أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۶۰۱۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
نویسنده کتاب «من زنده‌ام» با بیان اینکه 23 روز از جنگ گذشته بود که من اسیر شدم، گفت: برای انتقال کودکان شیرخوارگاه به شیراز رفته بودیم و در راه بازگشت اسیر بعثی‌ها شدیم، به دلیل وجود نامه فرمانداری در جیب لباسم، همه فکر کردند ژنرال زن ایرانی را اسیر گرفته‌اند.
به گزارش پایگاه 598، «معصومه آباد» نویسنده کتاب «من زنده‌ام» ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم خوانش کتاب «من زنده‌ام» که در سالن همایش‌های هلال احمر برگزار شد، با اشاره به‌روز‌های اسارتش، اظهار داشت: هدف دشمن، خوزستان یا خرمشهر نبود، بلکه او برای گرفتن تهران آمده بود و این نگاه دشمن، لباس خدمت و احساس تکلیف را بر تن ما کرده بود و کسانی که در دفاع مقدس بودند، نسبت به‌هجوم و حمله دشمن احساس تکلیف می‌کردند.

نویسنده کتاب «من زنده‌ام» با بیان اینکه 23 روز از جنگ گذشته بود که من اسیر شدم، گفت: برای انتقال کودکان شیرخوارگاه به شیراز رفته بودیم، در راه بازگشت اسیر بعثی‌ها شدیم و نامه فرمانداری که برای این کار به‌داده شده بود نیز در جیب لباسم بود و این مسئله سبب شده بود، فکر کنند ژنرال زن ایرانی را اسیر گرفته‌اند.

وی متذکر شد: اسارت جز تلخ کامی مسئله‌ای ندارد و اگر با ایدئولوژی و اندیشه همراه باشد، شیرین می‌شود، معتقدم راهی که رفتم راه درستی بوده و در تمام روز‌های سخت زندان احساس کردم خدا در کنار من بوده، من در حلقه وصل انبیا قرار گرفتم و این مشیت را برای من در نظر گرفته‌اند.

آباد در قاموس ظالمان، ظلم‌ترین کار را اسارت دانست و یادآور شد: مهم‌ترین مشکل من در اسارت خانواده‌ام و بی‌خبری آن‌ها از من بود.

نویسنده کتاب من زنده‌ام با اشاره به خوابی که در اسارت در زندان الرشید دیده بود، یادآور شد: شبی خواب دیدم دریچه سلول را که باز کردند تا برای ما غذا بیاورند، اما به جای سرباز همیشگی که «حکمت» نام داشت، مادرم برای ما 40 قرص نان آورده بود و گفت، هر ماه یکی از این نان‌ها را بخور و تعبیر این خواب این بود که بعد از گذشت 40 ماه از اسارت، آزاد شدم.

وی اظهارکرد: با وجود اینکه سال‌ها است آزاد شدم، ازدواج کرده و فرزند دارم، اما حس اسارت همیشه همراه‌ام بوده و این بدترین نوع شکنجه است.

آباد در خصوص داوطلب بودن هلال احمر گفت: واژه «داوطلب بودن» یک واژه انتزاعی و فراتر از جنگ است، نیروی داوطلب فارغ از مسؤولیت‌ها، خود را به‌دردسر می‌اندازد و در حوادث مختلف حاضر و ناظر است.

نویسنده کتاب من زنده‌ام افزود: با اینکه مسؤولیت‌های دیگری هم دارم، اما این لباس را با هیچ موضوع دیگری عوض نمی‌کنم.


*لزوم مطالعه کتاب «من زنده‌ام»
مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی نیز ضمن تبریک عید قربان و دهه ولایت، گفت: کتاب من زنده‌ام را همه از زن و مرد باید بخوانند تا با ایثار یک دختر جوان برای میهن اسلامی آشنا شوند.

مجتبی احمدی اظهار کرد: به هلال احمری بودن آباد به خود می‌بالیم و امیدواریم این مجموعه بتواند مکانی برای خدمت‌رسانی به مردم باشد.

وی «بهجت افراز» که از آزادگان جنگ تحمیلی و رئیس ایثارگران هلال احمر بود که سال گذشته نیز دار فانی را وداع گفت، مایه افتخار این سازمان دانست و افزود: بهجت افراز از دل هلال احمر جمهوری اسلامی بود و لقب‌ام‌الاسرا را از آن خود کرده بود.

*نادیده گرفتن 16 هزار اسیر توسط صلیب سرخ
مدیر موسسه پیام آزادگان نیز با بیان اینکه اسارت بسیار سخت است، گفت: 42 هزار آزاده و 40 هزار رزمنده داشتیم که در دست دشمن بودند و دشمن باید بلافاصله آن‌ها را به صلیب سرخ معرفی می‌کرد.

حسین عرفانی افزود: صلیب سرخ از 43 هزار نفر آزاده ما 27 هزار نفر را دید، چراکه دشمن بعثی نمی‌گذاشت صلیب سرخ آن‌ها را ببیند و این افراد از سه تا 18 سال در دست دشمن اسیر بودند.

وی با اشاره به سختی خبر دادن اسارت به خانواده‌ها، متذکر شد: افراز فردی بود که برای این افراد اشک می‌ریخت، کار هلال احمر در آن زمان مورد حمایت و تقدیر همگان بود، چراکه عدم همکاری از سوی صلیب سرخ بود.

مدیر موسسه پیام آزادگان با تاکید بر اینکه از ابتدا تا انتهای قانون صلیب سرخ، نحوه معیشتی و دیگر مسائل اسرا مشخص شده، یادآور شد: متاسفانه افرادی که باید به قوانین عمل می‌کردند، آن را نادیده گرفتند.

عرفانی با اشاره به اسارت خود در دست نیرو‌های بعثی و عدم اجرای قوانین صلیب سرخ، خاطرنشان کرد: من قصد داشتم بعد از آزادی اعتراض خود را به ژنو برسانم، اما مسائلی به وجود آمد که مانع شد.

وی سال‌های دفاع مقدس را بسیار مهم و همراه با دشواری دانست و اظهار کرد: امیدوارم حافظ ایثار و فداکاری رزمندگان برای انقلاب باشیم.
این مراسم با خوانش کتاب من زنده‌ام اثر معصومه آباد، همراه بود و سردار کمالی به خوانش بخشی از این کتاب پرداخت.

در این مراسم از برات علی عباس‌زاده که آزاده و از امدادگران هلال احمر خراسان رضوی بود، تقدیر شد.

منبع: دفاع پرس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها