أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۷۷۸۷
زمان انتشار: ۰۴:۲۳     ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
رویه‌های ناصواب مجلس کماکان ادامه دارد؛
در حالی که این روزها مردم ‌برای خرید خودرو به قیمت کارخانه، از شانس بسیار اندکی برای برنده شدن در قرعه کشی‌ شرکت های خودروساز برخوردار هستند و یا بایست پیش پرداخت های طولانی مدت و یک ساله پرداخت کنند، رانت دریافت آسان خودروی تمام قسط به نصف قیمت بازار برای نمایندگان مجلس فراهم است!
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، بازار خودرو مدتهای مدیدی است که با افسارگسیختگی قیمت همراه بوده و عملا هیچ نهادی نتوانسته به داد مردم برسد!

در این بین، فرآیند دریافت خودرو که توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، نشان از این دارد که بین سطح دسترسی مردم و مسئولان به محصولاتی همچون خودرو فاصله‌ای نجومی وجود دارد!

روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرام خود پیرامون دریافت خودرو از مجلس نوشت:

چند روز پیش خودروی دنا پلاس اتومات توسط مجلس به نمایندگان متقاضی تحویل شد.

در ابتدای شروع مجلس، فرمی برای خودرو به نمایندگان داده شد تا نوع استفاده از خودرو را انتخاب کنند که سه گزینه داشت:

١. استفاده از خودروی مجلس با راننده، که در اینصورت، هزینه ها حسب میزان کاربرد و طبق تعرفه (ساعتی ٣٠ هزار و روزانه ۵٠٠ هزار تومان) از دریافتی ماهانه نماینده کسر می شود.

٢. تحویل امانی خودروی صفر (پارس) به نماینده و عودت آن به مجلس در پایان نمایندگی، که در اینصورت پرداخت مبلغ مربوط به حمل و نقل (حدود ۵ میلیون)، از هزینه های دفتری ماهانه حذف می شود.

٣. فروش اقساطی یک خودروی صفر به نماینده (دنا یا پارس) که قسط آن از دریافتی ماهانه کسر شود.

بنده چون خودرو نداشتم (همسرم یک خودروی ام وی ام ١١٠ به ارزش فعلی ۵٠ میلیون تومان دارد) گزینه سوم و نوع خودروی دنا پلاس اتومات را انتخاب کردم.

قیمت تحویل این خودرو به نماینده، ٣٠٢ میلیون تومان و اقساط آن ٣ ساله است. سند آن هم حداقل تا یک سال بنام مجلس است و امکان فروش به غیر ندارد.


نمایندگان مجلس در حالی خودروی دناپلاس اتومات را به صورت اقساط ۳ ساله و با قیمت ۳۰۲ میلیون دریافت می‌کنند که هم اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان است.

از طرفی، در حالی که این روزها مردم ‌برای خرید خودرو به قیمت کارخانه، از شانس بسیار اندکی برای برنده شدن در قرعه کشی‌ شرکت های خودروساز برخوردار هستند و یا بایست پیش پرداخت های طولانی مدت و یک ساله پرداخت کنند، رانت دریافت آسان خودروی تمام قسط به نصف قیمت بازار برای نمایندگان مجلس فراهم است که خود جای تأمل دارد!

ای کاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی که تاکنون تنها شعارهای فراوانی برای بهبود وضعیت معیشتی و بهبود کسب و کار مردم سرداده‌اند، با زحمت و سختی خودروی مورد نیاز خود را همچون خیل عظیم مردم از بازار آزاد دریافت می‌کردند تا با گوشت و استخوان شرایط بغرنج خریداران را در بازار خودرو حس کرده و بتوانند به صورت موثر در رفع مشکلات صنعت خودروسازی گام بردارند.

لازم به ذکر است که پست روح الله ایزدخواه در خصوص دریافت خودرو با واکنش منفی و گسترده مردم همراه شده به گونه ای که طی ۵ ساعت بیش از ۶۰۰ کامنت در نقد این اقدام ارسال شده است.

به نظر می‌رسد برخی از سازوکارهای موجود در مجلس برخلاف روح انقلاب اسلامی و منش بزرگان نظام شکل گرفته است که در این صورت می تواند به گزاره «مجلس انقلابی» صدمه وارد کند و بایست در جهت رفع آن گام‌های عملی برداشت تا خدایی ناکرده در حق مردم، نظام و انقلاب اسلامی جفایی صورت نگیرد.

تکمیلی

روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران، 12 ساعت پس از انتشار مطلب فوق، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، از دریافت خودروی خود انصراف داد و اعلام کرد که با این موضوع کنار نیامده است که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.




امید است سایر نمایندگان نیز قید برخورداری از این رانت بزرگ را بزنند، برای خرید خودرو همانند مردم به سازوکارهای موجود در این صنعت تن دهند و هرچه سریعتر برای برطرف شدن این معضلات اقدامات عملی انجام دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۸
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها