کد خبر: ۴۶۲۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عبور موفقیت آمیز نظام و ملت ایران از تحریم ها و مانع تراشی های استکبار جهانی و آمریکا را دستاورد عظیم در سال جهاد اقتصادی دانست.

رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در آخرین جلسه درس خارج فقه الحکومه خود در سال 90 که صبح امروز در سالن جلسات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مراتب جهاد اخلاقی، تلاش برای تصحیح نیت و رسیدن به مراتب اخلاص در کارها است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، تاسیس نظام مقدس اسلامی را نتیجه اخلاص حضرت امام راحل دانست و بیان داشت: تداوم انقلاب نیز نتیجه اخلاص امام و شهدا بوده و امروز نیز که نظام به قدرت منطقه ای تبدیل شده، این نتیجه اخلاص، نورانیت و پاکی رهبری الهی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است.

وی از مرجعیت به عنوان استوانه های حفظ اسلام و معارف اهل بیت(ع) یاد و با بیان اینکه حوزه های علمیه دین و کیان تشیع را حفظ کرده اند، تصریح کرد: مرجعیت دینی و فقهای بزرگ مخلصانه برای حفظ دین و تشیع فداکاری کرده اند و عامل ماندگاری باورها، ارزش ها و تحکیم پایه های اخلاقی جامعه به شمار می آیند.

آیت الله کعبی افزود: پایه های اصلی فرهنگ اهل بیت(ع) مرهون حوزه های علمیه، هدایت ها و راهنمایی ها و تلاش های مخلصانه مرجعیت شیعه است، ما باید قدر این تلاش ها را بدانیم و در ایام تعطیلات سال جدید به تحول معنوی و اخلاقی نیز دست یابیم و از خدا بخواهیم در سال جدید کمالات اخلاقی جدیدی در ما ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، ابراز داشت: این سال ثمرات عظیم اقتصادی در ابعاد مختلف برای نظام به همراه داشت و مهم ترین ثمره این سال عبور موفقیت آمیز از تحریم ها و مانع تراشی های استکبار جهانی در مسیر پیشرفت ملت ایران و نیز مبارزه با مفاسد بانکی بود.

آیت الله کعبی افزود: عرصه های توفیق در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و دیگر عرصه ها وجود داشته است و متاسفانه برخی بدبینانه نگاه می کنند و می گویند کاری نشده است، البته باید توجه داشت که جهاد اقتصادی یک حرکت مداوم و مستمر است و ملتی که می خواهد به قله های پیشرفت، معنویت و عدالت برسد همیشه باید در حال جهاد اقتصادی باشد.

آیت الله کعبی افزود: ما به جهاد اخلاقی در کنار جهاد سیاسی نیازمندیم و سال 91 همان گونه که باید سال تداوم جهاد اقتصادی باشد، باید سال جهاد اخلاقی و توجه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر و حفاظت از هویت اسلامی و انقلابی ایران اسلامی باشد و تحقق این مهم می تواند به مسیر پیشرفت، عدالت و عزت ملت ایران شتاب ببخشد.

وی با بیان اینکه شعار جهاد اقتصادی برای یک سال نیست و این حرکت باید تداوم یابد، اظهار داشت: در کنار جهاد اقتصادی باید در سایر عرصه های جهاد نیز تلاش کنیم و خوشبختانه ملت ما در تمامی عرصه ها به خوبی خود را نشان داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: ملت با حضور در صحنه انتخابات 12 اسفند و 22 بهمن جهاد سیاسی انجام داد و خوشبختانه در تمامی صحنه ها همراهی خود را به صورت مجاهدانه به نمایش گذاشتند و باید از هوشمندی، آگاهی و همراهی ملت با انقلاب و مقام معظم رهبری تقدیر کنیم.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین در پایان تصریح کرد: سال جدید را به ملت ایران تبریک می گوییم و امیدواریم این حرکت به ظهور حضرت امام عصر(عج) منتهی شود و ما هم به عنوان سرباز حضرت مورد لطف و عنایت ایشان قرار گیریم و بتوانیم رسالت و وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم و راه امام، شهدا و رهبری را تداوم ببخشیم و دین خود را به انقلاب ادا کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها