کد خبر: ۴۵۳۴۲۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
‏دادگاه کیفری قم یک متهم را به مطالعه زندگی‌نامه مجرم امنیتی و از عوامل دخیل در فتنه۸۸ محکوم کرده است. مجازاتی عبث که توضیح دستگاه‌های نظارتی و مسئول در دادگستری قم را می‌طلبد!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، روز چهارشنبه 8 اسفند 97 دادگاه کیفری مجتمع قضایی ۲ قم با صدور حکمی تعجب برانگیز، حبس یک ماهه متهمی که اقدام به خرید و فروش بی‌ سیم‌ هایی با برد بلند در فضای مجازی کرده بود را به خواندن خاطرات و زندگی نامه کودکی تا 18 سالگی یک مجرم امنیتی و از عوامل دخیل در فتنه 88 بدل کرده و قاضی اجرای احکام را مامور نظارت بر اجرای حکم کرده است. براساس تصویر منتشر شده از این حکم در برخی خبرگزاری ها و فضای مجازی، «محمدجواد رهسپار» قاضی این پرونده دستور داده است متهم به عنوان مجازات کتاب «از سرد و گرم روزگار»، نوشته «احمد زیدآبادی» را تهیه و مطالعه کند.

 

 

بررسی های قم نا حاکی از آن است که این قاضی پیش از این هم در اردیبهشت ماه سال جاری، حکم حبس متهمی که دست به نگهداری مواد محترقه زده بود را با خواندن و معرفی یک کتاب از «محمدعلی دادخواه» از مجرمین سابقه دار امنیتی، جایگزین کرده بود.

 

جا دارد از متولیان امر پرسید جرم متهم هرچه بوده، چرا دادگاه جمهوری اسلامی باید کتابی از خاطرات و زندگی نامه یک مجرم فتنه 88 که خواستار دست برداشتن ایران از مبارزه با اسرائیل و پذیرش موجودیت رژیم منحوس صهیونیستی است؛ را در حکمش بیاورد؟ خروجی این حکم و هدف از پخش تصویر حکم آن از رسانه های مجازی چه بوده و آیا کتب سودمند و انسان سازی نظیر قرآن کریم و نهج البلاغه و آثار بزرگانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر و... نبود که یک قاضی آن هم در شهر مقدس قم _که مردم آن همواره در دفاع از کیان انقلاب و برائت از اصحاب فتنه در صف اول بوده اند_ حکم به خواندن عبث کتاب چنین فرد مسئله داری _آن هم خاطرات کودکی تا 18سالگی این فرد_ کند!؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها