کد خبر: ۴۶۵۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۰۳ فروردين ۱۳۹۱
مراسم جشن نوروز با حضور اعضای سفارت و کارکنان نهادهای ایرانی مستقر در ژاپن در سفارت جمهوری اسلامی در توکیو برگزار شد.

فارس، همزمان با شکوفایی طبیعت و فرارسیدن عید نوروز، مراسمی به همین مناسبت در سالن فردوسی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو با اجرای گروه موسیقی سنتی پیام برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اعضای سفارت و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایران مستقر در ژاپن و خانواده‌های آنها برگزار شد، "حشمتی‌فر" کاردار موقت کشورمان در توکیو طی سخنانی ضمن تبریک عید نوروز به شرکت کنندگان در مراسم و همچنین ایرانیان مقیم ژاپن به سخنان مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های پس از انقلاب در عرصه‌های مختلف دستاوردهای مهمی را کسب کرده است. نامگذاری سال ۱۳۹۱ به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری توجه و اهتمام بیشتر به عرصه اقتصادی را هدف قرار داده است.

کاردار موقت کشورمان افزود: ما به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور وظیفه سنگین و خطیری برعهده داریم و باید تمام تلاش، همت و ابتکارت خود را در راستای تحقق اهداف مورد نظر و تامین منافع ملی متمرکز کنیم.  

حشمتی‌فر در بخش دیگری از سخنان خود به تکریم و بزرگداشت نوروز در نزد ایرانیان در دوره‌های مختلف تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: حتی پس از ورود اسلام به ایران و پذیرش این دین الهی در این سرزمین، نوروز همچنان جایگاه خود را به عنوان یک آئین منحصر به فرد ایرانی که با ویژگی‌های انسانی و معنوی فراوانی همراه است، حفظ  کرد و ایرانیان به زیبایی هر چه تمام‌تر آن را به زیور ارزش‌های والای اسلامی آراستند.

در ادامه مراسم گروه موسیقی سنتی پیام اعزامی از ایران به اجرای برنامه پرداخت. 

با برنامه ریزی صورت گرفته توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو قرار است طی روزهای آتی گروه مزبور اجراهای جداگانه‌ای را در مناطق مختلف جهت مخاطبان ایرانی و همچنین ژاپنی‌های علاقه‌مند به فرهنگ و تاریخ ایران برگزار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
لطفا اگه میشه از این مراسم عکس هم بگزارید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها