کد خبر: ۴۸۰۶۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۸ فروردين ۱۳۹۱
يك روز پس از اعلام وصول استيضاح وزير كار، رفاه و تعاون در مجلس شوراي اسلامي به‌دليل انتصاب سعيد مرتضوي به‌عنوان مديرعامل صندوق تأمين اجتماعي و دو روز پس از آنكه به نقل از حجت‌الاسلام و المسلمين روح‌الله حسينيان سخناني منتشر شد مبني بر اينكه علاقه‌اي به رياست حدادعادل و لاريجاني بر مجلس نهم ندارد و ترجيح مي‌دهد كه يك زن، رئيس مجلس شود، سخنگوي جبهه پايداري موضع اين جبهه را در مورد دو موضوع فوق عنوان كرد.

به گزارش رجانيوز، سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي در مورد موضوع استيضاح وزير كار، رفاه و امور اجتماعي؛ تاكيد كرد: اين استيضاح در حال حاضر به روند امور اجرايي كشور كمك نمي‌كند و تنها فرصت‌هايي را هدر مي‌دهد كه مجلس هشتم بايد صرف رسيدگي به امور فوري كشور به ويژه مساله بودجه سال جاري كند.

دكتر كامران باقري لنكراني در گفت‌وگو با سايت جبهه پايداري در مورد دور دوم انتخابات مجلس نهم گفت: با توجه به حضور 25 كانديدا از جبهه پايداري در بين 50 نفر راه يافته به دور دوم در شهر تهران، جبهه طبيعتا از كانديدا هاي خود حمايت خواهد كرد اما اين به معناي اين نيست كه برادران خود را در جبهه متحد، اصول‌گرا ندانيم. معرفي كانديدا توسط جبهه پايداري پيشنهادي به پيشگاه مردم است و مردم خود با توجه به شناخت و بصيرتي كه دارند، ان‌شاء لله بهترين ها را انتخاب خواهند كرد. رقابت انتخاباتي نبايد تبديل به تعارض و دشمني شود. ما از هم اكنون بايد به بعد از انتخابات و همدلي و هم‌فكري و همراهي در دفاع از انقلاب توسط همه نيروهاي مومن و متعهد به نظام بينديشيم و انتخابات را به صحنه اي از "فاستبقوا الخيرات" تبديل كنيم.

وي در مورد مساله استيضاح وزير كار، رفاه، تعاون و امور اجتماعي گفت: هر چند به انتصابات اخير در اين حوزه انتقادهاي جدي وارد است و بايد شايسته سالاري در همه اركان نظام به ويژه قوه مجريه بارز باشد، اما اين استيضاح در حال حاضر به روند امور اجرايي كشور كمك نمي‌كند و تنها فرصت‌هايي را به هدر مي‌دهد كه مجلس هشتم بايد صرف رسيدگي به امور فوري كشور به ويژه مساله بودجه سال جاري كند. مردم از همه قوا به‌ويژه مجلس و دولت توقع همدلي براي رفع معضلات كشور را دارند و عميق كردن اختلاف‌ها و فرصت سوزي‌ها در اين شرايط به هيچ وجه پسنديده نيست.

لنكراني مورد رياست مجلس و برخي از اظهارات يكي از اعضاي شوراي مركزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي نيز گفت: اين موضوع همان‌طور كه آقاي حسينيان گفته اند، در شوراي جبهه مطرح نشده و برخي از اظهار نظرها در اين خصوص البته در حد نظر شخصي است و ظاهرا آقاي حسينيان گفته اند اين قسمت مصاحبه به نوعي مزاح بوده است، البته از اين جنس فضاسازي ها عليه جبهه پايداري در ماه هاي اخير كم نبوده است. موضع رسمي جبهه پايداري همان‌گونه كه مكررا اعلام شده از طريق پايگاه اطلاع رساني رسمي جبهه يا سخنگو اعلام مي‌شود.

سخنگوي جبهه پايداري انقلاب اسلامي افزود: در زمينه رياست مجلس نهم، جبهه هنوز به جمع بندي نرسيده است و تاكيد جبهه بر اين است كه پرداختن به اين قبيل مسايل در شرايط فعلي صحيح نيست. وظيفه ما در رابطه با مجلس نهم فعلا كمك به برگزاري پر شور و نشاط البته با تاكيد بر رقابتي مؤومنانه در انتخابات دور دوم است. رقابتي كه از تخريب بري باشد و تنها بر اساس بيان اصول و ديدگاه ها شكل بگيرد. در انتخاب رييس مجلس هم بايد بر اساس صلاحيت ها و نه جنسيت يا عضويت در جبهه يا گروه هاي سياسي تصميم گرفت.

لنكراني همچنين تصريح كرد: رياست قوه مقننه مسوليت سنگيني است كه نقش مهمي در روند امور كشور دارد و متكفل اين مسئوليت بايد بتواند ضمن حفظ استقلال قوا، زمينه هاي همدلي بين قوا را كه بيش از هميشه نياز كشورمان است، فراهم كند و ظرفيت قانون‌گزاري را براي رفع مشكلات محرومين و مستضعفان به ويژه در عرصه هاي اقتصادي به كار گيرد و نگذارد مجلس به صحنه تسويه حساب هاي شخصي و جناحي تبديل شود. بعد از مشخص شدن نتايج دور دوم انتخابات، جبهه پايداري در اين خصوص با نمايندگان راه يافته به مجلس نهم، مشورت خواهد كرد.
 
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها