أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۵۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۲۹ مهر ۱۳۹۹
گزارشی از همایش استیضاح روحانی در قم
شب گذشته همایش «استیضاح روحانی؛ مطالبه مردم، تکلیف مجلس» با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحبنظران عرصه سیاست در شهر قم برگزار شد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شب گذشته همایش «استیضاح روحانی؛ مطالبه مردم، تکلیف مجلس» با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحبنظران عرصه سیاست در شهر قم برگزار شد.


در این همایش، حجت الاسلام نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر با بیان اینکه در حال حاضر تنها دو راه برای بهبود وضعیت کشور وجود دارد، تصریح کرد: اول اینکه آقای رئیس جمهور به سوء مدیریت هفت سال گذشته اقرار کند، برای حل مشکلات تمکین کرده و از لجبازی و خیره سری دست بردارد که البته ما چنین چیزی را در رفتارهای حسن روحانی مشاهده نمی کنیم لذا تنها راه باقی مانده و آن هم استیضاح رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: در بی فایده بودن حیات سیاسی حسن روحانی هیچ کس در مجلس شک ندارد اما بعضی معتقدند بعضی ضررها پس از استیضاح متوجه کشور می شود که البته ما معتقدیم اعلام عدم کفایت حسن روحانی به مراتب جنبه های مثبت بیشتری برای کشور دارد و یک روز دیگر حیات سیاسی روحانی هم ضرر دارد.

کامران غضنفری، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر هم در این همایش اظهار داشت: عده ای تاکنون با بیان این دروغ که رهبر انقلاب با استیضاح روحانی مخالف است توانسته اند این اقدام را به تعویق بیندازند که نتیجه اش خسارت های کلانی است که در 3-4 ماه اخیر به مردم تحمیل شده است.

وی افزود: من به برخی دوستان در مجلس گفتم که اگر مجلس در خردادماه به وظیفه خودش عمل کرده بود و استیضاح را کلید زده بودند، مرداد و شهریور انتخابات برگزار شده و از مهرماه کابینه انقلابی در کشور مستقر می شد و این خسارت های کلان به کشور گرفته می شد اما متاسفانه عده ای نگذاشتند.

غضنفری گفت: رهبری که 7 خرداد 99 در آغاز مجلس و در پیامی کتبی به نمایندگان میفرمایند حق تحقیق تحقیق و تفحص، رد و قبول مدیران ارشد قوه مجریه حق تذکر و سوال و استیضاح جزو حقوق نمایندگان است و به صراحت لفظ سوال و استیضاح را بیان می کنند و می دانند که امسال سال پایانی دولت است؛ پس با این وجود آیا در خفا با استیضاح مخالفت خواهند کرد؟!

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک نیز در این همایش با  اعلام موافقت درخصوص استیضاح حسن روحانی بیان کرد: روحانی در شعارهای انتخاباتی خود شعارهای زیادی در خصوص رونق اقتصادی و سیاست خارجه داد که امروز خلاف آنان ثابت شده پس همین دو دلیل برای استیضاح کافی است. دولت به دنبال فشار حداکثری به مردم است تا آشوب های خیابانی به راه اندازد و چشم امید خود را به اف ای تی اف و سی اف تی بسته است.

وی تصریح کرد: اگر ما خواهان استیضاح و برکناری روحانی هستیم چون می دانیم فتنه بزرگتری در راه است و مسئله استیضاح باید به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود. این دولت هیچ برنامه ای نداشته و هیچ اقدامی در رابطه با جهش تولید انجام نداده است. همانطور که شهدای ما وصیت کردند نباید اجازه داده شود انقلاب به دست نا اهلان بیفتد، اگر این مسیر ادامه پیدا کند معلوم نیست چه بلایی بر سر انقلاب خواهد آمد!

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد نیز با بیان اینکه "گام اول انقلاب با استیضاح بنی صدر شروع شد و گام دوم انقلاب با استیضاح حسن روحانی رقم میخورد" تصریح کرد: استیضاح برای حفظ اعتماد مردم است که شرط لازم حفظ نظام است و ملت باید آماده استیضاح باشد وگرنه ادامه حضور این دولت هزینه های بالائی خواهد داشت.

وی ادامه داد: روحانی بدنبال قحطی ساختگی و‌به فقر کشیدن مطلق برای تبدیل نظام ولایت به نظام سلطنت است. استیضاح دو وجه اعلام و اعمال دارد، ۷٫۵ سال است ولی أمر مسلمین در سرتاسر بیاناتش روحانی را استیضاح کرد اما إعمالش وقت خاص خودش خواهد بود که مطالبه عمومی شود.هزاران مرکز در حال اقدامات مؤثرند که روحانی چهره آشکار آنهاست، نظام با همه آنها مبارزه میکند.

حمید رسایی، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم بود و اظهار داشت: رئیس جمهور فقط کفایت مدیریت قشم و توچال را دارد و راه حلی جز برداشتن پای روحانی از روی گلوی مردم نیست. در خوشبینانه ترین حالت دولت روحانی دولت بیکار کم خرج است و‌در حالت بدبینانه هم فعال ضد نظام است و اگر شورای نگهبان بازهم کوتاهی کند بازهم هزینه میدهیم.

وی در خصوص استیضاح حسن روحانی اظهار داشت: با عزل روحانی کمر جریان نفوذ میشکند و  منتظر نظر آقا بودن دراین موضوع غلط است چرا که سیره إمامین انقلاب ،حمایت از دولت مستقر است و تصور اینکه رهبر به یک نهاد نظام مأموریت بدهد علیه نهاد دیگر عمل کند تفکر أحمقانه ای است. بایست تاکید کرد که استیضاح حق مجلس و وظیفه اوست و نبایست از رهبری در این خصوص خرج کنیم. شرایط امروز شبیه برجام است و جاهائی علیه این جلسه فرافکنی میکنند و حتی آن را پوشش نمی دهند.

رسایی ادامه داد: مصوبه ستاد نیاوران آوردن دولتی باشعار دولت نجات ملّی است و ناکارآمد نشان دادن مجلس تا ۱۴۰۰ است. روحانی هم که‌خیالش راحت است با او برخوردی نمیشود بنا دارد تا زمین سوخته تحویل دهد. مانع استیضاح رئیس مجلس است که آنجا را ستاد انتخاباتی خویش کرده و برنامه برای ریاست جمهوری دارد. بایست از جمنا و پایداری پرسید که چرا تنها در زمان انتخابات جلسه می گذارند و به فکر رای مردم هستند اما اکنون سکوت کرده اند؟!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها