أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۸۰۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۲ مهر ۱۳۹۹
وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن در واکنش به اظهارات سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران که گفته بود تهران حضور مستشاری و معنوی در منطقه دارد و صرفا فناوری دفاعی خود را در اختیار یمنی‌ها قرار داده، بار دیگر به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.
واکنش دولت مستعفی یمن به اظهارات سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران

به گزارش پایگاه 598، «معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن وابسته به ریاض  به اظهارات روز گذشته سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره یمن واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه خبری«العرب الیوم» وی مدعی شد: اظهارات سردار شکارچی مبنی بر انتقال تکنولوژی تولید موشک و پهپاد به شبه‌نظامیان تروریست الحوثی و نیز حضور کارشناسان و مستشاران ایرانی در در مناطق تحت کنترل [حوثی‌ها]، اعتراف آشکار و صریح ایران به اداره و حمایت شورش و کودتای الحوثی برای اجرای برنامه‌های خرابکارانه آن در یمن و منطقه است.

وی در ادامه موضع‌گیری علیه تهران ادعا کرد: دخالت‌های ایران در یمن و جنگی که کودتای الحوثی موجب بروز آن شد و هزاران کشته و زخمی یمنی را قربانی کرد، به اقتصاد یمن خسارات هنگفتی وارد کرد و بزرگترین مصیبت و فاجعه جهانی را رقم زد، نقض آشکار اصل حاکمیت ملی یمن و قانون بین‌المللی و به منزله به چالش کشیدن خواست جامعه جهانی در برقراری صلح در یمن و منطقه است.

وزیر اطلاع‌رسانی یمن بدون اشاره به جنایات ائتلاف سعودی در هدف قرار دادن شهروندان یمن و محاصره تحمیلی آنها، از جامعه بین‌الملل خواست تا «تدابیر قاطعانه‌ای برای ممنوعیت تسلیح ایران و متوقف کردن قاچاق اسلحه و انتقال تکنولوژی نظامی و کارشناسان آن برای شبه‌نظامیان الحوثی اتخاذ کند.»

این در حالی است که دولت مستعفی یمن با همکاری عربستان سعودی و امارات از سال ۱۳۹۴ حملات همه‌جانبه‌ای را علیه ملت یمن آغاز کرده‌اند که صدها هزار نفر تاکنون بر اثر آن کشته شده‌اند و بر اساس آمار کمیته بین‌المللی صلیب سرخ،  هشتاد درصد ار مردم یمن نیازمند کمک هستند تا بتوانند فقط زنده بمانند و ۶۵ درصد از ملت یمن که جمعیت آنان به بیش از سی میلیون نفر می‌رسد، تقریبا هیچ چیزی برای خوردن ندارند.

وی در ادامه اتهام‌زنی به ایران گفت که این اقدامات تهران مانع راه حل سیاسی و موجب افزایش رنج‌های انسانی در یمن و ناقض قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط با بحران یمن است و تهدیدی برای امنیت و صلح بین‌المللی به شمار می‌رود.

الاریانی دو روز پیش نیز خواست دولت مستعفی یمن در تحریم تسلیحاتی ایران و تشدید فشارهای بین‌المللی علیه این کشور با هدف آنچه که «توقف فعالیت‌های تروریستی علیه امنیت و ثبات منطقه و صلح بین‌المللی» خواند را تکرار کرده بود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دیروز به مناسبت هفته دفاع مقدس طی سخنانی  درباره حضور نظامی ایران در کشورهای منطقه با بیان اینکه حضور ایران حضوری معنوی و مستشاری است و به هیچ‌وجه دخالت نمی‌کند، گفت: ما حضور نظامی به هیچ عنوان در جایی بنا نیست داشته باشیم، کشورهای جبهه مقاومت خودشان ارتش و نیرو دارند؛ ما به این‌ها کمک‌های مستشاری می کنیم. برای اینکه بتوانیم تجربیاتمان را به مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن، منتقل کنیم، افراد مجرب ما به آنجا می‌روند و کمک فکری به آنها می کنند و در میدان عمل مردم و ارتش آن کشورها هستند که مقابل دشمنان صف آرایی می کنند.

وی ادامه داد: ما تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به آنها منتقل کردیم و یاد گرفته‌اند و خودشان موشک و پهپاد و سلاح در یمن تولید کنند. اینگونه نیست که ما از ایران موشک در اختیار آنها قرار دهیم. ما تجربه و دانش خودمان را به مردم یمن منتقل کرده ایم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها