کد خبر: ۴۶۸۰۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۰۶ فروردين ۱۳۹۱
مدیر حوزه های علمیه كشور، نائب رییس جامعه مدرسین ورییس مركز پژوهشهای اسلامی مجلس با شركت درگفت وگوی مشترك تلفنی ، نامگذاری امسال ازسوی رهبرمعظم انقلاب را حكیمانه دانسته و بر ضرورت تحقق رهنمود رهبری در خصوص حمایت از تولید ملی، كار و سرمایه ایرانی تاكید كردند
آیت الله 'مرتضی مقتدایی' با بیان اینكه ملت شریف و مومن ایران اسلامی باید به داشتن رهبری حكیم و فرزانه بر خود ببالند، گفت: نامگذاری معظم له در هرسال، بسیار دقیق، كارشناسی و با نگاه 'المومن ینظر فی نورالله' است.

مدیر حوزه های علمیه كشور با اشاره به شعار امسال مبنی بر ' تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب خلاء بزرگی را در بخش اقتصادی احساس كردند و از مسوولان امر برای برطرف ساختن این معضل كه دغدغه بزرگی برای مردم بشمار می رود، خواسته اند همت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به توطئه ها و دسیسه های دشمنان برای فلج كردن اقتصاد كشور، گفت: معاندان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی در طول بیش از سه دهه گذشته، تهدیدات وتحریم های گسترده ای را علیه ایران به راه انداخته اند.

وی افزود: بحمدالله ملت غیور ایران اسلامی در طول 30 سال گذشته همه توطئه ها و هجمه های دشمنان را با صبر و استقامت و پایداری پشت سر گذاشته و امروز گام های بلندی را برای رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی برداشته است.

مقتدایی همچنین بر ضرورت حمایت از تولید داخلی، هدایت سرمایه گذاری ها و افزایش فعالیت ها در بخش های اقتصادی تاكید كرد و گفت: این مهم در جهت ایجاد اشتغال و ریشه كن شدن بیكاری، رشد اقتصادی و كاهش تورم نقش بسزایی ایفا می كند.

وی با بیان اینكه همه مردم و مسوولان باید در جهت تدابیر حكیمانه رهبری كه مبدا آن هدایت الهی است، گام بردارند، اظهاركرد: آحاد ملت ایران به فضل الهی، كشور را از آنچه خواست دشمنان است، نجات خواهند داد.

* خودكفایی اقتصادی در عزت و اقتدار ملت ایران نقش اصلی و اساسی ایفا می نماید

آیت الله 'سید هاشم حسینی بوشهری' نیز در این میزگرد تلفنی با بیان اینكه بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالهای گذشته به مسایل اقتصادی معطوف شده است، اظهار داشت: معاندان و بدخواهان نظام اسلامی هجمه گسترده ای را علیه عرصه های اقتصادی كشورمان به راه انداخته اند.

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شكست توطئه ها و دسیسه های دشمنان در تهدید و تحریم ملت ایران در طول بیش از 30 سال گذشته، خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبری با افزایش تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان، سال گذشته را نیز جهاد اقتصادی نامیدند تا توطئه های شوم دشمنان خنثی شود.

آیت الله بوشهری گفت: در سالهای گذشته با امدادهای غیبی الهی، رهنمودهای حكیمانه رهبر انقلاب و ایستادگی و پایمردی مردم غیور ایران اسلامی، دشمنان همواره از شكست نظام مقدس جمهوری اسلامی مایوس و ناامید بوده و توطئه هایشان نقش برآب شده است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شعار رهبر مظم انقلاب مبنی بر 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' تصریح كرد: رشد و شكوفایی تولید ملی در كشورمان و گسترش مصرف كالای داخلی، عدم وابستگی به واردات و خودكفایی ایران اسلامی و شكست تحریمهای مستكبران غربی را به دنبال دارد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین نقش ایمان به خدا و باورهای اعتقادی و نیز خودكفایی و استقلال اقتصادی را در ایستادگی، عزت و اقتدار ملتها بسیار مهم و مورد توجه دانست و گفت: ایران اسلامی با وجود بیش از سه دهه تحریم و تهدید دشمنان، رو به روز در عرصه های مختلف رشد كرده و وابستگی های او كاهش می یابد.

وی در پایان با بیان اینكه امروز همه مردم و مسوولان باید در راستای تحقق شعارها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با جدیت و تلاش گام بردارند، اظهار داشت: دشمنان با مشاهده عزم و اراده راسخ ملت ایران ادامه توطئه های شوم خود پشمان شده و كشورمان همواره سربلند و پیروز خواهد بود.

* همه زمینه ها برای رشد و شكوفایی اقتصادی كشورمان فراهم آمده است

حجت الاسلام 'احمد مبلغی' نیز در این گفت و گوی مشترك تلفنی، نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب را حقیقتا ناظر بر شرایط فعلی كشور اعلام كرد و گفت: كشورمان از جهت اقتصادی، ظرفیت ها و توانمندی های گسترده ای دارد.

وی با اشاره به پیشینه كشور در بخش های اقتصادی، موقعیت ویژه و ممتاز ایران و موهبت های خدادادی كشور را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی با همت و استقامت همه مردم و مسوولان در عرصه های مختلف محكم برروی پای خود ایستاده است.

رییس مركز پژوهشهای اسلامی مجلس همچنین اظهاركرد: همه زمینه ها و ظرفیت ها برای رشد و شكوفایی بخش های اقتصادی در كشور بوجود آمده و نامگذاری حكیمانه و الهام دهنده رهبری می تواند ظرفیت های بالقوه ایران اسلامی را بیش از پیش شكوفا سازد.

وی خاطرنشان كرد: بدون تردید شعار امسال رهبر انقلاب مبنی بر 'تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی' در بوجود آوردن شرایط رشد و تعالی كشور تاثیرگذار خواهد بود، به شرطی كه برنامه ریزی جدی و گسترده علمی با تكیه بر توانمندی های بومی در این راستا صورت پذیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها