کد خبر: ۴۵۳۰۸۱
زمان انتشار: ۲۳:۳۵     ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
ذوالنوری در تذکر شفاهی:
عضو فراکسیون ولایی در مجلس گفت: مردم باید قضاوت کنند که طرح استیضاح رئیس جمهور عاقلانه است یا خیر و بنده تا آخر پای استیضاح رئیس جمهور می ایستم.

به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده 75 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس به نمایندگان اجازه داده که رئیس جمهور را با ذکر دلایلی استیضاح کنند که در حال حاضر تعدادی از نمایندگان به این تشخیص رسیدند که با توجه به وضعیت موجود این استیضاح انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نمایندگان هرجا حضور می یابند هیچ جوابی برای سفره خالی مردم، فساد، آسیب های اجتماعی، قاچاق، بیکاری و سایر مواردی که دولت می تواند در رفع آن ها موثر باشد ندارند، افزود: قانون عنوان کرده که می توان در این موارد از رئیس جمهور سوال کرد و یا استیضاح انجام داد.

وی ادامه داد: آقای کواکبیان در صحن علنی مجلس اعلام کرد که «برخی افراد عنوان کرده اند که تعدادی از اصلاح طلبان موافق استیضاح رئیس جمهور هستند اما هیچ اصلاح طلبی در استیضاح رئیس جمهور شرکت نمی کند و ما رشیدتر از آن هستیم که چنین اقدامی انجام دهیم» یعنی کسانی که این اقدام را انجام داده اند غیر رشید هستند و این موضوع توهین است.

ذوالنوری با بیان اینکه مردم قضاوت می کنند که آیا کار ما در طرح استیضاح رئیس جمهور عاقلانه است یا خیر، اظهار داشت: قانون حق استیضاح را به نمایندگان داده است مگر آقای کواکبیان سخنگوی اصلاح طلبان است و خبر دارد که چند اصلاح طلب با بنده صبحت کرده و چه گفته اند، آیا ایشان تسلط و یا لوح محفوظ دارد که چنین مسائلی را بیان می کند.

وی افزود: ما می گوییم کسانی که از دولت حمایت کرده و هنوز پای دولت هستند به دولت کمک کنند ما نیز به دولت کمک می کنیم اما دولت باید در برابر مردم پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح طلب و یا هر شخص دیگری اختیار خود را دارد، ادامه داد: سوال این است که چرا آقای کواکبیان به کسانی که طرح استیضاح را مطرح کرده اند و یا اگر اصلاح طلبی این اقدام را انجام دهد توهین می کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید بر اینکه بنده به طرح استیضاح رئیس جمهور افتخار کرده و تا آخر نیز پای آن می ایستم، تصریح کرد: مردم باید قضاوت کنند که کار ما اشتباه است یا صحیح و دولت باید پاسخگوی مردم باشد لذا اگر امروز ما سکوت کنیم خانواده هایی که در حال متلاشی شدن هستند چه کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها