کد خبر: ۴۵۰۳۴
زمان انتشار: ۲۲:۳۰     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

«دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان» امروز با انتشار اطلاعیه‌ای در «روزنامه کیهان» اعلام کرد که کتاب «ارتش سری روشنفکران» نوشته «پیام فضلی‌نژاد» در نیمه فروردین 1391 منتشر خواهد شد و همزمان با چاپ این کتاب، از 15 فروردین 1390 پاورقی کتاب «شاه‌کلید انگلیسی» را نیز به عنوان اثری جدید از فضلی‌نژاد در صفحه «نیمه پنهان» روزنامه منتشر می‌کند.

چاپ پاورقی «ارتش سری روشنفکران» نیز به عنوان نخستین جلد از مجموعه «تاریخ اندیشه سیاسی معاصر» امروز پس از نشر 56 قسمت در روزنامه کیهان به پایان می رسد. این پاورقی شامل 1000 سند، تصویر، دست‌خط، منبع آکادمیک و ارجاع درباره جریان‌های فکری- سیاسی سکولار در صحنه کشور است.براساس این گزارش، چاپ پاورقی «ارتش سری روشنفکران» با استقبال محافل و رسانه های اصول گرا و ارزشی و واکنش های رسانه‌های ضدانقلاب خارج از کشور مواجه شد؛ به نحوی که سایت BBC فارسی در گزارشی به نحوه شکل گیری و نگارش کتاب «ارتش سری روشنفکران» پرداخت. همچنین ماهنامه «مهرنامه» (ارگان حلقه سکولارها در داخل کشور) نیز در شماره بهمن 1390 با نشر گزارشی درباره پاورقی «نیمه پنهان» روزنامه کیهان، بخش هایی از مطالب کتاب «ارتش سری روشنفکران» درباره حضور «یورگن هابرماس» در ایران را باز نشر کرد. 

سایت ضد انقلابی «خودنویس» ( به مدیریت نیک آهنگ کوثر) نیز در گزارشی درباره فصل 2 این کتاب (فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار) به افشاگری کیهان درباره مترجمانی مانند «عزت الله فولادوند» اعتراض کرد و سایت «بالاترین» نیز به فحاشی علیه نویسنده کتاب «ارتش سری روشنفکران» پرداخت.

پاورقی کتاب «ارتش سری روشنفکران» به صورت روزانه در خبرگزاری ها و سایتهای معتبر سیاسی کشور بازتاب یافت و از سوی دیگر تلویزیون VOA (ارگان سازمان جاسوسی آمریکا) ضمن حمله شدید به فضلی‌نژاد، در گزارشی از انتشار این کتاب به عنوان حرکتی برای مبارزه با علوم انسانی [غربی] یاد کرد.در این گزارش «دفتر پژوهش‌های موسسه کیهان» که امروز در روزنامه کیهان منتشر شده، آمده است: از ابتدای سال 1391 همچنین مخاطبان پاورقی «نیمه پنهان» شاهد انتشار جلد دوم کتاب «تاریخ اندیشه سیاسی معاصر» خواهند بود. این کتاب که در ادامه «ارتش سری روشنفکران» توسط آقای فضلی نژاد شده است، «شاه کلید انگلیسی» نام دارد که روایتی جدید و متفاوت از نقش سیاستمداران و متفکران انگلیسی معاصر در عرصه سیاسی ایران از دهه 1360 تا امروز است. بنابراین، مخاطبان صفحه پاورقی «نیمه پنهان» با آغاز سال نو، کاری جدید از مجموعه تولیدات «دفتر پژوهش های موسسه کیهان» را دنبال خواهند کرد.استقبال مخاطبان روزنامه کیهان از انتشار این پاورقی با زمانی همراه شد که مراحل پایانی آماده سازی کتاب «ارتش سری روشنفکران» در حال اتمام بود. خوانندگان روزنامه می توانند در نمایشگاه کتاب، این اثر را از غرفه کیهان خریداری کنند. مزیت و برتری نسخه چاپی این کتاب نسبت به نسخه پاورقی آن است که بیش از هزار سند، ارجاع، منبع آکادمیک، کلیشه اسناد سیاسی و تصاویر کمیاب از شخصیت های مختلف به همراه کلیشه دست خط های آنان در نسخه مجلد کتاب به چاپ رسیده است؛ تصاویر و اسناد و دست خط هایی که بسیاری از آنان برای نخستین بار در کتاب «ارتش سری روشنفکران» منتشر می شود. همچنین منابع آکادمیک و مستندهای تحلیلی -علمی نویسنده کتاب که حاصل 5 سال پژوهش آقای پیام فضلی نژاد در حوزه تاریخ اندیشه سیاسی معاصر است، در نسخه مجلد کتاب به چاپ خواهد رسید؛ بسیاری از این منابع، مراجع آکادمیک به روز و جدیدی هستند که به تازگی در دسترش پژوهشگران قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
abbas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
۳
۰
خدا حفظش کنه از دست این سکولارها که جون سالم به در برد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها