کد خبر: ۴۷۳۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۱ فروردين ۱۳۹۱
نخست وزیر لهستان، پس از اینکه رسانه های این کشور اطلاعاتی را درباره زندان های مخفی سازمان سیا در این کشور، منتشر کردند؛ خواستار رازداری درباره تحقیقات انجام شده در رومانی از زندان های مخفی سازمان سیا شد.
فارس،نخست وزیر لهستان، پس از اینکه رسانه های این کشور اطلاعاتی را درباره زندان های مخفی سازمان سیا در این کشور، منتشر کردند؛ خواستار رازداری درباره تحقیقات انجام شده در رومانی از زندان های مخفی سازمان سیا شد.

سازمان سیا در لهستان و چند کشور دیگر اروپایی زندان هایی برای نگهداری افراد مظنون به فعالیت های تروریستی و اعضاء القاعده داشت.

پیشتر رسانه های لهستانی گزارش داده بودند که دادستان ارشد این کشور رئیس پیشین سازمان اطلاعات لهستان را به همکاری در احداث سازمان مخفی سازمان سیا در ابتدای سال های دو هزار و در بحبوحه جنگ آمریکا علیه ترور متهم کرده بود.

مقامات لهستانی پیش از این بارها وجود زندان های مخفی سازمان سیا در خاک این کشور را رد کرده اند، اما پارلمان اروپا و شورای اروپایی بارها در گزارش های شان به وجود چنین زندان هایی در خاک لهستان و رومانی اشاره کرده اند.

فعالان حقوق بشر می گویند سازمان سیا از این زندان ها برای بازداشت مظنونان بدون حکم دادگاه ، بازداشت های بلند مدت و شکنجه مظنونان استفاده می کرده است.

پیش از این لیتوانی اولین کشوری بود که اعلام کرد میزبان زندان های مخفی سازمان سیا بوده است.

رییس پیشین سازمان امنیت لهستان و سفارت آمریکا در ورشو تاکنون دراین باره اظهار نظر نکرده اند.

لهستان از دیرباز یکی از متحدان آمریکا در اتحادیه اروپا بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها