کد خبر: ۴۸۸۰۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
در حاشیه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری؛
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای شهر علیرغم شرایط سخت اقتصادی و دلخوری‌هایی از سوی مردم وجود داشت با مشارکت بالای 50درصد انجام شد با اینحال انتشار تصاویری از درگیری و حتک حرمت به رای‌دهندگان ایرانی خارج از کشور موجب رنجش خاطر هم‌وطنانمان شد و شیرینی این انتخابات ارزشمند که نمادی از وحدت و همگرایی مردم ایران بود را تلخ کرد.

به گزارش پایگاه 598، انتشار تصاویری از درگیری و حتک حرمت به رای‌دهندگان ایرانی خارج از کشور در شهر بیرمنگام موجب رنجش خاطر هم‌وطنانمان شد و شیرینی انتخابات ارزشمند ریاست‌جمهوری که نمادی از وحدت و همگرایی مردم ایران بود را تلخ کرد.


انتخابات در هر کشوری نشان‌دهنده نقش مردم در تعیین سرنوشت کشورشان است و فراتر از اختلافات سیاسی نمود می‌یابد؛ هرچند که ممکن است مخالفت‌هایی با حکومت‌ها وجود داشته باشد اما مردم باید محترم شمرده شوند، به طور نمونه ایران بدلیل فشارها و تحریم‌های اقتصادی همواره با سیاستمردان و حاکمان آمریکا مخالف است اما هیچ‌گاه ملت آمریکا را مورد خطاب قرار نمی‌دهد.

حمله به مردم بخاطر شرکت در انتخابات با هیچ منطقی سازگار نیست و حتی سیاستمداران مخالف ایران نیز بعید است بخواهند بر چنین مسئله‌ای صحه بگذارند چراکه جهان از این مرحله عبور کرده و کشورهای مختلف این نکته را پذیرفته‌اند که دموکراسی و مشارکت مردم را نباید مورد خدشه قرار داد.



با اینحال روز گذشته شاهد توهین و ضرب‌وشتم رای‌دهندگان ایرانی در حاشیه برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در بیرمنگام بریتانیا بودیم که موجب نگرانی فعالان ایرانی از عدم امنیت ایرانیان خارج از کشور شده است.

انتظار می‌رود وزارت خارجه موضوع حمله به رای‌دهندگان ایرانی در بیرمنگام را بصورت جدی پیگیری کند و اجازه ندهد آزادی ایرانیان خارج از کشور در سایه ناامنی گروهک‌های ضدانقلاب قرار گیرد؛ این موضوع را می‌توان طی یک فرآیند حقوقی در چارچوب قوانین بین‌المللی دنبال کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای شهر علیرغم شرایط سخت اقتصادی و دلخوری‌هایی از سوی مردم وجود داشت با مشارکت بالای 50درصد انجام شد؛ گروه‌های ضدانقلاب تمام امیدشان این بود که مشارکت پایین را دلیلی بر گسست اجتماعی در جمهوری اسلامی قلمداد کنند و ادعاهای خودشان را به اثبات برسانند.

مشارکت بالای 50درصد مردم آنهم در شرایطی که سایه‌ی تاریک دولت یازدهم و دوازدهم زندگی مردم را به بدترین وضع ممکن در 40سال گذشته درآورده بود نشان داد که مردم به درک درستی از ضعف‌وقوت های دموکراسی در کشور رسیده‌اند؛ مردم می‌دانند که دولت روحانی هرچه بود با رای خودشان بر روی کار آمد و اینک که تبعات حضور این دولت را دیده‌اند از زیر بار آن شانه خالی نکردند و با انتخاب درست تلاشی در جهت جبران این وضعیت صورت دادند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها