کد خبر: ۴۸۴۰۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
افزایش ضریب نفوذ پهن باند سیار بزرگترین اپراتور کشور؛
بر اساس آمار رگولاتوری تعداد مشترکان اینترنت پهن باند به ۸۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۳۲۴ رسیده که شامل ۷۷ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۸۵ مشترک اینترنت پهن باند سیار و ۹ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۳۹ مشترک اینترنت پهن باند ثابت می‌شود. گفتنی است این آمار در سال ۱۳۹۲ در حوزه پهن باند سیار صفر اشتراک و تعداد اشتراک‌های پهن باند ثابت ۵۸ هزار و ۳۱۰ عدد بود.
به گزارش پایگاه 598، بر اساس آخرین آمار منتشرشده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه سوم سال جاری، تعداد مشترکین تلفن همراه از مرز ۱۲۵ میلیون مشترک گذشته و طبق آخرین آمار درصد نفوذ تلفن همراه در کشور به ۱۵۱.۸ درصد رسیده است.

بر اساس آمار رگولاتوری تعداد مشترکان اینترنت پهن باند به ۸۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۳۲۴ رسیده که شامل ۷۷ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۸۵ مشترک اینترنت پهن باند سیار و ۹ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۳۹ مشترک اینترنت پهن باند ثابت می‌شود. گفتنی است این آمار در سال ۱۳۹۲ در حوزه پهن باند سیار صفر اشتراک و تعداد اشتراک‌های پهن باند ثابت ۵۸ هزار و ۳۱۰ عدد بود.

افزایش ضریب اینترنت در کشور در حوزه پهن باند سیار بیش از بقیه حوزه‌ها بوده، به شکلی که از اشتراک صفر در سال ۹۲ به بیش از ۷۷ میلیون اشتراک در سال ۹۹ رسیده است.

می‌توان گفت افزایش مشترکین پهن باند سیار، ضریب نفوذ اینترنت در کشور را نیز طی این سال‌ها بالابرده است. مطابق این آمار، ضریب نفوذ اینترنت پهن باند تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹، به ۱۰۴.۰۶ درصد رسیده که ۹۲.۴۹ درصد آن مربوط به ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار و ۱۱.۵۷ درصد مربوط به ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت است.

طبق جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سه ماهه سوم سال، پهن باند سیار (اینترنت موبایل) با ضریب نفوذ ۹۲.۴9 در این سال‌ها پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته تعداد کاربران خود را به‌شدت افزایش دهد و سهم بازار پهن باند ثابت را از آن خود کند که اپراتور همراه اول به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور کشور با در اختیار گرفتن بیش از 38 میلیون مشترک پهن باند سیار توانسته است با بهبود عملکرد خود نسبت به قبل رکورد جدیدی از خود به‌جای بگذارد و در راه تحقق رؤیای دیجیتالی شدن لحظه‌ای توقف نکند و نقش مهمی در پیشبرد سیاست های دولت در تحقق دولت الکترونیک و آموزش از راه دور داشته باشد.

همانطور که مشاهده میکنیم در این گزارش آمده است که مشترکین 4G همراه اول 27 میلیون و 224 هزار و 809 عدد هستند که این آمار در ایرانسل 27 میلیون و 805 هزار و 800 عدد است. رایتل نیز 3 میلیون و 318 هزار و 743 مشترک 4G دارد. در خصوص تعداد شهرهای تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه به تفکیک اپراتورهای تلفن همراه نیز همراه اول با پوشش 1323 شهر و ایرانسل با پوشش 1244 شهر برترین‌ها به شمار می‌آیند و رایتل با 54 شهر رده آخر را دارد.

گفتنی است اپراتور اول کشور با بیش از 11 میلیون مشترک 3G روشنگر این حقیقت است که همراه اول با سهم پوشش 1 هزار و 323 شهر (85 درصد از مناطق تحت پوشش اینترنت نسل سوم)، بیشترین اقبال را در میان جامعه مخاطب فعالیت‌های تلفن همراه دارد.

بعد از همراه اول، ایرانسل با پوشش 1 هزار و 287 شهر و رایتل با پوشش 458 شهر در مقام‌های بعدی هستند که این نشانگر این مسئله است که اپراتور همراه اول با میزان ضریب نفوذ 49.91 درصد مشترک باند پهن سیار، برتری میزان مشترک نسل سوم و نسل چهارم دارا می‌باشد. بر این اساس همراه اول توانسته است به تنهایی بخش مهمی از اینترنت ارتباطات سیار ایران را به دوش بکشد.


ذکر این نکته لازم است که مشترکان اینترنت نسل‌های 3 و 4 همراه اول با رشد 0.32 درصدی به نسبت سه ماهه دوم سال جاری، اکنون 49.91 درصد از کل مشترکان اینترنت نسل سوم و چهارم را در اختیار دارد.

سهم ایرانسل با کاهش حدود یک‌درصدی به 45.82 درصد رسیده و سهم رایتل نیز با اندکی افزایش به 4.27 درصد از کل مشترکان پهن باند 3G و 4G است.

همچنین در مقایسه آمار مربوط به سه ماهه سوم سال جاری با سه ماهه سوم سال 98 نیز متوجه می‌شویم که همراه اول با حفظ صدرنشینی خود در بخش بزرگ‌ترین اپراتور اینترنت با رشد ۱۸.۴۲ درصدی در این شاخص مواجه شده است.

گفتنی است همراه اول یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران و نخستین و بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در ایران با بیش از 96 میلیون سیم کارت واگذار شده،‌ توانست با ضریب نفوذ 96.9 درصدی سهم قابل توجهی از بازار سیم کارت های ایرانی را از آن خود کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها