کد خبر: ۴۸۱۵۵۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۱۷ آذر ۱۳۹۹
"تحریف" اهداف انقلاب با وعده آب و برق مجانی؛
وعده آب و برق مجانی توسط عبّاس امیرانتظام، سخنگوی دولت موّقت به مردم داده شد و در روزنامه کیهان به تاریخ هشتم اسفند ۵۷ به چاپ رسید. چند روز بعد امام خمینی در سخنرانی‌شان در فیضیه، در واکنش به وعده دولت موقت، خطاب به ملت گفت که نباید به چنین وعده‌های دنیوی دلخوش بود و اصل هدف انقلاب بازگرداندن عظمت و عزت به کشور است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بعد از آنکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی به پیروزی رسید دشمنان این انقلاب نوپا برای براندازی آن مترصد ازبین بردن پشتوانه مردمی این انقلاب شدند تا بدین ترتیب با ناامید کردن مردم از آرمان های انقلاب، شرایط استفاده سخت علیه جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

در این میان شبهه افکنی درباره شخص اول انقلاب یعنی روح الله خمینی اولویت اصلی این جریان قرار گرفت.

شایعه پراکنان از شایعه ساخته و پرداخته خود دو هدف اصلی داشتند، نخست این که حتی المقدور این سخن امام را به پیش از انقلاب یعنی زمان حضور امام در بهشت زهرا و نوفل لوشاتو فرانسه نسبت دهند، تا این تلقین در نسل های بعدی ایجاد شود که ایشان این سخنان را به منظور فریب افکار عمومی انجام داده است و دوم اینکه اصلا اشاره ای به نقش دولت در این وعده نداشته باشند تا تمام توجهات را معطوف به بنیانگذار جمهوری اسلامی کنند.

ماجرا از چه قرار بود؟

ماجرا از هفته دوم اسفند ماه سال ۵۷ شروع می شود زمانی که روزنامه کیهان تیتر درشت مژده "آب و برق مجانی" را زد اما با ریزترین فونت ممکن منبع نقل خبری را چاپ کرد.


آنطور که عباس امیر انتظام سخنگوی دولت موقت اظهار کرده بود: لایحه رایگان سازی هزینه آب و برق، تهیه و به تصویب هیئت وزرا رسیده و آماده ارسال به شورای عالی انقلاب است؛ بنابراین برای کم درآمدها، آب و برق مجانی می شود.

اما این همه ماجرا نبود، حضرت امام که به تازگی از تهران به قم آمده بود در دیدار با طلاب مدرسه فیضیه قم به تاریخ ۱۰ اسفند سال ۵۷ با بیان اینکه به آب و برق مجانی دلخوش نباشید گفت: ما علاوه بر این که زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید.

معنویات ما را بردند اینها. دلخوش نباشید که مسکن فقط می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم برای طبقه مستمند، اتوبوس را مجانی می‌کنیم برای طبقه مستمند، دلخوش به این مقدار نباشید. معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دهیم؛ شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم.

بیان همین جملات از سوی امام کافی بود تا سالیانی بعد ضد انقلاب سعی کند با روایت وارونه خود از ماجرا در میان نسل های بعدی، بنیانگذار جمهوری اسلامی را فردی دورو معرفی کند تا مردم با دلسرد شدن از اهداف عالیه انقلاب خود، زمینه کم رنگ کردن پشتوانه مردمی این نظام را  فراهم کنند.

روحانی: نکته ای که امام (ره) درباره مجانی شدن آب و برق مستضعفین فرمودند، در این دولت محقق شد

اما ماجرای نسبت خلاف واقع دادن به امام اینبار توسط حسن روحانی رئیس جمهور مطرح شد. وی که در آیین بهربرداری از طرح های وزارت نیرو سخنرانی می کرد در سخنانی ادعا کرد: نکته ای که امام (ره) درباره مجانی شدن آب و برق مستضعفین فرمودند، در این دولت محقق شد.


یک فعال توئیتری در این زمینه نوشت: ظاهرا دولتی ها برای توهین و تحریف حضرت امام کمر همت بسته اند، بعد از توهین عیسی کلانتری به امام و فرزند ناخلف خوندن امام برای آمریکایی ها حالا روحانی تهمت وعده آب و برق مجانی امام خمینی (که ضدانقلاب چهل سال بود تکرار می کرد) رو به امام زد و خب باز هم هیچ صدایی از موسسه حفظ و نشز آثار امام خمینی(ره) در نمی آید.

در همین خصوص علی عوض‌خواه از فعالین دانشجویی و فعال رسانه ای نوشت:

انقلاب اسلامی ایران با شعار آزادی خواهی، استقلال طلبی از اجنبی و مهم‌تر از همه برقراری حکومتی اسلامی، پس از ۱۵ سال مبارزات مردمی به رهبری امام خمینی و تبیین مبانی انقلاب توسط حضرت امام، به ثمر نشست. یعنی واقعه‌ای نبود که یک شبه اتفاق بیافتد.

به عبارتی بهتر، نهضت بزرگ استقلال خواهی که ۲۲ بهمن ۵۷ پیروز شد، با جنبش تنباکو آغاز شد و پس از پشت سر گذاشتن ناکامی های عصر مشروطه و شکستش در کودتای ۲۸ مرداد، از دهه ۴۰ به رهبری امام خمینی جان دوبار‌ه گرفت و به سرانجام رسید.

اساس انقلاب اسلامی بر شعار مشهور «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بنا شده و در متن آن اثری از دنیاطلبی و شعارهای مادی گرایانه دیده نمی‌شود؛ نه اینکه بهبود زندگی مادی دغدغه مردم و انقلابیون نبوده، اولویت اصلی‌شان که بخواهند بخاطرش انقلاب کنند، نبود.

با این حال عده‌ای هستند که با تحریف تاریخ و تقلیل اهداف انقلاب اسلامی به مباحث مادی و دنیایی، به دنبال آن هستند که با اقداماتی، انقلاب اسلامی را شکست خورده و ناکام در عملی کردن اهداف خود نشان دهند.

سند زدن وعده مجانی کردن آب و برق در ابتدای انقلاب به اسم امام خمینی، از جمله این اقدامات است.

مخالفین عاجز انقلاب اسلامی، با استناد به عدم تحقق این وعده، می‌خواهند اینطور وانمود کنند که امام خمینی با شعارهای پوپولیستی مردم را فریب داده‌ و انقلاب را پیش برده‌ا‌ند.

وعده آب و برق مجانی توسط عبّاس امیرانتظام، سخنگوی دولت موّقت به مردم داده شد و در روزنامه کیهان به تاریخ هشتم اسفند ۵۷ به چاپ رسید.

چند روز بعد امام خمینی در سخنرانی‌شان در فیضیه، در واکنش به وعده دولت موقت، خطاب به ملت گفت که نباید به چنین وعده‌های دنیوی دلخوش بود و اصل هدف انقلاب بازگرداندن عظمت و عزت به کشور است.

امام به خاطر این که مبادا این وعده‌ها انقلاب اسلامی را به انقلابی مادی و با اهدافی مادی تبدیل کند، مصوبه دولت موقت را اینچنین تصحیح می‌کند که دلخوش به این نباشید که آب و برق مجانی می‌شود!

‌با این حال مخالفین انقلاب اسلامی آنقدر در تحریف تاریخ خوب عمل کرده‌اند که رئیس جمهور مملکت که از قضا خودش روزهای انقلاب را درک کرده، آب در آسیاب جریان تحریف ریخته و وعده آب و برق مجانی را متعلق به امام می‌داند!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
۰
۰
متاسفانه چون پس از گذشته بیش از ۴۰ سال هنوز مردم این مملکت در فشار اقتصادی هستند و نظام نتوانسته برای ارتقای سطح زندگی آنها حرکتی کند باید هم بدنبال تطهیر سران نظام باشید و مرتب بگویید انقلاب برای فقط استقلال بوده است. زمانی که پیشوای ما حضرت علی (ع) می فرماید هرجا فقر باشد دین در آنجا نخواهد بود پس استقلال تنها هیچ ارزشی ندارد وقتی اکثریت در فشار و اقلیتی در رفاه مطلق باشند
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
۰
۰
شما هنوز نفهمیده اید روحانی ....
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۹
۰
۰
دولت قبلی به جای اینکه یارنه ها را از سوخت و آب و برق قطع کند و هر ماه 45 هزار تومان به حساب هر کس واریز کند که در نتیجه پول بی دردسر به دست مردم بیافتد و اجناس بازار گران شود و تورم ایجاد شود می توانست همان پول را به کارت اعتباری واریز کند و اعلام کند که مردم پول آب و برق و ... را با آن کارت اعتباری واریز کنند و بقیه اضافه مصرف خود را خودشان نقدا پرداخت کنند که در نتیجه حرف امام به کرسی می نشست و مردم می گفتند که آب و برق مجانی شده است ولی به علت بی کفایتی دولت قبلی پول نقد به مردم داد و همچنین سوخت و آب و برق را گران کرد تا مردم به دولت بدبین باشند و اختلاف بیافتد
پاسخ
ناشناس
-
۰۲:۱۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
۰
۰
خر خودتی صوت حرف های امام هست که می گه آنها حرف می زنند ما عمل می کنیم و من امر کردم که به مستضعفین بدهند
پاسخ
jamali somayeh
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹
۰
۰
فیلمی که گذاشتین عالی بود به تمام سوالام جواب داد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها