کد خبر: ۴۸۷۹۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین انتخابات شوراهای شهر در حالی از ساعت 7 صبح امروز آغاز شده است که روند رای‌گیری در برخی شعب رای با اختلال‌های جدی همراه بوده است. بر همین اساس گزارشات میدانی حاکی از آن است در برخی شعب اخذ رای، صندوق‌های الکترونیکی از کار افتاده‌اند و حتی شهروندان تا ساعتها منتظر ماندند که بتوانند رای خود را به صندوق بیاندازند.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار پایگاه 598 در برخی دیگر از شعب اخذ رای نیز، سیستم خنک کننده هوا و تهویه مناسب وجود ندارد و این موضوع موجب اذیت شدن مردم شده است.

در همین خصوص حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کندی و اختلال در روند رأی‌گیری در برخی از شعب  اظهار داشت: متاسفانه در برخی از شعب، سیستم اخلال دارد و مردم بیش از یک ساعت برای دادن رأی در صف ایستاده و معطل شده‌اند.
 
سلیمی: رئیس قوه قضائیه جلوی ظلم مضاعف به بورسیه‌‌ها را بگیرد - حلقه وصل

وی با بیان اینکه طبق اخبار و گزارشاتی که به بنده رسیده متاسفانه در برخی از شعب برای مثال در شهر قم در سیستم‌های اخذ رأی اختلال وجود دارد، افزود: بنده مشکلات و اختلالات موجود در روند رأی‌گیری را به مسئولان وزارت کشور و همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری منتقل کردم.

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در توییتی نوشت: دولت ناکارآمدی خود را در تامین کالای اساسی مثل مرغ وتخم مرغ ثابت کرده بود امروز در اخذ رأی هم ثابت کرد. ناکارآمد، بی برنامه و بی توجه به حقوق ملت و #حق_الناس است. شعب زیادی در سراسر کشور تا ۹صبح اخذ رأی نمی کردند.
 

وی افزود: وزیر کشور که مسئولیت اجرای انتخابات را عهده دار است باید از رای مردم به عنوان حق الناس مراقبت نموده و صندوق ها را سامان دهند البته وزیر ارتباطات هم در اختلال ایجاد شده مسئولند و الا یک روز هم از وزارتشان مانده باشد استیضاح می شوند.
 

نماینده ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در صداوسیما نیز طی نامه‌ای، شکایت خود را مبنی بر اخلال در برگزاری انتخابات در برخی از شعب به رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ارائه کرد.
 
اعتراض رسمی ستاد رئیسی: در برخی مناطق اخلال جدی در فرآیند برگزاری انتخابات  وجود دارد / در صدا و سیما به مجریان و وزارت کشور تذکر دهید | سایت انتخاب

در بخشی از این نامه آمده است: به استحضار می‌رساند علیرغم آغاز رأی‌گیری از ساعت ۷ صبح، گزارش‌های متعدد از مناطق مختلف کشور نشان‌دهنده وجود اخلال جدی در فرآیند برگزاری انتخابات است که به پیوست تعدادی از اعتراض‌های رسمی نماینده ستاد در وزارت کشور ارسال می‌شود. خواهشمند است، در بخش‌های خبری و برنامه‌های صدا و سیما و مراکز استان‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی و تذکر به مجریان و وزارت کشور اقدام عاجل را مبذول فرمائید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها