرگان بود که رهبری را انتخاب کرد که دشمن را سرکوب می‌کند و در برابر همه توطئه‌ها می‌ایستد؛ اگر خبرگان نبود، پس از ارتحال امام دیگر چیزی از مرزها سالم نمی‌ماند، در داخل فتنه، غارتگری، دزدی و ناامنی ایجاد می‌شد.

ستودن درایت مقام معظم رهبری در تشکیل شورای عالی مجازی

آیت‌الله جنتی همچنین با اشاره به فرمان تشکیل شورای عالی مجازی از سوی رهبر معظم انقلاب، درایت معظم له را در این زمینه ستودنی دانست و با بیان این‌که مدت‌ها است رهبر درباره تشکیل شورای عالی مجازی تفکر می‌کنند، افزود: مقام معظم رهبری به مسائلی توجه دارند که یا دیگران توجه ندارند، یا کم توجه می‌کنند و یا اهمیت آن را درک نمی‌کنند.

وی با نابسامان توصیف کردن وضعیت ارتباطات و اینترنت همچون دزدی اطلاعات، خطاب به افرادی که از سوی رهبر معظم انقلاب مأمور به تشکیل شورای عالی مجازی شده‌اند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری شما را گزینش کرده و از دستگاه‌های مختلف بهترین دیده‌اند، قدر خود را بدانید و از حسن ظن و محبت ایشان با عمل خود تشکر کنید.

خطیب جمعه این هفته تهران البته نگرانی خود را در برخورد مسؤولان با شورای عالی مجازی کتمان نکرده و هشدار داد: رهبر معظم انقلاب فرمان سبک‌تر مقابله با فساد را صادر و سران سه قوه را مأمور به این کار کردند، اما آن طور که انتظار بود نشد، مبادا فرمان رهبر در تشکیل شورای عالی مجازی مانند برخورد با فساد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث خونین کشور بحرین اشاره کرد و با مقصر دانستن آمریکا در این حوادث، اظهار داشت: آمریکا که هنوز باور ندارد قدرت خود را از دست داده است، می‌خواهد با زور، آدم‌کشی و حمایت از آدم‌کش‌ها قدرت خود را حفظ کند، مشکل اصلی بحرین است و عربستان سعودی یک ابزار دست آمریکا بوده و کاره‌ای نیست.

دبیر شورای نگهبان در بخشی از خطبه‌های نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فلسفه پیدایش فساد بر روی زمین، دایره فساد را مختلف دانست و گفت: اگرچه همه فسادها را مجازات به قتل نمی‌کنند، اما کسی که برای مردم ناامنی ایجاد می‌کند، مفسد فی الارض است و باید کشته شود چراکه به جنگ خدا و پیامبر آمده است.

وی با بیان این‌که جاسوس مفسد فی الارض است، افزود: حکم جاسوسی که تلاش می‌کند قدرت دشمن را بر یک نظام اسلامی که به دست مردم برقرار شده، مسلط کند و دشمن به وسیله این جاسوس کسب اطلاعات می‌کند و آنچه برای غلبه بر اسلام و مسلمانان نیاز دارد به دست می‌آورد، قتل است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها