کد خبر: ۴۶۶۴۱
زمان انتشار: ۲۱:۵۳     ۰۴ فروردين ۱۳۹۱
رئیس جمهور ازبکستان با تبریک عید باستانی نوروز به مردم و میهمانان کشورش، این روزها را تجلی ثروت معنوی، سنت‌های 100 ساله و ارزش‌های مردم ازبکستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آسیای مرکزی، "اسلام کریم اف" رئیس جمهور ازبکستان در مراسم گرامیداشت نوروز در میدان پارک مرکزی شهر "تاشکند" که همه ساله در آنجا نوروز جشن گرفته می‌شود ضمن تبریک فرارسیدن عید باستانی نوروز به مردم و میهمانان کشورش، تأکید کرد: در این روزها که دارای محتوای عمیق و جذابیت خاصی می‌باشند بیش از آن، ثروت معنوی، سنت‌های 100 ساله و ارزش‌های مردم ازبکستان به وضوح مشاهده می‌شود.

 

وی فرارسیدن عید باستانی نوروز، بارش باران و برف و آمادگی کامل کشورش برای فصل جدید را الهام بخش عنوان کرده و ابراز اطمینان کرد که در سال جاری کشاورزان سخت‌کوش و زحمت‌کش ازبکستان حاصل خوبی به دست خواهند آورد.

 

کریم اف با بیان این که بعد از زمستان طولانی و سخت، هر فرد با احساس گرمای ملایم خورشید، با نفس کشیدن هوای ملایم و تازه بهاری حس می‌کند که از نو زنده شده و به اطراف با دید نو نظر می‌کند، تصریح کرد: همه ما بهار امسال را با شادی و نگرش خاصی جشن می‌گیریم و اطمینان داریم که در سال 2012 هم که در کشورمان به عنوان سال خانواده اعلام شده است، ما حتما به اهداف خویش می‌رسیم.

 

وی ادامه داد: در سال جاری نیز به فعالیت‌های خود از جمله اصلاحات گسترده در زمینه دموکراسی‌سازی و آزادسازی بیشتر فضای جامعه، بالا بردن سطح رفاه و کیفیت زندگی مردم ازبکستان با توجه به افزایش درآمد آنان، افزایش حقوق بازنشستگان و بیشتر شدن کمک هزنیه تحصیلی، ادامه می‌دهیم.

 

در ادامه این مراسم برنامه‌های مفرح نوروزی دیگری نیز از قبیل اجرای موسیقی سنتی، مسابقات ورزشی و توزیع شیرینی و غذا، اجرا شد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها