کد خبر: ۴۷۶۶۶
زمان انتشار: ۲۰:۵۷     ۱۵ فروردين ۱۳۹۱
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت، نخبگان و اصحاب سرمایه اهتمام ویژه‌ای نسبت به تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی داشه باشند.

آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری فارس به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام " تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" اشاره کرد و اظهار داشت: این نامگذاری در تداوم نامگذاری سال گذشته یعنی جهاد اقتصادی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس این نامگذاری را بسیج همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قوای 3 گانه و توجه به بودجه 91، تشویق سرمایه‌گذاری توسط مسئولان استانی به تشکیل کمیته‌های جذب سرمایه‌گذار، معرفی فرصت‌های شغلی، تشویق بنگاه‌های کار آفرین و کار یابی، ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری، فرهنگ‌سازی و تشویق سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه و توان ایرانی برای ایجاد تولید و کار دانست.

وی بر همین اساس به امنیت سرمایه‌گذاران و وجود قوانین شفاف در حمایت از آنها اشاره کرد و گفت: مبارزه با فساد اقتصادی به معنای محدود کردن سرمایه گذاری نیست بلکه باید با ارائه نمونه‌ها به سرمایه‌گذاران بها داده شود تا در چرخه قانونی کشور پیشرفت کنند.

آیت‌الله کعبی با تاکید بر اینکه تشویق سرمایه‌گذاری جلوی رکود بازار را خواهد گرفت، یادآور شد: از جمله نکات حائز اهمیت در زمینه استقلال زایی و توجه به کار حمایت قانونی از سرمایه‌گذاران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در عین حال به قانون کار و توجه ویژه به حقوق متقابل کارگر و سرمایه‌گذار اشاره و اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه و توجه به تولید، سرمایه گذاری و کار به عنوان یک ارزش در اسلام بسیار مورد توجه است و باعث رشد، شکوفایی و پویایی جامعه می‌شود.

وی همچنین اسلام را مخالف تنبلی، کسالت، بیکاری و کم تحرکی عنوان کرد و گفت: اعتماد به تولید ایرانی و بالا بردن کیفیت آن نکته یک نکته بسیار مهم چراکه تولید باعث فراهم کردن اسباب آسایش و آرامش می‌شود از این رو باید به بررسی مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و تلاش برای حل آنها بسیار دقت کرد.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه باید در بخش دولت، نخبگان و اصحاب سرمایه اهتمام ویژه‌ای نسبت به تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی صورت گیرد، اظهار داشت: همچنین باید تلاش ویژه‌ای نسبت به ترویج فرهنگ عمومی و استفاده از کالای ایرانی صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تجربه نشان داده دشمنان نظام، اسلام و پیشرفت و آبادانی کشور همواره در مسیر معکوس و خلاف راهبردهای پیشرفت و عدالت ما حرکت می‌کنند، یادآور شد: در سال 90 که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شد دشمنان تلاش معکوس در این زمینه داشتند و قطعا امسال نیز به همین شکل است از این رو باید همه ظرفیت خود را در بخش خصوصی، دولتی و ملی به کار گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود در استان‌ها به مسئله کار آفرینی، بنگاه‌های کار آفرین و سرمایه‌گذاری اهتمام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها