أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۵۷۸۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
یک عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اعلام اینکه در ۴۰ سال گذشته چالش امروز کمبود مواد اولیه برای صنایع کشور سابقه نداشته است، گفت: ۹۰ درصد دکمه های لباس وارداتی است و لایی پارچه برای دوخت نداریم.
به گزارش پایگاه 598، مجیدافتخاری با اشاره به این که در سال رونق تولید هنوز هیچ اقدامی برای کمک به صنایع مختلف کشور از جمله صنعت پوشاک از سوی مسئولین صورت نگرفته است، اظهار داشت: واحدها به شدت با کمبود مواد اولیه روبرو هستند به نحوی که در 40 سال گذشته چالش امروز کمبود مواد اولیه برای صنایع کشور سابقه نداشته است.وی با اعلام این که تولیدکنندگان پوشاک، مواد اولیه از جمله نخ برای چرخه فعالیت اولیه خود ندارند، افزود: اغلب مواد اولیه درگیر و دار واسطه‌ها قرار گرفته و تولید کنندگان مجبور هستند با پرداخت هزینه‌های بسیار بالا مواد اولیه را تهیه و اقدام به تولید محصول کند.

*بخش خصوصی حتی نمی‌تواند با ارز آزاد مواد مورد نیاز خود را تهیه کند
این عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اعلام این که در حال حاضر کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و عدم توسعه سرمایه‌گذاری به همراه افزایش قیمت تمام شده نظم بازار را به هم ریخته است، تصریح کرد: امروز تولید کننده با تمام سختی‌ها مشغول تولید است اما در نهایت چون قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده در چرخه نهایی قادر به فروش محصولات نیست.وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان این که پیش از این با وجود اعمال تحریم‌ها بخش خصوصی از طریق میانبرهای خاص خود جا به جایی ارز را انجام و مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه می‌کرد، اظهار داشت: امروز با محدودیت‌های فعلی بخش خصوصی حتی نمی‌تواند با ارز آزاد مواد مورد نیاز خود را تهیه کند. علاوه بر این فقط دولت تمرکز خود را به تامین درآمد از طریق فشار مالیاتی و گمرکات کرده است.

*90 درصد دکمه های لباس وارداتی است/ لایی پارچه برای دوخت لباس نداریم
وی با تاکید بر این که دولت می‌توانست در شرایط فعلی با حمایت از تولید کنندگان داخلی بستر لازم را برای توسعه آنها به کار گیرد، گفت: تحریم همیشه یک شرایط مناسبی را برای پیشرفت تولید کننده داخلی فراهم آورده است، اما در شرایط فعلی تحریم‌های داخلی در کنار تحریم‌های خارجی امکان فعالیت را برای تولید کننده داخلی گرفته است. به نوعی همه تصمیم‌ها سیاسی شده و کسی توجهی به رفع مشکلات تولیدکنندگان ندارد.این عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان این که جالب اینجاست ما برای تولید محصول با کمبود لایی پارچه مواجه هستیم، گفت: در گردباف 90 درصد مواد اولیه از داخل کشور و در پنبه و نخ ما 70 درصد ما نیازمند واردات هستیم. علاوه بر این در پارچه‌های تخت نیز به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه 70 درصد وابسته به واردات شده‌ایم. جالب اینجاست ما 90 درصد دکمه‌های کشور را از چین وارد می‌کنیم.
مرجع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها