کد خبر: ۴۶۷۳۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
تأملاتي درباره دو اتفاق سال ۹۰ كه نام ايران را بر صدر خبرها نشاند؛

رحیم مخدومی: در سال 1390، اتفاق‌هاي زیادی در ایران رخ داد که منجر به صدرنشینی نام کشور عزیزمان در لیست خبرهای مهم جهان شد. در این میان دو خبر به خاطر ویژگی منحصر به فرد و وجوه اشتراک متعدد، قابل تأمل و درس و عبرت است.


خبر اول: اصغر فرهادی با ساخت فیلم جدایی نادر از سیمین برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران مفتخر به دریافت جایزه‌ی اسکار شد.

خبر دوم: مصطفی احمدی روشن به عنوان جوان ترین دانشمند نسل سوم انقلاب، مفتخر به دریافت مدال شهادت شد.


تأمل اول: هم اصغر هدف‌مند پیش رفت تا به این مقام نائل شد، هم مصطفی. هدف‌مندی اصغر که از اهداف ذاتی هر فیلم‌ساز بی توجه به دو فریضه ی تولّی و تبرّی است، نیازی به اثبات ندارد. رؤیای اسکار برای این تیپ فیلم‌سازان آن قدر جذابیت دارد که برای پرکردن چشم سیاستگذاران اسکار هرگونه خوش رقصی را مباح بدانند.

شاید در هدف‌مندی مصطفی برای بعضی خواننده ها جای تردید باشد. که آن هم دست کم با دو دلیل محکم عقلی و نقلی قابل رفع است. دلیل عقلی این است که مصطفی مسلّح بود. پس می دانست قدم در راهی گذاشته که احتمال ترورش قریب به یقین است. و دلیل نقلی این که وی از استاد اخلاق خود (حضرت آیت الله خوشوقت) تقاضای ذکری برای نیل به مقام شهادت کرده بود.


تأمل دوم: دو ایرانی با اراده، با دو آرمان کاملاً متفاوت از هم به قدری در مسیر خود عزم داشتند که هر دو خیلی زود به قله‌ی رؤیایی خویش صعود کردند.

آرمان این دو کاملاً مشهود و قابل مطالعه است. اصغر در قالب فیلم، حرف هایش را زده و مصطفی نیز در قالب شهادت، حرف هایش را عمل کرده است.

تأمل سوم: اصغر سر سفره‌ی این ملت جلوس کرد و با نان و نمک مردم سکوی مرتفعی ساخت تا روی آن بایستد و فریاد بزند كه؛

 در ایران همه دروغ می گویند. زن، شوهر، پدر، مادر، فرزند، کارگر، کارمند، معلم،...

 لذا سرزمین ایران محیط مناسبی برای تربیت فرزندان ایده آل اصغر فرهادی نیست.

 در ایران کرسی قضاوت فشل است. نه عدالت دارد و نه فراست.

 اسلام ایران، اسلام خرافاتی است.

 نسل سوم انقلاب زیر یوغ خودرأیی و استبداد پیشینیان خود می سوزند و تحمل می کنند، اما در آخر طاقت آن ها سر آمده، حصار را می شکنند و با نسلی که از گذشته‌ی خود پشیمان شده و راه نجات را غلتیدن در دامن امريكا می داند، همراه می شود.

این ها دروغ های فیلم جدایی نادر از سیمین است!

تأمل چهارم: مصطفی که نماینده‌ی نسل سومی هاست با خون خود بر ادعای واهی افتراق نسل سوم خط بطلان کشید و در عین حال واقعیت های تلخی را فریاد زد که "جدایی..." آن را انکار کرده بود. از جمله:

ثروتی که با بلوکه کردن اموال ایران و دزدی نفت کشورهای مسلمان و کشت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان و فروش سلاح‌های کشتار جمعی و ده‌ها جنایت دیگر به دست می آید، نامشروع است. این لقمه ها در نگاهی خوش بینانه فرزندانی تربیت می کند وطن فروش و خیانت‌کار به ملت. مثل میرزا ملکم دیروز و الي ماشاء الله امروز!

دولتی که با پرچم استیفای حقوق بشر و محو تروریزم، خون میلیون ها مسلمان بی گناه فلسطینی، ایرانی، عراقی، افغانی و بحرینی را مکیده، دولتی دروغ‌گوست و هنرمندی که قادر به بيان این دروغ بزرگ نباشد یا جاهل است یا خائن.

صدق شعار مبارزه با تولید سلاح های هسته ای و کشتار جمعی از دماغ پینوکیویی کره‌ی زمین که با انفجار ناکازاکی و هیروشیما شکل گرفت، پیداست.

 

تأمل پنجم: اصغر و مصطفی - هر دو- توسط سرویس های جاسوسی امريكا و اسراییل شکار شدند. اصغر شکار شد تا با تزریق حمایت های مادی و معنوی، جانی دوباره بگیرد و همچنان از دلیل جدایی ها بگوید. مصطفی شکار شد تا با تزریق گلوله، دیگر وجودی نداشته باشد دال بر وصال نسل سوم با ارزش های انقلاب.


تأمل ششم: اصغر در اوج صعود به قله‌ی توفیق‌هاي هنری مفتخر شد دست نامحرم آنجلینا جولی را در دست خود بفشارد و این اتفاق شیرین را در کارنامه افتخارات حرفه ای اش ثبت كند. مصطفی در اوج غیرت و شرف و مردانگی، وقتی به خون خود آغشته شد، فرشته های الهی را به تعظیم و تکریم واداشت.

تأمل هفتم: در نظر امريكا و اسراییل، اصغر فرهادی با جایزه‌ی اسکار و تبریک وزیر امور خارجه این کشور و اکران فیلم در سرزمین های اشغالی و حمایت های پیدا و پنهان استکبار، زنده شد و در مقابل؛ مصطفی احمدی روشن با یک بمب مغناطیسی مُرد!

 اما در نظر ملت غیرت‌مند و شریف ایران، هر که به طمع وجیزه‌ی بی ارزش دنیا، ارزش های بی همتای این ملت بی نظیر را پای میز معامله ببرد، در همان قدم اول، مرگ ارزش و اعتبار خود را امضا کرده و به پایان تاریخ مصرف خود خواهد رسید.

زنده‌ی واقعی کسی است که جان خود را سپر جان مردم بی دفاع کرده، با خون پاک و صادق خود، دروغ‌گویان بین المللی را رسوا می کند و مرده‌ی واقعی کسی است که آبروی ملتی را سپر مطامع بی ارزش خود کرده، مستبدانه برّه‌ها را به جرم خطا و اشتباه، به کام گرگ‌های جنایت‌کار می سپارد.

تأمل هشتم: نظام جمهوری اسلامی آزاد اندیش‌ترین نظام دنیاست. در هیچ نظامی نمی توان این‌چنین اساس باورها و ارزش‌های یک ملت را زیر سؤال برد و دشمن درجه یک نظام را تکریم کرد. این نجابت نظام قابل تحمل است، اما این که هزینه دشمنی با ملت از جیب خود ملت برود، با هیچ منطقی قابل توجیه نیست. نمی دانم چرا نمایندگان مردم تاکنون از وزیر ارشاد نپرسیده اند چرا جشنواره فجر به دشمن فجر جایزه داد و آن را به نمایندگی از سینمای جمهوری اسلامی به جشنواره های بین المللی فرستاد!

تأمل آخر: امروز بنده به عنوان یک شهروند ایرانی وقتی اسم "مصطفی" را می شنوم، سر بالا می گیرم، بر غیرت و مردانگی جوان ایرانی می بالم، اما نام "جدایی نادر از سیمین" و سازنده‌ی آن که یک گل طلایی به دروازه‌ی خودی زده، عرق شرم و زبونی ناشی از خیانت و وادادگی را بر پیشانی‌ام می نشاند. 

منبع: رجانیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسینم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۹ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
۱۹
۱۴
واقعا تحلیل خوبی بود

واقعیت و گفتی داداش دمت گرم
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
نفست همیشه گرم باشه ......
در ضمن تو تصویر لینک خبر عکس شهید والا مقام احمدی روشن رو کنار اقای به اصطلاح محترم فرهادی گذاشته ......
کار جالبی نیست..... زمین تا آسمون با هم فرق دارن.....
تابناک جان .... لطفا .. التماسا .. خواهشا نظر منو بزن ... کم کم دارم افسردگی میگیرم بس که نظر دادم و شما نزدین ...
مدیر پایگاه
آقا محمد فکر کنم آدرس رو اشتباهی اومدی ، اینجا 598 است نه تابناک!!!
آرامش در بیکرانگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۳ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
1.تحلیل خوب تحلیلی است جامع و کامل بدون غرض و همراه با استنادات این یک تحلیل خوب نیست این فقط یک دل نوشته است و یک درد دل که در یک سایت حاشیه ای جنجال به پا می کند

2.واقعیت یعنی این که نویسنده از همه حاشیه ها و مسائل اطراف اگاه باشد و یک مقاله ای را بنویسد و حتی از عواقب کارش آگاه باشد

3.نظر من:
من به شهید احمدی روشن افتخار میکنم و از این که در کشوری زندگی می کنم که مردم در آن از بینش خوبی برخوردارند و نظرات خود را شجاعانه ابراز میکنند بسیار خوشحالم

ولی هر آنچه من و امثال من را ناراحت میکند بی درایتی و بی تدبیری موافقین و انسانهای دغدغه مند راجع به این نظام و این کشور است که همواره بزرگترین مشکل جامعه ماست

البته در پاکی نیت این دوستان شکی نیست ولی ای کاش همان قدر که دلمان به حال نظام می سوخت به دنبال کسب تحخصص می رفتیم تا نقد های بهتری به ای فیلم می داشتیم

در آخر حدیثی از امام علی ع نقل می کنم

«دوست نادان بدتر از دشمن داناست»


2
غریب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۴
۱۱
عالی بود واقعا ممنون
خداخیرتون بده
یاعلی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۱
۱۷
شماهم دروغ میگی به خصوص در مورد آقای فرهادی
پاسخ
ژانوارژان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
ناشناس جان شما در مورد اقاي فرهادي راستش و بگو اگه اين تحليل ها دروغه راستش چيه؟
خدا وكيلي سگ اون علي استون شرف داره به اين اصغر فرهادي يا هنگامه قاضياني يه زنه ولي اندازه 10 تا مرد اصغر فرهادي رو شرمنده كرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۷
۸
ر مورد فرهادی وفیلمش درست اظهار نظر کن .اگه فردا جام جهانی روبردیم ورییس جمهور امریکا تبریک فرستاد منعی زشتی بردن جام جهانی رو میده ؟
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
سلام ....
مقایسه شما کاملا اشتباهه....
هیچ وقت اوباما از سر بلندی ایران و ایرانی خوشحال نمیشه که بعد بخواد تبریک بگه ....
اگر هم یه روزی تبریک بگه مطمئن باش که براش منفعت داره ..... بقیشو خودت بگیر دیگه چه خبره ..
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۸
۴
فیلم از نظر هنری عالی بود . بازی شهاب حسینی و پیمان معادی خیره کننده بود . لیلی حاتمی هم که همیشه عالی ست .

از لحاظ تاثیرات اجتماعی هم در جهت سینمای واقع گرا و تلخ قرار دارد که همیشه وجود داشته و وجودش لازم است .

اما به مشابه آن بمب اتمی که سازنده اش میگوید من فیزیکدان هستم و کاری به سیاست ندارم ، آثار بسیار سنگین سیاسی بر جهان داشت .

این فیلم نیمی از یک استارت بسیار با کیفیت برای همه بمب های جهان بود .

یکی از فرماندهان ارشد ارتش چین حدود یک ماه قبل از مراسم اسکار :
به قیمت شروع جنگ جهانی سوم هم از ایران حمایت میکنیم .

نیمی از این استارت ، اثبات دروغ گو بودن ایران برای افکار عمومی دنیاست و نیمی دیگر اثبات توانایی غرب در پیروزی ست .

حتی ترمه هم که نماد عصمت و پاکی و همچنین نماد دانشمند جوان ایرانی ست ، در نهایت در یک محیط دروغ گو پرور ، برای بدست آوردن سود به طرز ماهرانه ای دروغ می گوید ، در آخر فیلم هم معلوم نمیشود که ایران ترک می کند یا نه

تا ایرانیان به دو گروه تقسیم شوند :

آنهایی که ایران را ترک کردند و هیچ وقت دروغ نمی گویند و آنهایی که در ایران ماندند و برای بقا مجبورند دروغ بگویند .

ترمه از ایران نرفت تا نماد دانشمند جوان ایرانی باشد که دروغ می گوید و خونش برای جوخه های ترور اسرائیل حلال است ،

تا دست اصغر فرهادی تا مفرغ در خون جوانانی باشد که دوستش دارند .

فیلم -- جدایی نادر از سیمین -- هیچ اشکالی نداشت ،
ولی فیلم -- یک جدایی -- فقط یک اشکال داشت :

در ابتدای فیلم باید نوشته می شد :

تقدیم به دیوانه ای محتزر به اسم نتانیاهو ،

برای شروع جنگ جهانی سوم .

و چه افکار پوچی :

http://myup.ir/images/53747940091150071968.jpg
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۷
۵
ببینید من بیشتر ملی گرا هستم تا مذهبی اما به شدت با این فیلم جدایی نادر از سیمین مشکل دارم اینکه یکی بیاد از بعضی از کاستی ها برای خودش کلاه ببافه همین رو به قول معروف پرچم روشنفکری کنه تا برای خودش شهرتی بخره انسانی نیست.من خودم یکی از دوستهام که اتفاقا همیشه هم دوست داره به روز و مد باشه با آرزوی به قول خودش از بچگی به آمریکا رفت هنوز دو سال نشده با گریه برگشت و گفت هیچ جا مثل ایران نمیشه.
پاسخ
حسینم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۹
۳
اگر کسی بگوید فیلم جدایی . . . سفارش آمریکا و صهیونیست ها بوده خیلی بی ربط نگفته ، هم اصغر خودفروشی کرده و هم مصطفی عزیز ، اصغر خود را به آمریکا و اسراییل فروخت ، اما مصطفی عزیز خود را به خدا فروخت ، بعد از خودفروشی اصغر چند هنرمندخواستند جای او باشند . وبعد از خودفروشی مصطفی عزیز چند نفر دانشجو درخواست تغییر رشته دادند که راه مصطفی عزیز را ادامه دهند .
پاسخ
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۱۳
۲
ايران هميشه از روشنفكران لا مذهب خنجر خورده است .
پاسخ
شکروی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
با سلام و تبریک سال نود ویک
واقعا جای تعمل داره وباید تفکر های حقیقی و سالم را روی این نقطمه متمرکز کرد تا تحلیل و انعکاس بدن تا افکاری که تازه به بلوغ میرسه درک کنند .
روح امام (ره)شهدا شاد
موفق باشید
شکروی
salamshokravi@ymail.com
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
۵
۰
من یک ادم ساده هستم . واین صرفانظر شخصی من است /
با دیدن فیلم اصغر فرهادی یاد صهیونیست های افتادم که برای زنده موندن خودشون اعضای بدن مردم بیچاره رو سرقت میکردند و باید دید اصغر فرهادی ایرانی را چقدر قیمت گذاشته است. وبه چه قیمت غرور ایرانی را به باد تمسخر گرفته شاید همه اهل هنر از ایشان حمایت کنند وباید دید اسکار ارزش این را دارد که دنیا بگویم مردم ما دروغ گو هستند باید از اقای فرهادی پرسید اسکار ارزش این را دارد که به منابع فرهنگی ما اهانت کند به ارزشهای فرهنگی ما اهانت کند به صنعت توریسم ما لطمعه بزند (شاید همه فکر کنند بی ربط باشد اما در کشوری که و انسانیت فدای دروغ نشان داده میشود ایا امنیتی وجود دارد ایا سلامتی وجود دارد سایه شک به صنعت توریسم ما لطمعه نزده )
شاید در صفحه شطرنج سیاست فرهادی از ایران اجازه حضور در جامعه هنری را گرفت ولی او مات هیبت اسکار شد همانگونه که دنیا مات روشنای مصطفیاحمدی روشن شد اقای فرهادی باید دید غبار تاریخ روی شما می نشیند یا روی مصطفی باید دید . ولی اقای فرهادی دوستان ایران ما زیباست مردمش عاشق هستند شاید مشگل داشته باشند اما به خارجی ها هیچ ربطی نداشته ندارد ونخواهد داشت . اقای فرهادی دنیا غرب میگوید ایران دارد سلاح هستی میسازد و همه میگویم نه نمیسازیم وانها میگویند شما دروغ میگویید حق دارند باور نکند چون تو مردم توی فیلمتو دروغ گو نشان دادیدوفیلم تو متاسفانه از ایران امده بود ترانه باید دروغ بگوید دانشمندان ما باید دروغ بگویند تو فیلم شما .انسانیت در خارج ایران است و هرکی میخواهد راستگو باشد باید از اینجا برود راستی چرا هرکه از ایران رفته خود را فروخته شنیده ایم انکه شیفته گل بود خود را فروخته و شنیده ای انها که با ایرانی سازگار نبوداند در خارج از شما تمجید کرده اند . مصطفی جان شهادت مبارک اقای فرهادی جای شما در کنار مبارک است . ایرانی همیشه سر بلند است و قیمت ایرانی اسکار نیست اقای فرهادی
.
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
۸
۴
به نظر من فیلم جدایی نادر از سیمین خیلی بد بود و اصلا جذابیتی نداشت وداستانش خیلی بیخود بود چون به هیچی ربط نداشت و فقط چون در اون سعی شده تصویر دروغینی از ایران نشون داده بشه،جایزه گرفت.
اصلا تو این جشنواره ها همیشه فیلمایی که ضدایرانی اند یا میخوان تصویر ایران رو سیاه نشون بدن،جایزه میگیرن.
فرهادی اگه فقط یه کم واسه مسلمون بودن خودش احترام قائل بود،با نامحرم دست نمیداد.
خدا همه ما رو هدایت کنه تا واسه مطرح شدن به هر کاری دست نزنیم.
پاسخ
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
۳
۳
اصلا قیاستون درست نبود واقیعت رو با اینکه تلخه باید پذیرفت من خودم معلم یکی از درسهای علوم پایه هستم هیچ موقع هم دلم نمیخواد واسه زندگی برم خارج ولی از زمان نوجوانی خودم تا بچه های الان خیلی ها هستند که ارزوی زندگی تو خارج دارند و دست به خیلی کارا حاضرند بزنند برن اونطرف وچند تایی از دوستام که رفتند زنگی خوبی دارند با اینکه شاید سختی بیشتری داشته باشند ولی حاضر نیستند برگردند حرفشون هم این که اونجا تلاش میکنی همه چی قانومنده حتما نتیجه میگیری وضابطه خیلی پرنگتر از رابطه هست برعکس ایران و اکثر میدونیم این یه واقعیت غیر قابل انکاره پس چقدر خوبه حسادت بذاریم کنار وبه قول سهراب چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید زنده باد اقای فرهادی وشهید عزیز مصطفی روشن
پاسخ
aha
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
۳
۷
متاسفانه شما دچاریه نوع توهم فرجیسم(سلحشوریسم)هستید.حسادت هم ذرمانی نداردغیرازمرگ
پاسخ
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
یک نفر یه انتقاد لطیف از شما کرد اون رو حسود خوندید و ترورش کردید .
smith
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
۲
۴
آقای مخدومی شما خادم چه کسی هستید؟
پاسخ
smith
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
۴
۳
کارگردان محبوب شما (سیجانی)کارگردان(ظهوربسیارنزدیک است)می باشد
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۸ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۱
۴
۱
دوست عزیز واقعا برای مغز کوچک و خشکیده شما متاسفم که همه چیز را با هم قاتی میکنید
پاسخ
حسین غلامحسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۱
۳
۲
با نظرات نویسنده محترم مقاله بسیارموافقم و عزیزانی که راه روشن مصطفای گرانقدر را ادامه می دهند ، می پسندم وبرایشان آرزوی موفقیت دارم.
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۱
۴
۰
فیلم اصغر فرهادی یک بمب گذاری هنری در داخل ایران بود که کشته شدن نام ایران وایرانی نتیجه ان، کسانی که فکر میکنند به این فیلم با عینک سیاسی نگاه نشده باید طرح قهرمانسازی امریکا در قبال کشورهای مخالف به خصوص ایران را بخوانند که می گوید ما باید با جوایز بین المللی و با هر ابزار دیگری افراد مورد دلخواه خودمان را برای ایرانی ها الگو و قهرمان کنیم .
این فیلم ایران (پدر الزایمری) را نشات می دهد که حتی نمیتواند خودش را کنترل کند نادر نماینده مخالفان داخل است که تزش این است باید از داخل به تلاش (خرابکاری) اقدام کرد اما سیمین که نماینده تفکر اپوزیسیون خارج نشین است می گوید باید با کمک امریکا و نیروهای خاجی اینکار را کرد فرزندشان نیز نماینده نسل حاظر است که باید بین این دو انتخاب کند که البته مهم هم نیست کدام را انتخاب کند پس پایان فیلم مبهم باشد بهتر است
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
یک سوال دارم اگربچه های آسمان مجیدمجیدی که نامزد اسکاربود ، اسکاررامی برد همینقدر توی سرش می کوفتید ؟ خیلی بی انصافیه راجع به اصغرفرهادی اینگونه صحبت کردن؟
پاسخ
مدیر پایگاه
سلام آقا رضا
به نظر شما فیلم آقای مجیدی لایق اسکار بود یا فیلم آقای فرهادی؟ این هم یکی از شاهد مثال های این موضوع است که انتخاب بهترین ها در اسکار سیاسی است و فیلم آقای مجیدی نباید اسکار بگیرد و اگر می گرفت، خلاف غرض متولیان آن بود .
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
۲
۱
البته در کل فیلم جالبیه و اینکه در بدترین شرایط ایمانشون به دنیاشون می چربه . اما در خیلی جاهاش نشون داد که خیلی ها دروغ نمی گویند اما واقعیت را نشون می داد و هر کی جای اونا بود چه اینجا و چه اون سر دنیا در شرایطی دروغ می گویند گاهی جدا از مسلمون بودن و مذهبی بودن دروغ گفته میشه اما اینکه یه جورایی احترام به پدر که یک رشد اخلاقی بزرگه و ربطی به مذهب نداره باعث جدایی میشه مقصر کوته فکری زنه است که کلا فرهنگ خودشو یعنی فرهنگ ایرانی اسلامی رو قبول نداره
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
با عرض سلام. دلنوشته ی زیبا و قابل تاملی بود.
آقای فرهادی در مراسم اسکار جملاتی ایراد کردند که مضمون آنها این بود که ایران کشور تمدن و فرهنگ است و نباید نگاه سیاسی به این کشور با تمدن داشت. سوالی که پیش میاد اینه که واقعا اگر فیلمی راجع به تمدن و فرهنگ ایران می ساخت می تونست جایزه بیاره؟؟؟ یا خودش هم فقط با این نگاه سیاسی تونست جایزه اسکار(به قول طرفداراش آخر دنیا رو) بگیره.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها