کد خبر: ۴۸۰۳۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۹
یکی از دستورات مقام معظم رهبری حرکت بیماریابی زودرس، افزایش تست‌ها و قرنطینه‌ به‌موقع بود.
طرح بیماریابی محله‌محور و خانواده‌محور به کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال‌ احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد از تاریخ بیستم آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، طرح بیماریابی محله‌ و خانواده‌محور از بیستم آبان آغاز می‌شود.

طرحی که به گفته وزیر بهداشت قرار است به کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال‌ احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد اجرایی‌شدن را به خود ببیند. سعید نمکی از روزهایی می‌گوید که کووید-19 در مرحله اول قرار داشت. «در کمتر از 60 روز مرگ‌ومیرها به کمتر از 30 نفر در روز و بستری‌ها به یک‌پنجم کاهش یافتند.»

به گفته نمکی، با همکاری‌های بین‌بخشی برای پرسنل لباس و برای مردم ماسک تهیه شد؛ البته رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌ها هم انجام شد. به باور وزیر بهداشت ما از دو چیز رنج می‌بریم؛ یکی مراعات‌نکردن پروتکل‌ها و همکاری‌‌نکردن لازم و دوم مشکلات مالی که در دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم و توجیه نیازها نبود.

نمکی معتقد است بسیاری از مصوباتی که به ستاد کرونا می‌رفت، متأسفانه یا درست اجرا نمی‌شدند یا اینکه اصلا به اجرا نمی‌رسیدند. او ادامه داد: «از طرف دیگر فشار مالی و اقتصادی در شرایطی بود که ما میزان تست‌های آزمایشگاهی را از هزار و ۲۰ مورد به ۲۵هزار مورد رساندیم.»

نمکی گفت: «در جلسه‌ ستاد ملی خدمت مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری رفتیم و باعث شد تا آن نشست مهم و تاریخی را داشته باشیم.» به گفته او، در این نشست چند موضوع مورد توجه ویژه قرار گرفت و دستورات جدیدی صادر شد.

نمکی ادامه داد: «در کنار حمایت‌های بی‌بدیل که رهبری از ما داشتند، ایشان برای تأمین اعتبارات و  نیروی انسانی در بخش سلامت و بخش باقیمانده سهم صندوق، دستوراتی را درباره شیوه‌های مدیریت صادر کردند.»

به گفته وزیر بهداشت، یکی از این دستورات این بود که وزارت بهداشت محور اصلی تأمین مصادیق محدودیت‌ها باشد و همه باید آن را اجرا کنند. «وزارت بهداشت باید به‌ عنوان محور موارد آموزش و اغنای همگانی باشد.» او گفت: «از همه مهم‌تر ایجاد یک قرارگاه اجرایی برای اجرای مصوبات ستاد ملی بود که مبتنی بر پیشنهادات وزارت بهداشت و تصویب در آن ستاد مسئولیت اجرا را بر عهده بگیرد.»

نمکی ادامه داد: «یکی از دستورات دیگر مقام معظم رهبری این بود که ما بتوانیم با یک حرکت جدید، حرکت بیماریابی زودرس، افزایش تست‌ها و قرنطینه‌ به‌موقع را انجام دهیم.»

نمکی گفت: «در این راستا طرحی با کمک بسیج جامعه پزشکی، هلال ‌احمر و سازمان‌های مردم‌نهاد آماده شد و از تاریخ بیستم این حرکت محله‌محور و خانواده‌محور را آغاز خواهیم کرد.»

* شهروندآنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها