کد خبر: ۴۹۰۶۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
بعد از اعلام وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم؛
آنچه بیشتر مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت، انتخاب حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه و محمد مخبر به عنوان معاون اول است.

نگرانی رسانه‌های غربی از انتخاب امیرعبداللهیانبه گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، پس از اعلام لیست وزرای پیشنهادی آیت‌الله رئیسی به مجلس شورای اسلامی جهت اخذ رای اعتماد توسط نمایندگان مردم، واکنش های متعددی از سوی رسانه‌های خارجی منعکس شد.

آنچه بیشتر مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت، انتخاب حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه و محمد مخبر به عنوان معاون اول است؛ خبرگزاری رویترز انتخابت امیرعبداللهیان را نگران‌کننده قلمداد کرده و پیش‌بینی کرده ایران در خصوص مذاکرات هسته‌ای رویکرد سختی را در پیش خواهد گرفت.

نگرانی رسانه‌های غربی از انتخاب امیرعبداللهیان

نگرانی رسانه‌های غربی از انتخاب امیرعبداللهیان

این خبرگزاری بین‌المللی به سوابق امیرعبداللهیان بعنوان سفیر ایران در بحرین، معاون عربی-آفریقایی وزارت خارجه و معاون نماینده ویژه ایران در عراق اشاره کرده و بر این اساس مدعی است در دولت آیت‌الله رئیسی نقش روابط ایران با کشورهای منطقه پررنگ خواهد بود. ارتباط امیرعبداللهیان با سپاه پاسداران و جنبش‌هایی همچون حزب‌الله لبنان از دیگر مسائلی است که مورد توجه این رسانه قرار گرفته است.

نگرانی رسانه‌های غربی از انتخاب امیرعبداللهیان

انتخاب محمد مخبر نیز در رسانه‌های خارجی بازتاب داشته است، در این رسانه‌ها به حضور محمد مخبر به عنوان رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا اشاره شده است، تحریم آیت‌الله رئیسی توسط آمریکا در سال 2019 و قرار داشتن نام غلامحسین اسماعیلی در لیست تحریم‌های اروپا نیز در این رسانه‌ها انعکاس داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها