کد خبر: ۴۴۹۴۶۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۸ آذر ۱۳۹۷
کنفدراسیون فوتبال آسیا در مراسم برترین‌ها و در انتخابی عجیب، عبدالکریم حسن را به عنوان بهترین فوتبالیست سال قاره کهن برگزید.
به گزارش پایگاه 598، سید محمد موسوی نیا: مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۸ میلادی در شهر مسقط عمان برگزار شد تا برترین‌های قاره در این سال مشخص شوند علی اصغر حسن زاده برای سومین سال پیاپی به عنوان بهترین فوتسالیست آسیا انتخاب شد و تیم داوری علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری نیز به عنوان بهترین تیم داوری آسیا انتخاب شدند.

در ابتدای مراسم کلیپی از مهمترین اتفاقات فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۸ پخش شد از جمله حضور ۵ تیم آسیایی در جام جهانی روسیه، موفقیت های فوتسال ایران و در ادامه حضور موفق پرسپولیس در لیگ قهرمانان و حضور تماشاگران زن ایرانی در فینال لیگ قهرمانان از جمله بخش های این کلیپ بود.

پس از حضور نمایندگان و روسای فدراسیون‌های کشورهای قاره کهن و هم‌چنین مسئولان ارشد AFC مراسم رسما آغاز و برترین های سال ۲۰۱۸ فوتبال آسیا به شرح زیر معرفی می شوند.

1-برترین فدراسیون‌ها
در زمینه جاه طلبی- فدراسیون فوتبال ژاپن
در زمینه توسعه- فدراسیون فوتبال کره شمالی
 الهام بخش - فدراسیون فوتبال مغولستان


2- برترین مربی سال مردان
گو اویوا (سرمربی تیم کاشیما آنتلرز). در اینجا به جای خالی آقای برانکو نیز باید اشاره کرد که با دست خالی لشکر نصف و نیمه پرسپولیس را به فینال این رقابت ها رساند.
 

 

3-برترین بازیکن سال فوتسال آسیا
علی اصغر حسن زاده (ایران)


4-  برترین داور سال آسیا
تیم داوری علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری
 

 
5-  برترین بازیکن مرد سال و شاید مهم ترین عنوان
عبدالکریم حسن (السد قطر)


انتخاب و دریافت جایزه از سوی عبدالکریم حسن به قدری عجیب بود که خود این پس از پایان مراسم بیان کرد که خبر دریافت این جایزه را نداشتم و از شنیدن آن متعجب شدم.

به جز سوزوکی و میسائو که نقش پر رنگی در قهرمانی کاشیما آنتلرز در لیگ قهرمانان داشتند و حتی مهاجم شماره ۹ این تیم (سوزوکی) به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب شد، ستاره های تیم پرسپولیس ایران همچون علیرضا بیرانوند، علی علیپور، سید جلال حسینی و ... می تواستند به دلیل حضور پرقدرت پرسپولیس در فینال آسیا، لقب بازیکن سال آسیا را یدک بکشند که این اتفاق رخ نداد.
 

بیرانوند به دلیل عملکرد درخشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و گرفتن پنالتی کریستیانو رونالدو و همچنین بازی های خوب در لیگ قهرمانان آسیا، جزء نامزدهای اولیه کسب این عنوان بود اما برخی دلایل غیر فوتبالی سبب شد تا نام او در میان ۳ نفر پایانی نباشد .

این اتفاق شاید تلنگری باشد که مسئو لان ورزشی ایران در ادامه راه با یک دیپلماسی قوی تر و گرفتن صندلی در AFC فقط به فکر حفظ صندلی در فدراسیون  نباشند و دغدغه اول آنها مسئله بازنشستگی نباشد .

چندی پیش هم با دعوت از شیخ سلمان و اینفانتینو که به جز هزینه های گزاف هیچ دستاوردی برای فوتبال ایران نداشت و انتظار می رفت که مسئله میزبانی از تیم های عربستانی حل شود که آن هم همچنان در زمین بی طرف بر گزار خواهد شد.

البته دیپلماسی ضعیف و لابی کشورهای دیگر فقط مربوط به بهترین فوتبالیست سال نیست حتی در بخش های دیگر (بهترین مربی مرد و زن سال، بهترین بازیکن جوان، بهترین لژیونر و ...) نماینده ای نداشتیم.

ژاپن در صدر جوایز:
دیشب درعمان درمجموع 10 جایزه به نفرات برتر اهدا شد این جوایز به تفکیک کشورهای دریافت کننده به شرح زیر است:

* ژاپن؛ 4 جایزه (برترین مربی سال، برترین فدراسیون الهام بخش، بهترین مربی زن آسیا  و برترین بازیکن آسیایی شاغل در اروپا )

 * ایران؛ دو جایزه(برترین بازیکن سال فوتسال، جایزه ویژه داوری آسیا در سال 2018 )

* قطر: (یک جایزه  عنوان برترین بازیکن مرد آسیا)

* چین: ( چیک جایزه برترین بازیکن زن آسیا)

* کره شمالی: (فدراسیون فوتبال درزمینه توسعه فوتبال)

* عربستان: (برترین بازیکن جوان سال آسیا)
منبع : جهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها