کد خبر: ۴۸۸۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۲۲ فروردين ۱۳۹۱
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور کارگران و کشاورزان در فشار گرانی قرار دارند، از این رو درخواست افزایش مبلغ یارانه‌ها بدون اجرای فاز دوم آن را دارم.

فارس، حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) طی نطقی میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: به رئیس‌جمهور برابر ماده 183 برنامه پنجم تذکر می‌دهم در جهت فقرزدایی بدون تبعیض و رفع فاصله طبقاتی استان‌ها تلاش کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه از مسئولان استان می‌خواهم که پس از پیگیری 4 ساله بنده از همشهریان در جهت ارائه خدمات عمومی دریغ نکنند، گفت: به وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد تذکر می‌دهم مشکل انتقال دانشجویان را حل و فصل کند.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان عاشق انتقاد هستند و انتقاد موجب هوشیاری مسئولان و بالندگی کشور می‌شود، افزود: خواستار تقویت کرسی انتقاد سازنده در دانشگاه‌ها هستم.

ذاکر با تأکید بر اینکه از وزیر راه قبل از اینکه برای سؤال بنده به صحن علنی مجلس بیایید می‌خواهم پروژه قطار ارومیه را تکمیل کند، یادآور شد: آقای غضنفری آیا می‌دانید در استان ما و در شهرستان ارومیه چه مقدار معادن طلا، سنگ و تیتانیوم وجود دارد؟ چرا آنها را فعال نمی‌کنید؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس بر همین اساس به مهیا کردن بسترهای داخلی اشاره و اضافه کرد: چرا از پنج بخش ارومیه هیچ یک گاز ندارند؟ آیا این انصاف است؟

ذاکر در عین حال به میادین پر از کارگر ارومیه اشاره کرد و گفت: آیا فرزند یکی از مسئولان تا کنون برای کار به این میادین رفته است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور پول نقدی هدفمندی یارانه‌ها با تورم و گرانی جور در نمی‌آید، کارگران و کشاورزان در فشار گرانی قرار دارند، از این رو درخواست افزایش مبلغ یارانه‌ها بدون اجرای فاز دوم آن را دارم.

وی همچنین گفت که آقای عباسی چرا دربخش‌ها و روستاهای استان ورزشگاه وجود ندارد؟

ذاکر در ادامه به بحث آموزش زبان آذری اشاره و خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور، رئیس‌مجلس، نمایندگان و همچنین آقای حداد عادل درخواست تأسیس فرهنگستان زبان‌های ایرانی به ویژه ترکی آذری و آذربایجانی را دارم.

وی در خاتمه گفت: با توجه به اینکه در فضای بودجه‌ریزی هستیم از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم تا یک اشتباه بزرگ تاریخی و غیر قابل گذشت مرتکب نشود و بودجه احیای دریاچه ارومیه را تأمین کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها