کد خبر: ۴۸۸۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

مديركل امور بين‌الملل و راهبري زيارتي سازمان حج و زيارت هزينه‌ سفر به عتبات عاليات عراق را اعلام كرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي شهسواري در گفت‌وگو با ايسنا، با مبدأ قرار دادن استان تهران اين هزينه‌ها را اعلام و بيان كرد: كم‌ترين هزينه‌ سفر زميني به عراق با اقامت در هتل درجه دو «ج» از مقصد تهران،‌ 496هزار و 200 تومان و بيشترين هزينه‌ آن با اقامت در هتل درجه دو «الف» ‌600هزار و 340 تومان مي‌شود.
 
او درباره‌ هزينه‌ سفر هوايي به عراق نيز اظهار كرد: كمترين هزينه‌ سفر هوايي به عراق از ايستگاه پروازي تهران با اقامت در هتل درجه دو «ج» 677هزار و 540 تومان و بيشترين هزينه‌ اين سفر با اقامت در هتل درجه دو «الف»، 781هزار و 680 تومان مي‌شود.
 
به گفته‌ شهسواري، منظور از هتل‌هاي درجه دو «الف» همان هتل‌هاي درجه يك كربلا و نجف است كه براي اقامت زائران در نظر گرفته شده‌اند. تفاوت قيمت سفر به عراق را نيز درجه‌ هتل‌ها تعيين مي‌كند، چون در حال حاضر تمام زائران از يك نوع اتوبوس در مسيرهاي زميني و خدمات پذيرايي بهره‌مند مي‌شوند.
 
او همچنين تأكيد كرد: عوارض خروج از كشور به مقصد عراق كه 25هزار تومان مي‌شود برعهده‌ فرد است و در هزينه‌ سفر محاسبه نمي‌شود.
 
مديركل امور بين‌الملل و راهبري زيارتي سازمان حج و زيارت بيان كرد: هزينه‌ سفر هوايي و زميني از ديگر استان‌هاي كشور به عراق تفاوت زيادي با مبالغ اعلام‌شده ندارد،‌ فقط بعد مسافت تا عراق در تعيين اين مبلغ نيز اثرگذار است.
 
شهسواري همچنين درباره‌ي تعداد زائران ايراني كه به عتبات عاليات عراق به دو شكل هوايي و زميني اعزام مي‌شوند،‌ گفت: روزانه به‌صورت متغيير بين 80 تا 90 گروه كه نزديك به سه‌هزار و 500 تا چهارهزار نفر مي‌شود، از ايران به عراق اعزام مي‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها